en nog veel meer..
Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.
Uitvoering | 2 Intro |
---|---|
Versnellingen | 1, Automaat |
Bouwjaar | 2021 |
Jaar van aanschaf | 2021 |
KM-stand bij aanschaf | 21 km |
KM-stand laatst | 1.501 km |
Vandaag de auto opgehaald in Beesd. Gelukkig was het droog, want de aflevering moest buiten plaats vinden. De handover-specialist gaf duidelijke uitleg over de auto en heeft er voor gezorgd dat de auto en mijn google-profiel gekoppeld zijn.
De eerste kilometers (zo'n 60 van Beesd naar huis) waren een genot. Ik kende de ervaring van elektrisch rijden al vanuit de Model S die ik hiervoor reed, dus dat was niet nieuw. Had tussendoor een half jaar ge-ICE-ed en ben blij dat ik daar weer vanaf ben. Elektrisch is zoveel fijner rijden.
Kan nog niet heel veel over het rijgedrag zeggen, want vooral snelwegkilometers. Ik kom hier later nog wel op terug. Ik heb het Performance pakket er op zitten en dat maakt de auto wel stug, maar voor mijn gevoel niet te stug.
Wat mij wel opvalt is dat de Adaptive CC en de Lane-Assist op zich prima werken, maar het toch niet halen bij de Autopilot van Tesla, maar dat is ook wel de benchmark waar een hoop andere merken zich op gaan stuk bijten de komende jaren.
Wat wel een grote tegenvaller is, is dat de app nog niet werkt. Dus geen voorverwarmde (of gekoelde) auto, tenzij je een schema instelt, maar er zit vrij weinig regelmaat in mijn autoritjes sinds maart vorig jaar ;-)
Hopelijk komt die snel.
Comfort
Wat mij opvalt en mij zeer blij maakt is de uitstraling van het interieur. In vergelijk met een Model 3 (andere auto waar ik uit kon kiezen) is dit echt een auto. Geen knop teveel, maar zeker niet te weinig. Je zit ook lekker in je cocon met aan de ene zijde een echte stevige deur en aan de andere zijde een lekkere middentunnel waar ook je armsteun in zit. Wat dan wel weer jammer is, is dat die middentunnel ook achterin zit (toch geen van scratch af aan elektrische auto), maar daar zitten bij mij toch nooit 3 personen.
Voor de rest gewoon degelijke Volvo, uh Polestar, kwaliteit en afwerking.
door al het thuiswerken nog maar weinig ervaring met de auto. Ik gebruik de auto niet prive, dus dan blijft het allemaal beperkt tot een enkele keer per week naar kantoor (45 km enkele reis)
Wat opvalt is dat de wegligging en het gedrag echt super fijn is. Mooi strak en reageert goed.
Het elektrisch rijden en dan met name het autonome gedeelte is nog niet zo goed uitgewerkt als bij Tesla. Ik krijg bijv. het verbruik niet onder de 20 Kwh/100 km, terwijl de Model3 dit met gemak haalt, sterker nog mijn oude ModelS haalde dat. Daar is dus nog wat te winnen voor Polestar.
Het autonome rijden gaat bij de Polestar echt niet verder dan de lane-assist op de snelweg en er wordt zeker niet afgeremd voor een bocht in de weg (op- of afrit) daar waar de Tesla dat allemaal keurig doet zonder dat je een vinger hoeft uit te steken.
Software: ik heb eindelijk de eerste OTA update gehad en de app op de telefoon is nu ook verbonden met de auto. Hier kan je de auto op afstand mee ontgrendelen en vergrendelen, de klimaatregeling starten (niet de temperatuur wijzigen) en zien hoe vol de accu is.
ook hier kan nog wel een stap gezet worden om op het niveau van Tesla te komen. Bij de Tesla-app kun je namelijk ook enkel de kofferbak openen, of enkel de frunk, kun je de temperatuur ook wijzigen, de stoelverwarming aanzetten en je kunt ook het percentage wijzigen tot hoever er geladen moet worden. daarnaast kun je bij Tesla ten alle tijden zien waar je auto zich bevindt.
zijn de stappen die gezet moeten worden op elektrisch rijden en software dan zo groot dat ik bij een nieuwe keuze niet weer voor een Polestar zou kiezen? Nee, dat zijn de zaken die het autorijden een heeeeel stuk aangenamer maken, maar niet strikt noodzakelijk. Ik vind de Model3 gewoon echt geen mooie auto en de algehele bouwkwaliteit van de Polestar is wel wat beter dan die van Tesla.
Al met al ben ik nog steeds echt super blij met de Polestar en hoop ik dat komende OTA-updates wat verrassingen (positieve dan wel) met zich mee brengen
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.