Polestar 4 Long Range Single Motor (2024)
autoreview
Signalement
| Uitvoering | 4 Long Range Single Motor |
|---|---|
| Versnellingen | 1, Automaat |
| Bouwjaar | 2024 |
| Jaar van aanschaf | 2024 |
| KM-stand bij aanschaf | 20 km |
| KM-stand laatst | 20 km |
Keuze
- 20 km
Na lang wachten heb ik eindelijk mijn Polestar 4 mogen ontvangen als nieuwe leasewagen. Vanuit mijn werkgever werd het gestimuleerd om elektrisch te gaan rijden, en ik heb hiervoor de IX1, EQB en de EC40 overwogen. Deze drie auto’s zouden met de nodige opties besteld kunnen worden.
De Polestar 4 is in basis een duurdere auto, en mijn leasebudget liet het helaas niet toe om nog andere opties toe te voegen, op een trekhaak na. De vraag was of een basis uitvoering van de PS4 mij genoeg kon overtuigen. Maar na lang wikken en wegen en proef zitten en testritten heb ik de knoop doorgehakt. Tot nu toe ben ik erg blij met alles wat er standaard al op zit.
Afweging voor de Polestar 4:
Ruimte: De Polestar 4 biedt ruime zitplaatsen voor passagiers en een royale kofferbak. De andere drie auto’s voelden toch wat krap aan.
Range en laadsnelheid: De Polestar 4 heeft een betere actieradius en laadsnelheid.
Standaarduitrusting: De basisuitvoering van de Polestar 4 is al rijk uitgerust.
SUV-liefhebber: Hoewel ik een liefhebber ben van SUV’s, is de Polestar 4 een van de weinige “lage” auto’s die me aanspreekt.
Looks: De Polestar 4 heeft een aantrekkelijk design.
Rijervaring: De auto rijdt heerlijk en voelt echt een klasse hoger aan dan de genoemde drie.
Het enige punt van aandacht is het geluidssysteem. Hoewel het zeker niet slecht is, mis ik wat meer afstelmogelijkheden om het geluid naar mijn persoonlijke voorkeur aan te passen. Ik ga daarom onderzoeken of er aftermarket opties beschikbaar zijn om dit te verbeteren.
Al met al ben ik zeer tevreden met mijn Polestar 4 en kijk ik uit naar vele plezierige kilometers.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Ontdek deze occasions: had je ze al gezien?

Polestar 4 LRSM 100 kWh
- 2025
- 10 km

Polestar 4 Long Range Dual motor Performance Prime 100 kWh 22" Lichtmetalen Velgen | Polestar Engineered Dynamisch Onderstel | Brembo Remmen | Pixel-LED Koplampen | Harman/Kardon Audiosysteem | Head-Up Display | Elektrisch Verstelbare Voorstoelen | Extra Getint Glas Achter
- 2025
- 2.500 km

Polestar 4 Long Range Dual motor 100 kWh, Performance, Pilot
- 2024
- 5.733 km
Lees ook

Dubbeltest: Audi Q6 e-tron vs Polestar 4 – Fossielerfgoed of een schone lei?

Toyota investeert ruim 8,5 miljard euro in Verenigde Staten

BYD’s bijzondere premiummerken zitten vol bizarre vondsten: drijven, springen en wringen

‘China wil acceleratie beperken’

