Peugeot 607 2.2-16V HDiF Executive (2008)
autoreview
Signalement
Uitvoering | 607 2.2-16V HDiF Executive |
---|---|
Versnellingen | 6, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2008 |
Jaar van aanschaf | 2009 |
KM-stand bij aanschaf | 25.000 km |
KM-stand laatst | 115.000 km |
Goed begin
- 33.000 km
Na de sof met de 407, een 607 biturbo diesel, 4 cylinders, 6 bak.
Geweldig koppel en comfort. Verbruikt wel meer dan de 407 (1:15 tegenover 1:17 voor de 407)
Voorlopig alleen maar rijden en tanken want eerste onderhoud bij 55000 km.
Ingebouwde navigatie van Magneti Marrelli is wat traag en bezet de CD speler binnen, in de koffer zit een wisselaar maar geen MP3.
Verder zeer ruim vs de 407.
Prima wegligging.
Na een jaar
- 58.000 km
Bij 40000 km bleken de achterbanden geheel versleten, wielstanden waren buiten spec.
Wat later was de automatische hoogteregeling xenonlampen stuk, binnen de garantie gerepareerd (sensor stand chassis stuk).
Op naar 100.000 km
- 98.000 km
Afgezien van tanken, banden vervangen en standaard onderhoud zoals olie, filters, etc niets te melden.....een saaie bak eigenlijk.
Staat sinds 2011 in de winter in een garage en heb een Peugeot 405 turbodiesel als winterauto.
Rij met de diverse auto's ongeveer 45k km per jaar. Twee diesels en nog wat andere auto's voor de lol zoals recent een Citroen Visa 2 cylinder uit 1986.
Voorbij de 100.000
- 115.000 km
Weinig nieuws. Rij veel minder met de 607 omdat ik meer auto's heb, ook voor de lange afstand.
Binnenkort weer de franse APK in apr 14.
Afgezien van de nodige banden alleen tanken en net na 30.000 km olie ververst met filter.
Nog steeds met de originele remblokken, ik rij vooral franse autoroutes dus dat mag dan ook.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.