Peugeot e-208 Allure EV 50kWh 136 (2022)
autoreview
Signalement
| Uitvoering | e-208 Allure EV 50kWh 136 |
|---|---|
| Versnellingen | 1, Automaat |
| Bouwjaar | 2022 |
| Jaar van aanschaf | 2025 |
| KM-stand bij aanschaf | 60.000 km |
| KM-stand laatst | 62.000 km |
Wat een tegenvaller
- 62.000 km
Wij hebben een elektrische auto aangeschaft in 2025. Het betreft de auto van mijn vrouw ( ik heb gelukkig gewoon een brandstof auto). We hebben naar een golf e en naar een nissan gekeken. Wegens het beperkte rijbereik van deze autos toch voor een 208e gekozen (340km wltp). Het is een 2de hands en met de wetenschap dat het bereik nu max 315 is deze gekocht. Echt waar, elektrisch rijden is fijn, direct koppel, stil en gewoon fijn. Maar ja, dat was in de zomer... nu op kerstdag, met een temperatuur van min 2 celcius naar het familie dinner. Een ritje van 40km waarvan 50 procent snelweg (Max 100kmh) en 50 procent 80kmh weg.
De auto was opgeladen met 252 km bereik. Dus zou je denken dat is makkelijk met de peugeot. En we kunnen de benzine auto laten staan.
Maar jeetje, wat een stress. We vertrokken met 252km bereik en na 40km rijden was er 90 km verdwenen op de actieradius teller... we moesten nog terug later op de avond. Nu met min 5 celcius terug naar huis. Ik had even de auto op ecostand gezet...grote fout. Geen enkele verwarming meer. Hoe dan! Het was erg koud. Dan toch maar weer op normale rijdersstand. Toen we thuis waren...dus na 80 km rijden wad er van de 252 km bereik nog maar 70 km over. Het gevoel van tevredenheid was geheel weg, en het gevoel van ( piep piep en piep) was er. Dus elke zogenaamde goedkope KWH die je in de auto laad geeft minder bereik... eigenlijk ben je dus 2x zoveel KWH kwijt per km. Dus ipv 30 cent per KWH moet je rekenen met dubbele kosten. Een electrische auto in de winter kost je verl meer dan de overheid je wil doen laten geloven. Tel daarbij de wegenbelasting op die ook flink omhoog gaat...en ja je betaald weer veel meer omdat je schoon wilt zijn. We hadden met deze kennis niet deze auto gekocht en gewoon bij een brandstof auto gebleven.
Ook de dag erna even met de auto baar het centrum geleden. De afstand is 3km. En alleen maar 50km/h wegen en woonerven van 30km/h. Dus heen en weer 6km, en 27km weg van de teller. WAARDELOOS en teleurstellend.
In de zomer is het echt fijn en weinig tot geen stress als je een rit doet van 100km enkele reis met deze auto In de winter gewoon onmogelijk. Tenzij je graag je tijd bij een publieke lader wil verspillen en graag meer geld betaald.
De stress zal ongetwijfeld minder zijn met de modernste en duurdere versies, en het helpt als de auto van de baas is. Maar het is jammer dat met lage temperaturen de kosten zo extreem stijgen en actieradius inkakt.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
PRIVATE LEASE Peugeot 208
Ontdek deze occasions: had je ze al gezien?

Peugeot 208 1.2 PureTech 100pk EAT8 Allure Pack | App Connect | Climate | Camera | Keyless | Stoelverwarming | PDC
- 2021
- 48.929 km

Peugeot 208 1.2 101 PK Allure Pack Navi l Camera l Keyless
- 2022
- 25.821 km

Peugeot 208 EV GT 350 50 kWh VAN: 17.900,- VOOR: 15.877,- UW EINDEJAARSVOORDEEL: 2.023,- EURO | 3-fase laden | SOH 88% | Panoramadak | Adaptieve cruise control | Virtual cockpit | Stoelverwarming | Full options
- 2020
- 70.255 km





