Pontiac Trans Sport 3.8i-V6 (1995)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Trans Sport 3.8i-V6 |
---|---|
Versnellingen | 4, Automaat |
Bouwjaar | 1995 |
Jaar van aanschaf | 2006 |
KM-stand bij aanschaf | 255.000 km |
KM-stand laatst | 289.000 km |
ERVARINGEN
- 289.000 km
Op zoek naar een ruime auto voor weinig geld die toch goed oogt, liet ik mijn keus op de transsport van pontiac vallen.
Werkelijk een gigantische ruimte binnenin ondanks dat je als bestuurder ver van de neus af zit, 4.96 m is dan ook langer dan een bmw 7 serie in de verlengde uitvoering!
Van tevoren uitgebreid info gevraagd over de beste motorkeus wat dus de 3.8 liter was, die maakt de gigant niet alleen razendsnel maar heeft het minste slijtage.
Voor 700 eu een goede keus, ik heb tot nu toe nog niet langer in een auto gereden dan deze(2 jaar).
Wees echter voorbereid op onkosten en gebruik hem niet voor reis naar buitenland want daarvoor is ie niet betrouwbaar genoeg.
Verhuizen kun je echter met geen andere auto zo goed als met deze.
In de twee jaar dat ik de auto had, is de 3.8 motor sterk gebleven.
Benzineverbruik is echter onacceptabel hoog ondanks zeer rustige rijstijl en als je budget niet zo hoog is, ga je dat echt merken.
Let bij aanschaf op ruitenwissers(het motortje daarvan is echt prijzig), airco(niet werkende airco word vaak zo gelaten en kortere ditriebutieriem toegepast die bij pontiac voor problemen zorgt), electrische ramen(is vrijwel altijd de motor die kaduuk is).
Wegenbelasting is ook hoog.
Door op een fiat marea terug te vallen kan ik qwa benzine en wegenbelasting zo n 110 eu/mnd besparen met een auto die ook nog eens betrouwbaarder is.
En dat is in deze tijd mooi meegenomen.
PROBLEMEN
- 289.000 km
Snel na aankoop functioneerde de ruitenwisser niet meer, monteur heeft hem geaard en voila, hij werkt weer, echter vrijwel nooit als het regent totdat ie uiteindelijk helemaal niet meer werkte.
Krukaspoelie brak na een jaar, en verwacht niet dat de luchtpistool van een bandenboer dan sterk genoeg is, luchtpistool bij een vrachtautobedrijf bracht oplossing.
Electrische ramen functioneren steeds slechter.
Auto viel vanaf dag 3 geregeld stil, na een half uur start ie dan weer.
Wegenwacht heeft er vaak naar gekeken maar kwam steeds met verkeerde en prijzige suggesties die dus niets uithaalden.
Uiteindelijk kwam een tweedehands pontiac transsportdealer er achter dat er een dynamo van een 3.1 in zat.
Bougiekabels versleten, wat bij een gangbare auto een klus van niets is, was zelfs voor een ervaren monteur een hels karwei, je kunt nl helemaal niet bij de aansluitpunten komen zonder acrobatische toeren en hele lange armen.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.