Peugeot 508 Blue Lease Executive 1.6 BlueHDi 120 (2015)

autoreview

Peugeot 508 Blue Lease Executive 1.6 BlueHDi 120 (2015)
Peugeot 508 Blue Lease Executive 1.6 BlueHDi 120 (2015)Peugeot 508 Blue Lease Executive 1.6 BlueHDi 120 (2015)Peugeot 508 Blue Lease Executive 1.6 BlueHDi 120 (2015)Peugeot 508 Blue Lease Executive 1.6 BlueHDi 120 (2015)Peugeot 508 Blue Lease Executive 1.6 BlueHDi 120 (2015)Peugeot 508 Blue Lease Executive 1.6 BlueHDi 120 (2015)Peugeot 508 Blue Lease Executive 1.6 BlueHDi 120 (2015)Peugeot 508 Blue Lease Executive 1.6 BlueHDi 120 (2015)Peugeot 508 Blue Lease Executive 1.6 BlueHDi 120 (2015)

Signalement

Uitvoering508 Blue Lease Executive 1.6 BlueHDi 120
Versnellingen6, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2015
Jaar van aanschaf2023
KM-stand bij aanschaf133.350 km
KM-stand laatst191.900 km
Lezerswaardering: 82%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Andere auto

  • 133.500 km

Sinds vorige week ben ik in het bezit van een donkerblauwe Peugeot 508 Blue Lease Executive EAT6 van september 2015, modeljaar 2016. Het model van na de facelift dus.

De auto stond te koop bij een officiële Peugeot-dealer in het Westland (Duindam Kwintsheul) die de auto destijds nieuw (af)geleverd heeft. De wagen heeft slechts 1 eigenaar gehad en is altijd door de dealer onderhouden. Werkelijk geen beurt is overgeslagen. Daardoor verkeert de auto technisch gezien in topstaat!

De auto heeft slechts 133.500 km gereden en dat is natuurlijk voor een diesel niet veel. Ook de aanschafprijs was scherp gesteld, de auto zou met 12 maanden Leeuwekeurgarantie worden afgeleverd alsook met een nieuwe APK, een onderhoudsbeurt volgens schema, update van de navigatie, een Peugeot Card, etc. Genoeg om mijn interesse te wekken. Daardoor een proefrit geboekt.

Tevoren had ik al enig contact gehad met de dealer over een indicatie m.b.t. de inruilprijs van mijn auto, etc. In beginsel was dit al een goed uitgangspunt voor de ‘overstap’ op deze auto.

De proefrit voldeed aan de verwachting: wat een zeer degelijk gebouwde auto. In het interieur zijn mooie materialen gebruikt, de bekleding en het interieur vertonen geen/nauwelijks gebruikerssporen. En de automaat schakelt buitengewoon soepel. Wat een heerlijke cruiser. Qua motorgeluid (en toerentallen) is die vergelijkbaar met de Renault Megane dCi die ik hiervoor had. Dat is overigens een compliment voor de Megane. Bij deze 508 zijn de rij en rolgeluiden wel weer minder. Daardoor is de Peugeot een stille auto.

Na de proefrit kwamen we overeen om de auto afte leveren met een nieuwe distributieriem/waterpomp/spanrollen, etc., een aircobeurt, twee nieuwe all-season voorbanden, poetsbeurt, nieuw mattenset en het opnieuw spuiten van de motorkap, omdat daar drie plekken op zaten van ingevreten meeuwenpoep. De lak was daar onherstelbaar beschadigd.

Inmiddels heb ik de auto een week en zijn we 1000 km verder. Daardoor een eerste indruk.
Ik ben heel erg blij met deze auto: technisch verkeert de wagen in topstaat en gezien de kilometerstand kan de auto nog wel heel lang mee. De carrosserie vertoont heel weinig gebruikerssporen, zo was de voorruit een paar maanden geleden vervangen. Die voorruit is geluidsisolerend en origineel van Peugeot.
De auto is ruim, ook van binnen en qua afwerking een klasse beter dan de Renault. Werkelijk geen kraakje/rammeltje te horen, ook niet op slecht wegdek, klinkertjes, etc. Dat geeft ook werkelijk het gevoel dat je met een klassenauto onderweg bent.
Doordat de auto zo stil is, vallen bijgeluiden (des te) meer op. Zo meen ik een bijgeluid te horen bij de achterwielen, vooral links: ik zie symptomen van gecupte banden. Komende week even langs de garage om de wielen te balanceren en de wiellagers/remschijven nog eens te controleren en wellicht nieuwe banden. Dat een voordeel van de auto aan te schaffen bij een officiële dealer met 12 maanden garantie. Verder geen ‘klachten.’

