en nog veel meer..
Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.
Uitvoering | 607 2.0 |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2001 |
Jaar van aanschaf | 2001 |
KM-stand laatst | 0 km |
Na 4 stuks Peugeot 406 (tot volle tevredenheid), tij ik sinds 4 maanden in het type 607. Aangezien ik ca 100000 KM per jaar rij ben ik tot aanschaf van deze wat grotere en naar ik aannam, comfortabelere auto overgegaan. Na ruim 30000 KM moet ik constateren dat ik er op vele punten op achteruit ben gegaan t.o.v mijn oude 406. De wagen is uitermate windgevoelig. Korte oneffenheden, zoals dwarsrichels, worden slecht verwerkt. Ca 3/4 van mijn tijd ben ik in België en Duitsland onderweg. Vele snelwegen in B en D zijn rijkelijk voorzien van dit soort oneffenheden. Dit maakt lange ritten tot een vermoeiende bezigheid, aangezien deze korte stoten erg nadrukkelijk voel-en hoorbaar zijn. Bovendien laat het standaard navigatiesysteem met name in NL behoorlijk te wensen over.(foutieve routes/inconsequent). Als positieve punten zou ik o.a de relatief zuinige en stille motor willen noemen, het prachtige koetswerk en het onderstel dat op lange oneffenheden zijn werk wel goed doet. Maar gemiddeld genomen ben ik niet tevreden over deze wagen. Gaarne zou ik van andere 607 rijders vernemen of men deze genoemde zaken ook heeft geconstateerd.
Navigatiesysteem(Navitech) doet het met de Benelux CD slecht. Incorrecte aanwijzingen, inconsequente beeldscherm opdrachten, begeleidingsopties die niet gehonoreerd worden door het systeem. Ook na het installeren van een recente update is geen verbetering opgetreden. Bij vriesweer kan de kofferbak soms niet geopend worden. Losgetrilde motorbeschermingsplaat(3 keer). Verder geen noemenswaardige mankementen.
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Lezersreacties (0)
Reageren