Peugeot e-208 Allure EV 50kWh 136 (2022)

autoreview

Peugeot e-208 Allure EV 50kWh 136 (2022)

Signalement

Uitvoeringe-208 Allure EV 50kWh 136
Versnellingen1, Automaat
Bouwjaar2022
Jaar van aanschaf2025
KM-stand bij aanschaf60.000 km
KM-stand laatst62.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Wat een tegenvaller

  • 62.000 km

Wij hebben een elektrische auto aangeschaft in 2025. Het betreft de auto van mijn vrouw ( ik heb gelukkig gewoon een brandstof auto). We hebben naar een golf e en naar een nissan gekeken. Wegens het beperkte rijbereik van deze autos toch voor een 208e gekozen (340km wltp). Het is een 2de hands en met de wetenschap dat het bereik nu max 315 is deze gekocht. Echt waar, elektrisch rijden is fijn, direct koppel, stil en gewoon fijn. Maar ja, dat was in de zomer... nu op kerstdag, met een temperatuur van min 2 celcius naar het familie dinner. Een ritje van 40km waarvan 50 procent snelweg (Max 100kmh) en 50 procent 80kmh weg.


De auto was opgeladen met 252 km bereik. Dus zou je denken dat is makkelijk met de peugeot. En we kunnen de benzine auto laten staan.

Maar jeetje, wat een stress. We vertrokken met 252km bereik en na 40km rijden was er 90 km verdwenen op de actieradius teller... we moesten nog terug later op de avond. Nu met min 5 celcius terug naar huis. Ik had even de auto op ecostand gezet...grote fout. Geen enkele verwarming meer. Hoe dan! Het was erg koud. Dan toch maar weer op normale rijdersstand. Toen we thuis waren...dus na 80 km rijden wad er van de 252 km bereik nog maar 70 km over. Het gevoel van tevredenheid was geheel weg, en het gevoel van ( piep piep en piep) was er. Dus elke zogenaamde goedkope KWH die je in de auto laad geeft minder bereik... eigenlijk ben je dus 2x zoveel KWH kwijt per km. Dus ipv 30 cent per KWH moet je rekenen met dubbele kosten. Een electrische auto in de winter kost je verl meer dan de overheid je wil doen laten geloven. Tel daarbij de wegenbelasting op die ook flink omhoog gaat...en ja je betaald weer veel meer omdat je schoon wilt zijn. We hadden met deze kennis niet deze auto gekocht en gewoon bij een brandstof auto gebleven.

Ook de dag erna even met de auto baar het centrum geleden. De afstand is 3km. En alleen maar 50km/h wegen en woonerven van 30km/h. Dus heen en weer 6km, en 27km weg van de teller. WAARDELOOS en teleurstellend.

In de zomer is het echt fijn en weinig tot geen stress als je een rit doet van 100km enkele reis met deze auto In de winter gewoon onmogelijk. Tenzij je graag je tijd bij een publieke lader wil verspillen en graag meer geld betaald.

De stress zal ongetwijfeld minder zijn met de modernste en duurdere versies, en het helpt als de auto van de baas is. Maar het is jammer dat met lage temperaturen de kosten zo extreem stijgen en actieradius inkakt.

6,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Peugeot 208

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.