Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
    • Dealergids
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Reviews
  • Polestar
  • 2

Polestar 2 Intro (2021)

autoreview

6
Polestar 2 Intro (2021)
GeWas
  • GeWas5
  • Gebruikersreview
3 maart 2021 om 20:22
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

Uitvoering2 Intro
Versnellingen1, Automaat
Bouwjaar2021
Jaar van aanschaf2021
KM-stand bij aanschaf21 km
KM-stand laatst1.501 km
Lezerswaardering: 64%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud of eventuele gevolgen ervan. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Ophalen bij Polestar Center

  • 21 km
  • 3 maart 2021

Vandaag de auto opgehaald in Beesd. Gelukkig was het droog, want de aflevering moest buiten plaats vinden. De handover-specialist gaf duidelijke uitleg over de auto en heeft er voor gezorgd dat de auto en mijn google-profiel gekoppeld zijn.

De eerste kilometers (zo'n 60 van Beesd naar huis) waren een genot. Ik kende de ervaring van elektrisch rijden al vanuit de Model S die ik hiervoor reed, dus dat was niet nieuw. Had tussendoor een half jaar ge-ICE-ed en ben blij dat ik daar weer vanaf ben. Elektrisch is zoveel fijner rijden.

Kan nog niet heel veel over het rijgedrag zeggen, want vooral snelwegkilometers. Ik kom hier later nog wel op terug. Ik heb het Performance pakket er op zitten en dat maakt de auto wel stug, maar voor mijn gevoel niet te stug.
Wat mij wel opvalt is dat de Adaptive CC en de Lane-Assist op zich prima werken, maar het toch niet halen bij de Autopilot van Tesla, maar dat is ook wel de benchmark waar een hoop andere merken zich op gaan stuk bijten de komende jaren.

Wat wel een grote tegenvaller is, is dat de app nog niet werkt. Dus geen voorverwarmde (of gekoelde) auto, tenzij je een schema instelt, maar er zit vrij weinig regelmaat in mijn autoritjes sinds maart vorig jaar ;-)
Hopelijk komt die snel.

Comfort
Wat mij opvalt en mij zeer blij maakt is de uitstraling van het interieur. In vergelijk met een Model 3 (andere auto waar ik uit kon kiezen) is dit echt een auto. Geen knop teveel, maar zeker niet te weinig. Je zit ook lekker in je cocon met aan de ene zijde een echte stevige deur en aan de andere zijde een lekkere middentunnel waar ook je armsteun in zit. Wat dan wel weer jammer is, is dat die middentunnel ook achterin zit (toch geen van scratch af aan elektrische auto), maar daar zitten bij mij toch nooit 3 personen.
Voor de rest gewoon degelijke Volvo, uh Polestar, kwaliteit en afwerking.

de eerste 1500 km

  • 1.501 km
  • 27 mei 2021

door al het thuiswerken nog maar weinig ervaring met de auto. Ik gebruik de auto niet prive, dus dan blijft het allemaal beperkt tot een enkele keer per week naar kantoor (45 km enkele reis)
Wat opvalt is dat de wegligging en het gedrag echt super fijn is. Mooi strak en reageert goed.
Het elektrisch rijden en dan met name het autonome gedeelte is nog niet zo goed uitgewerkt als bij Tesla. Ik krijg bijv. het verbruik niet onder de 20 Kwh/100 km, terwijl de Model3 dit met gemak haalt, sterker nog mijn oude ModelS haalde dat. Daar is dus nog wat te winnen voor Polestar.
Het autonome rijden gaat bij de Polestar echt niet verder dan de lane-assist op de snelweg en er wordt zeker niet afgeremd voor een bocht in de weg (op- of afrit) daar waar de Tesla dat allemaal keurig doet zonder dat je een vinger hoeft uit te steken.

Software: ik heb eindelijk de eerste OTA update gehad en de app op de telefoon is nu ook verbonden met de auto. Hier kan je de auto op afstand mee ontgrendelen en vergrendelen, de klimaatregeling starten (niet de temperatuur wijzigen) en zien hoe vol de accu is.
ook hier kan nog wel een stap gezet worden om op het niveau van Tesla te komen. Bij de Tesla-app kun je namelijk ook enkel de kofferbak openen, of enkel de frunk, kun je de temperatuur ook wijzigen, de stoelverwarming aanzetten en je kunt ook het percentage wijzigen tot hoever er geladen moet worden. daarnaast kun je bij Tesla ten alle tijden zien waar je auto zich bevindt.

zijn de stappen die gezet moeten worden op elektrisch rijden en software dan zo groot dat ik bij een nieuwe keuze niet weer voor een Polestar zou kiezen? Nee, dat zijn de zaken die het autorijden een heeeeel stuk aangenamer maken, maar niet strikt noodzakelijk. Ik vind de Model3 gewoon echt geen mooie auto en de algehele bouwkwaliteit van de Polestar is wel wat beter dan die van Tesla.
Al met al ben ik nog steeds echt super blij met de Polestar en hoop ik dat komende OTA-updates wat verrassingen (positieve dan wel) met zich mee brengen

4,5
  • Betrouwbaarheid
    4
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    5
  • Kosten
    5
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
  • Rijd je zelf met een Polestar 2? Start je eigen gebruikersreview en deel je ervaringen
 
  • Houd me op de hoogte over de Polestar 2
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

PRIVATE LEASE Polestar 2

INFO
ANWB
ANWB
Polestar 2 63kWh Single Motor (5D/CVT)
€ 719
Stel samen ▸
Polestar 2 in de Private Lease Vergelijker

Uitgelicht aanbod

    Polestar 2 78kWh Dual Motor Long Range Launch Edition 408PK 12% bijtelling

    Polestar 2 78kWh Dual Motor Long Range Launch Edition 408PK 12% bijtelling

    • 2021
    • 14.308 km

    € 64.070

    Polestar 2 63kWh Standard Range Single motor | 12% | Hemelvaartsdag Open!

