Polestar 2 78kWh Single Motor (2021) #3

autoreview

Polestar 2
Polestar 2Polestar 2Polestar 2Polestar 2Polestar 2Polestar 2Polestar 2Polestar 2Polestar 2Polestar 2Polestar 2Polestar 2Polestar 2Polestar 2Polestar 2Polestar 2Polestar 2Polestar 2

Signalement

Uitvoering2 78kWh Single Motor
Versnellingen1, Automaat
Bouwjaar2021
Jaar van aanschaf2021
KM-stand laatst34.000 km
Lezerswaardering: 56%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Geen internet verbinding

  • 10.000 km

Zo de eerste 10k km's zitten er op ondanks de Corona problemen, toch nog aardig snel gegaan. Na mijn Tesla Model 3 dual motor, was het wel even wennen aan de Polestar 2 LR.

Wat is er GOED;
Het uiterlijk van de auto, een dikke 10! Nog nooit zoveel opmerkingen over een nieuwe auto gehad.
Het rijden met de auto en de zitpositie is prima, je merkt dat je met een zware auto op pad bent. De Polestar is stil en rustig op de snelweg.

Wat kan BETER;
Tja de range is toch wel beperkt, voor huis, tuin en keuken gebruik is het okay. Maaar als je langer onderweg bent en wat meer doorrijdt, zakt de range toch wel erg snel weg(hoog verbruik). Zeker als de temperatuur dan ook laag is. Tesla is en blijft daar heer een meester in wat mij betreft.
De ruimte in de auto voor het afleggen van spullen is ook ondermaats en bruikbare bekerhouders doet Polestar niet aan.
Vergeet de APP op je telefoon, dat scheelt een hoop frustraties. TOTAAL zinloos Polestar, dat kan veel beter!
En als laatste in de 4 maanden dat ik nu rijd met de auto heb ik al 4 keer gehad dat de auto geen verbinding met internet kon opbouwen en dat is best lastig. Dat betekend geen navi en geen laadpalen zoeken onerweg. Spotify en Tune-In werken dan ook niet. Na 2 dagen werkt het ook weer.... Polestar weet niet wat het is en reset de auto dan maar, echter dat is niet de oplossing.

Kortom; gemengde gevoelens bij de Polestar. Ik hoop dat er verbetering komt.

Verbruik

  • 10.500 km

Ik krijg regelmatig vragen over het verbruik van de Polestar of hoever kom je met een acculading?

Hierbij een praktijk voorbeeld van 31 maart jl. ;

Buitentemperatuur was 1 graden Celsius
Totale afstand was 240 km
Lange stukken gereden met 130km/u(gemiddeld 110 km/u)
Range bij vertrek 380 km
Range bij aankomst 35 km

Snelheid en buitentemperatuur zijn zeer bepalend bij de range. Door deze variabele ben ik 105 km range extra ' kwijt geraakt' op een rit van 240 km. Aangezien ik dit traject regelmatig rij, zal ik dit bij een hogere buitentemperatuur ook meten, echter aan de snelheid kan ik weinig aangezien dit ook aan het overige verkeer legt.

Je waardeert de auto pas echt op deze langere ritten, lekker stil en gewoon een fijne auto om mee te rijden. Je komt uitgerust aan.

Software update

  • 11.000 km

Helaas minder goed nieuws over de Polestar.... De sofware update, versie 2.0 kan niet geinstalleerd worden. De auto moet WEER naar de dealer, waarvoor geeft de display helaas niet aan, alleen dat ik een afspraak moet maken voor service, zodat daarna de update geinstalleerd kan worden. Inmiddels ken ik de koffiecorner bij de plaatselijke Volvo dealer van binnen en buiten.

Eerder deze week werd ik gebeld door een Polestar medewerker(na 1,5 week na een officiele klacht) dat er een nieuwe software update zou komen die de connectiviteit van de auto zou verbeteren...Althans dat hoopte hij.

Na 4 maanden rijden en 11.000 km verder ben ik in mijn hele lease auto verleden nog nooi zo frequent bij een dealer geweest. Inmiddels denk ik met weemoed aan de Tesla Model 3 terug. Alsl je mocht twijfelen tussen een Tesla of Polestar, ik weet het inmiddels wel.

Gestrand

  • 14.603 km

Wat als een mooie vrije dag begon, eindigde in de koffiie corner bij de Volvo dealer.
De Polestar wilde niet meer rijden op het parkeerterrein van de plaatselijke Gamma, probleem in de aandrijflijn. Na een uur kwam het berging bedrijf, die probeerde de auto te resetten door deze spanningsvrij te maken(12V acco loskoppelen). Na 2 keer proberen startte de auto weer op.... ik moest wel gelijk naar de dealer om de auto te laten uitlezen. En daar zat ik dan bij een giga drukke Volvo dealer. Na 1,5 uur kon de auto uitgelezen worden en daar zagen ze veel onregelmatigehden maar niet direct een probleem. Storingen zijn er uit gehaald en nu is het wachten totdat het weer gebeurd.... ehh pardon weer??? Ja een andere mogelijkheid is er niet, ik ben er inmiddels klaar mee wat een slecht product!!!

In de koffie corner ook met een andere Polestar rijder gesproken en die kon niet snelladen, de auto herkende de laadpaal niet. Dat heb ik ook al een paar keer gehad, maar dacht dat dit aan de laadpaal lag... niet dus.

Mijn advies; POLESTAR niet aan beginnen! Het product is NIET betrouwbaar.

Vertrouwen

  • 18.082 km

De PS2 is een weekje bij de Volvo dealer geweest in Amsterdam Z-O om te controleren waar de storing dit het stilstaan veroorzaakte vandaan kwam. Er stonden wat foutmeldingen in de software en wat ik begreep is de data verder geanalyseerd door Polestar zelf. Inmiddels is er een update(software 2.1) voor de PS2 en zou het probleem moeten zijn verholpen. De communicatie met zowel Volvo als Polestar is prima. De afgelopen dagen geen problemen meer gehad en we hopen nu ook dat het zo blijft. De auto rijdt nog steeds prima en het verbruik is nu ook acceptabel(door het warmere weer). Wat ik wel mis is bij een software update is een gimmick in de nieuwe software... Nieuw dashboard of andere kleuren op de display, kom op Polestar je moet je product ook verkopen. De app wordt ook wel beter maar is nog niet op Tesla niveau. Connectie duurt te lang en de mogelijkheden breidde wel uit, maar zijn nog wel beperkt.

Laadproblemen

  • 34.000 km

Na een relatieve goede periode met de Polestar, toch weer wat problemen. Na een langere rit na het Oosten van het land, proberen de auto op te laden bij een publiek laadpunt, helaas zonder succes. Geen probleem in de avond op een andere locatie was er zeker ook een laadpunt, echter het resultaat was het zelfde, de auto wilde niet meer laden!!! Zeer rustig naar huis gereden om het bij de eigen laadpaal het te proberen maar weer zonder resultaat. Dus weer op naar de favoriete koffiecorner bij de plaatselijk Volvo dealer(Ban garage Amsterdam Zuid-Oost) waar je zeker goed wordt ontvangen. Na een diagnose, die aangaf dat er diverse problemen waren met de Polestar, met een vervangende auto naar huis.....

Binnenkort meer

Laaproblemen 2

  • 34.000 km

Gelukkig hoefde ik niet onderweg, anders is het vervangend vervoer van Polestar toch wel erg karig.... een Renaul Zoe!
Na een halve dag werd ik gebeld door de Volvo dealer en was het probleem van het niet kunnen laden weer verholpen. Het was een bekend probleem en opgelost door een software update die ze nog niet hadden kunnnen releasen. Ik denk maar maar het positieve van, de auto wordt steeds beter.

5,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee

PRIVATE LEASE Polestar 2

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (22)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.