Peugeot e-208 GT EV 50kWh 136 (2020) #2
autoreview
Signalement
Uitvoering | e-208 GT EV 50kWh 136 |
---|---|
Versnellingen | 1, Automaat |
Bouwjaar | 2020 |
Jaar van aanschaf | 2024 |
KM-stand bij aanschaf | 51.185 km |
KM-stand laatst | 52.488 km |
tot heden boven verwachting
- 51.399 km
Onlangs een rode e-208 GT gekocht als occasion. In eerste instantie zat ik te kijken naar een Seat Ibiza FR (eveneens iets met een sportief tintje), echter kwam toen het bericht dat er een laatste beetje subsidie in de pot gestopt werd. Gezien de verwachte kilometers die ik ga rijden was de keuze niet heel lastig meer, ondanks de komst van wegenbelasting.
Nu ruim een week in bezit. Tijdens de proefrit viel de stabiliteit al op, maar hij helt nauwelijks over. Stuurgedrag vind ik lekker direct, zonder nerveus over te komen. Het kleine stuurtje is even wennen, maar gezien ik 1,80 meter ben heb ik er geen last van.
Het geluidssysteem klinkt best aardig, vooral met de optie 'loudness' aan (aardige bass). Wellicht wat dof in de hoge tonen (ps: ben geen audiofiel).
Dan de hulpsystemen. Over de acc ben ik er tevreden, remt volledig af tot stilstand en anticipeert goed (op snelheid). Ook de rijstrookcorrectie corrigeert heel soepel, lane assist werkt best redelijk voor dit segment. Ook heb ik slechtere parkeercamera's gezien (kuch kuch Renault). De top-view is een handige bijkomstigheid. Een knop om de camera op te roepen ontbreekt, wat ik wel fijn zou vinden.
Reactietijd van het scherm is gewoon goed, en tiptoetsen stoor ik mij persoonlijk niet aan. Een gemis vind ik wel een ontbreken van autohold. Daarnaast werkt de app matig, en met weinig functies.
Tot op heden bevalt hij dus beter dan verwacht, ondanks enkele kleine puntjes. Ben benieuwd wat de tijd zal leren.
Niemand is perfect
- 52.488 km
Na om en nabij de 1250km weer eens tijd voor een tweede evaluatie.
Nog steeds erg te spreken van het totaalplaatje. Echter is niet iedereen perfect, daarom begin ik met de minpuntjes.
Na 2 maanden een oranje storingsmelding gekregen, bij uitlezen bleek dit niks ernstig te zijn en was een reset voldoende.
De achteruitrijcamera is redelijk scherp, al heeft hij de neiging om overdag een tikkeltje overbelicht te zijn en 's avonds valt er weinig te zien. Goed schoonhouden verzacht de pijn.
De app werkt dankzij updates al wel stabieler dan 'slechts' drie maanden terug. Het eerder genoemde ontbreken van auto-hold is gewenning, al is bij stilstand enkel je voet erop leunen voldoende.
Dan het verbruik. Afgelopen maanden was het regelmatig een tijd rond het vriespunt, dit valt vooral te merken bij korte ritten. Stoelverwarming aan en de verwarming op eco helpt wel, en zodra je een kwartier of langer onderweg bent zakt het verbruik al snel. Nu ben ik een vrij rustige rijder (snelwegvermijder) en is 15 kwh/100km wel gerealiseerd.
De grootlichtassistent had daarentegen wel een oppepper nodig, want die zag sommige auto's niet. uitgezet dus maar. (andere dezelfde ervaring??)
Het stuur blijf ik fijn in de handen vallen en makkelijk manouvreren. Ook het rempedaal vindt ik goed doseerbaar en niet schokkerig.
Tot nu toe dus erg tevreden ondanks kleine puntjes, maar ken geen auto die perfect is. Ben benieuwd naar het verbruik in de zomer.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
PRIVATE LEASE Peugeot 208
Had je deze auto's al gezien?

Peugeot 208 GT Pack 1.2 PureTech 100pk | ALCANTARA/LEDER | STOELVERW. | CAMERA | NAVI | KEYLESS ENTRY | ADAPTIVE CRUISE |
- 2021
- 62.180 km

Peugeot 208 1.2 PureTech Active Pack Connect | LED Koplampen | Navigatie | Cruise & Climate Control | DAB | Bluetooth Tel. | Rijklaarprijs!
- 2020
- 26.258 km

Peugeot 208 1.2 PureTech GT Automaat 130 PK | Navi | Camera | 3D
- 2021
- 69.770 km
Lezersreacties (0)
Reageren