    Polestar 2 63kWh Standard Range Single motor | 12% | Hemelvaartsdag Open!

    • 2021
    • 20 km

    € 53.945

    Polestar 2 63kWh Standard Range Single motor | 12% | 20inch | Hemelvaartsdag Open!

    Polestar 2 63kWh Standard Range Single motor | 12% | 20inch | Hemelvaartsdag Open!

    • 2021
    • 20 km

    € 54.945

Meer Polestar 2 occasions

Gerelateerde forumtopics

  • Polestar 2

    31
    • 21 maart 2020

Lezersreacties (6)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Polestar 2 specificaties
  • Polestar 2 occasions
  • Polestar 2 video's
Advies en informatie
  • Polestar 2 tests
  • Polestar 2 gebruikersreviews
  • Polestar 2 index
PREMIUM
Kia EV6 vs. Polestar 2 vs. Skoda Enyaq - Triotest

Kia EV6 vs. Polestar 2 vs. Skoda Enyaq - Triotest

De luxe middenklasse van vandaag bestaat niet meer uit dikke Passats of luxe Peugeots, maar...

Lees meer
 

Polestar 2 reviews

  • Gebruikersreview
    Polestar 2 78kWh Single Motor (2021)

    Polestar 2 78kWh Single Motor (2021)

    14
    • 28 maart 2022
  • Gebruikersreview
    Polestar 2 78kWh Single Motor (2021)

    Polestar 2 78kWh Single Motor (2021)

    4
    • 16 maart 2022
  • Gebruikersreview
    Polestar 2 78kWh Dual Motor Intro (2020)

    Polestar 2 78kWh Dual Motor Intro (2020)

    17
    • 26 december 2021
  • Gebruikersreview
    Polestar 2 78kWh Single Motor (2021)

    Polestar 2 78kWh Single Motor (2021)

    17
    • 13 december 2021
  • Gebruikersreview
    Polestar 2 78kWh Dual Motor Launch Edition (2021)

    Polestar 2 78kWh Dual Motor Launch Edition...

    14
    • 16 november 2021
  • Gebruikersreview
    Polestar 2 Intro (2020)

    Polestar 2 Intro (2020)

    10
    • 4 november 2021
  • Gebruikersreview
    Polestar 2 78kWh Dual Motor Launch Edition (2021)

    Polestar 2 78kWh Dual Motor Launch Edition...

    12
    • 4 november 2021
meer reviews
Waarom de Polestar 2 een echte Volvo is - Reportage Volvo XC40-Polestar 2

Waarom de Polestar 2 een echte Volvo is - Reportage Volvo XC40-Polestar 2

De Polestar 2 en de Volvo XC40 P8 zijn ooit gepresenteerd als Volvo Concept 40.2 en 40.1. Beide...

Lees meer

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Nieuws
    Polestar: vanaf 2026 in 5 minuten 160 kilometer bijladen

    Polestar: vanaf 2026 in 5 minuten 160 kilometer...

    120
    • 24 mei 2022
  • Nieuws
    NCAP: Assistentiesystemen Nissan Qashqai en Volkswagen ID5 heel goed

    NCAP: Assistentiesystemen Nissan Qashqai...

    12
    • 11 mei 2022
  • Nieuws
    Goedkoopste Polestar 2 krijgt groter bereik en sterkere elektromotor

    Goedkoopste Polestar 2 krijgt groter bereik...

    69
    • 27 april 2022
  • Gebruikersreview
    Polestar 2 78kWh Single Motor (2021)

    Polestar 2 78kWh Single Motor (2021)

    14
    • 28 maart 2022
  • Gebruikersreview
    Polestar 2 78kWh Single Motor (2021)

    Polestar 2 78kWh Single Motor (2021)

    4
    • 16 maart 2022
  • Nieuws
    Zo ver komt de Polestar 2 Dual Motor in de praktijk

    Zo ver komt de Polestar 2 Dual Motor in...

    283
    • 13 maart 2022
  • Nieuws
    Polestar 2 'Arctic Circle' is one-off ijsracer

    Polestar 2 'Arctic Circle' is one-off ijsracer

    6
    • 2 februari 2022
Merk
Merk
  • Nieuws
    Polestar: vanaf 2026 in 5 minuten 160 kilometer bijladen

    Polestar: vanaf 2026 in 5 minuten 160 kilometer...

    120
    • 24 mei 2022
  • Nieuws
    NCAP: Assistentiesystemen Nissan Qashqai en Volkswagen ID5 heel goed

    NCAP: Assistentiesystemen Nissan Qashqai...

    12
    • 11 mei 2022
  • Nieuws
    Goedkoopste Polestar 2 krijgt groter bereik en sterkere elektromotor

    Goedkoopste Polestar 2 krijgt groter bereik...

    69
    • 27 april 2022
  • Nieuws
    Autoverhuurder Hertz koopt 65.000 Polestars

    Autoverhuurder Hertz koopt 65.000 Polestars

    144
    • 4 april 2022
  • Gebruikersreview
    Polestar 2 78kWh Single Motor (2021)

    Polestar 2 78kWh Single Motor (2021)

    14
    • 28 maart 2022
  • Gebruikersreview
    Polestar 2 78kWh Single Motor (2021)

    Polestar 2 78kWh Single Motor (2021)

    4
    • 16 maart 2022
  • Nieuws
    Zo ver komt de Polestar 2 Dual Motor in de praktijk

    Zo ver komt de Polestar 2 Dual Motor in...

    283
    • 13 maart 2022

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Dealergids
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden