Polestar 2 Intro (2021)

autoreview

Polestar 2 Intro (2021)

Signalement

Uitvoering2 Intro
Versnellingen1, Automaat
Bouwjaar2021
Jaar van aanschaf2021
KM-stand bij aanschaf21 km
KM-stand laatst20.000 km
Lezerswaardering: 62%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Ophalen bij Polestar Center

  • 21 km

Vandaag de auto opgehaald in Beesd. Gelukkig was het droog, want de aflevering moest buiten plaats vinden. De handover-specialist gaf duidelijke uitleg over de auto en heeft er voor gezorgd dat de auto en mijn google-profiel gekoppeld zijn.

De eerste kilometers (zo'n 60 van Beesd naar huis) waren een genot. Ik kende de ervaring van elektrisch rijden al vanuit de Model S die ik hiervoor reed, dus dat was niet nieuw. Had tussendoor een half jaar ge-ICE-ed en ben blij dat ik daar weer vanaf ben. Elektrisch is zoveel fijner rijden.

Kan nog niet heel veel over het rijgedrag zeggen, want vooral snelwegkilometers. Ik kom hier later nog wel op terug. Ik heb het Performance pakket er op zitten en dat maakt de auto wel stug, maar voor mijn gevoel niet te stug.
Wat mij wel opvalt is dat de Adaptive CC en de Lane-Assist op zich prima werken, maar het toch niet halen bij de Autopilot van Tesla, maar dat is ook wel de benchmark waar een hoop andere merken zich op gaan stuk bijten de komende jaren.

Wat wel een grote tegenvaller is, is dat de app nog niet werkt. Dus geen voorverwarmde (of gekoelde) auto, tenzij je een schema instelt, maar er zit vrij weinig regelmaat in mijn autoritjes sinds maart vorig jaar ;-)
Hopelijk komt die snel.

Comfort
Wat mij opvalt en mij zeer blij maakt is de uitstraling van het interieur. In vergelijk met een Model 3 (andere auto waar ik uit kon kiezen) is dit echt een auto. Geen knop teveel, maar zeker niet te weinig. Je zit ook lekker in je cocon met aan de ene zijde een echte stevige deur en aan de andere zijde een lekkere middentunnel waar ook je armsteun in zit. Wat dan wel weer jammer is, is dat die middentunnel ook achterin zit (toch geen van scratch af aan elektrische auto), maar daar zitten bij mij toch nooit 3 personen.
Voor de rest gewoon degelijke Volvo, uh Polestar, kwaliteit en afwerking.

de eerste 1500 km

  • 1.501 km

door al het thuiswerken nog maar weinig ervaring met de auto. Ik gebruik de auto niet prive, dus dan blijft het allemaal beperkt tot een enkele keer per week naar kantoor (45 km enkele reis)
Wat opvalt is dat de wegligging en het gedrag echt super fijn is. Mooi strak en reageert goed.
Het elektrisch rijden en dan met name het autonome gedeelte is nog niet zo goed uitgewerkt als bij Tesla. Ik krijg bijv. het verbruik niet onder de 20 Kwh/100 km, terwijl de Model3 dit met gemak haalt, sterker nog mijn oude ModelS haalde dat. Daar is dus nog wat te winnen voor Polestar.
Het autonome rijden gaat bij de Polestar echt niet verder dan de lane-assist op de snelweg en er wordt zeker niet afgeremd voor een bocht in de weg (op- of afrit) daar waar de Tesla dat allemaal keurig doet zonder dat je een vinger hoeft uit te steken.

Software: ik heb eindelijk de eerste OTA update gehad en de app op de telefoon is nu ook verbonden met de auto. Hier kan je de auto op afstand mee ontgrendelen en vergrendelen, de klimaatregeling starten (niet de temperatuur wijzigen) en zien hoe vol de accu is.
ook hier kan nog wel een stap gezet worden om op het niveau van Tesla te komen. Bij de Tesla-app kun je namelijk ook enkel de kofferbak openen, of enkel de frunk, kun je de temperatuur ook wijzigen, de stoelverwarming aanzetten en je kunt ook het percentage wijzigen tot hoever er geladen moet worden. daarnaast kun je bij Tesla ten alle tijden zien waar je auto zich bevindt.

zijn de stappen die gezet moeten worden op elektrisch rijden en software dan zo groot dat ik bij een nieuwe keuze niet weer voor een Polestar zou kiezen? Nee, dat zijn de zaken die het autorijden een heeeeel stuk aangenamer maken, maar niet strikt noodzakelijk. Ik vind de Model3 gewoon echt geen mooie auto en de algehele bouwkwaliteit van de Polestar is wel wat beter dan die van Tesla.
Al met al ben ik nog steeds echt super blij met de Polestar en hoop ik dat komende OTA-updates wat verrassingen (positieve dan wel) met zich mee brengen

20K

  • 20.000 km

Rijden
Inmiddels 20.000 km gereden in de Polestar. En ik moet zeggen, elke keer weer een plezier om de rechtervoet naar beneden te doen en weg te rijden. zowel op rustige binnenweggetjes als op de snelweg voelt de Polestar als een echte rijdersauto. Lekker strak door de bocht, zeker met sturen, niet zwenken en natuurlijk gewoon lekker versnellen als je even moet inhalen.
Als ik een kritiekpuntje mag hebben, dan is het het slechte overzicht over de auto. Ik ben niet al te lang en zeker met achteruit rijden heb je geen tot weinig overzicht. De spiegels zijn net te klein lijkt het en als je ze naar beneden laat kantelen zie je alleen maar straat en ben je verder al je referentiepunten kwijt. Om over de achterruit maar niet te spreken, want die zit er alleen in voor het daglicht. Voor het zicht heb je er echt heeeeeeelemaal niets aan.
De camera met 360-view is wel top, maar door de positie van de camera's zie je er vaak niet heel veel door, omdat ze vies zijn. Je moet je echt even aanwennen om elke dag je vinger even over de achteruitrijdcamera te halen om zicht te krijgen.

Verbruik
het verbruik is niet om over naar huis te schrijven. ik heb dan wel de 78 kWh accu, maar dat is ook wel nodig ook. gemiddeld verbruik is ruim boven de 20 kWh/100 km en dat is toch echt wel slecht als je dat bijvoorbeeld vergelijk met de BMW i4 of zelfs de iX3 die het beter doen, om over de Tesla's maar niet te spreken.

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

PRIVATE LEASE Polestar 2

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (6)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.