Peugeot 508 Blue Lease Executive 1.6 BlueHDi 120 (2015)

autoreview

Peugeot 508
Peugeot 508Peugeot 508Peugeot 508Peugeot 508Peugeot 508Peugeot 508Peugeot 508Peugeot 508Peugeot 508Peugeot 508 GTPeugeot 508 GTPeugeot 508 GTPeugeot 508 GTPeugeot 508 GTPeugeot 508 GTPeugeot 508 GTPeugeot 508 GTPeugeot 508Peugeot 508Peugeot 508Peugeot 508Peugeot 508Peugeot 508Peugeot 508Peugeot 508Peugeot 508Peugeot 508Peugeot 508Peugeot 508 RXHPeugeot 508 - faceliftPeugeot 508 - faceliftPeugeot 508Peugeot 508 SW

Signalement

Uitvoering508 Blue Lease Executive 1.6 BlueHDi 120
Versnellingen6, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2015
Jaar van aanschaf2015
KM-stand bij aanschaf95.000 km
KM-stand laatst96.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Van handbak naar 2-tronic

  • 96.000 km

Jawel, ik hoor jullie al denken; "daar komt weer zo'n 2-tronic review!".

Ik heb bijna alle (negatieve) recensies hier gelezen voor wat betreft de 2-tronic in de 508. Maar omdat ik mijn SW met handgeschakelde bak in moest leveren en daarnaast als voorloopauto uit twee c-segmenters, of de inmiddels bij mij bekende 508 kon kiezen, heb ik toch de keuze voor de 2-tronic gemaakt.
Aangezien ik bijna 4 jaar met een 508 2.0 HDI heb gereden kan ik nu dan ook een prima vergelijking stellen.

Ok, de bak. Ja het is wennen. Schakelt minder snel dan wanneer je dit zelf zou doen maar is dus GEEN volautomaat. Aangezien ik na het bestellen pas de reacties heb gelezen maakte ik mij wel enige zorgen. Bij het instappen en wegrijden waren deze zorgen gelukkig snel verdwenen. Met name de eerste rit op maandagochtend is de semi-automaat een genot bij het voortkruipende verkeer. Het flink wegtrekken als een achtienjarige, zoals ik in de 508 2.0 Hdi met een handgeschakelde bak kon doen is voorbij, maar anticipeer je bij de schakelmomenten en het gaat redelijk vlot nog. Inmiddels weet ik niet beter (automatische).

Verder is de 2015 versie, t.o.v. de 2012 versie een stuk verbeterd in de zin van het navigatiesysteem, ook al moet ik nog het scherm bedienen i.p.v. dat makkelijke scrolknopje wat eerder op de middentunnel zat. Er is cosmetisch niet veel veranderd aan de auto, maar de “snuit” is wel fraai te noemen. Omdat dit een sedan versie is, moeten wel even wennen aan de kofferbakruimte, maar de “leeuwenklauwen” als achterlichten zijn vooral ’s avonds appetijtelijk om naar te kijken. Verder geen opmerkelijke veranderingen aan de binnen of buitenzijde van de auto.

Zoals ik gewend was een heerlijke auto om in te rijden, die vooral wat betreft comfort een van de beste auto’s tot nu toe is die ik in dit segment heb gereden. Ok die bak, ja daar zal je aan moeten wennen, maar na een week wist ik niet beter en rijdt het prima zonder die verrekte koppeling.

Komende weekend naar de kartbaan en kan ik scheuren zonder 2-tronic..

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Peugeot 508

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.