De stoelen zijn net wat groter dan die in de Megane en zitten steviger en daarmee voor mij beter. Ook is de lendensteun elektrisch in te stellen, super fijn!!
Ik was zeer benieuwd naar het verbruik. Daarom heb ik twee keer getankt, al was de tank nog lang niet leeg. Na een lange rit met hoofdzakelijk gereden over de snelweg (met de cruise control op 105) deelde ik het aantal gereden kilometers door het aantal getankte liters: 1 op 22,46!!! Wat een mooie score. De rest van de kilometers betrof normaal woon- werkverkeer. Verbruik: 1 op 21,3. Dat is veelbelovend.

De motor in het vooronder is een 1.6 HDi BlueTech. 120 PK en 300 NM koppel. Ik ben zelf een rustige rijder en zit 99 van de 100 ritten alleen in de auto. Af en toe met mijn vrouw of een andere passagier. Dan is het vermogen ruim voldoende, denk ik.

Volgende maand hopen we op vakantie naar Italië en Frankrijk te gaan. Ben benieuwd hoe de auto zich dan gedraagt, ik heb er echter alle vertrouwen in.

Nieuwe achterbanden

  • 135.275 km

Vandaag terug geweest naar de garage. Hoewel de banden achter er optisch goed uitzagen (een heel klein beetje beginnende cupping) hoorde ik linksachter een heel vervelend zoemgeluid vanaf 60 km/h. DHet geluid was het meest irritant bij ca. 80 km/h en die snelheid rij je nu eenmaal heel vaak.

Vorige week een afspraak gemaakt dat ik vandaag zou komen. Er werd met de auto even gereden en blijkbaar vastgesteld dat het inderdaad een vervelend geluid is. Er werden twee nieuwe banden achter gemonteerd.

De auto rijdt nu dus op 4 nieuwe banden. Trillingen en bijgeluiden zijn verdwenen. De auto rijdt super goed. Wat een fijne auto!!

Op de terugweg nogmaals getankt: 1 op 19,7

Heel veel kilometers verder

  • 145.000 km

Ik heb, sinds ik de auto in bezit heb, er ongeveer 12000 km mee gereden. Lijkt me voldoende om iets zinnigs over de Peugeot te vermelden.

Afgelopen weken zijn we (mijn vrouw en ik) met de auto op vakantie geweest naar Italië (Gardameer) en Frankrijk (Elzas/Vogezen) met tussenstops in Duitsland (Heidelberg en Murnau am Staffelsee).

Op de lange afstanden (op korte ook) is deze auto ontzettend comfortabel. In alle rust (qua geluid en weggedrag) leg je relaxed honderden kilometers achter elkaar af. Daarbij op (prettig stevige) stoelen zittend waarop je het uren uithoudt zonder moe te worden en/of last van de rug te krijgen. (Ik ben 'gevoelig' m.b.t. mijn onderrug.) Je stapt na een lange rit ontspannen uit.

Ook toen het ècht warm was/werd (in Italië zagen we de temperatuurmeter rond de 40 graden aangeven) voldeed de airco op standje 2 (van de 8) het prima. Het was prettig koel in de auto met de instelling van de temperatuur op 19 graden.

De trekkracht in de bergen (zelfs met een stijgingspercentage van 17% !! op de provinciale weg tussen Innsbruck en Seefeld in Tirol) is voldoende. We hadden zware bagage bij ons. Keurig!

Zowel op heen- als terugweg naar Italië hebben we in Innsbruck getankt bij de BP pomp vlakbij het vliegveld van Innsbruck. Op de heenweg was het verbruik 1 op 22,05 en op de terugweg 1 op 21,54! Cruise Control op de snelweg op 106 km/h. (We doen het rustig aan.)

In Oostenrijk vermijden we altijd de snelweg (scheelt tol en drukte en kosten aan de Brenner pas) en rijden dus 'binnendoor' over de 171 en 182. In tijd scheelt het een half uur. En vooral de 182 tussen Innsbruck en de Italiaanse grens is prachtig om te rijden. Misschien een tip voor de lezer(es) dezes.

Het gemiddelde verbruik dat ik net de auto haal is ongeveer 1 op 20+. Dat vind voor deze wagen een keurige score.

De bouwkwaliteit van deze wagen is fenomenaal en doet niet/nauwelijks onder voor een Duitse auto waarvan ik er (voor mijn bijbaan) talloze reed. Alles voelt degelijk aan, de auto is keurig afgewerkt met mooie en goed aanvoelende materialen en rammels/kraakjes zijn hem vreemd. Wat heerlijk!

Het enige 'zwakke' punt van de auto vind ik het lakwerk. Het zou aan de (donkere) kleur kunnen liggen, maar ik vind de lak gevoelig voor krasjes, etc. Ik weet niet of dat herkenbaar is?

Verder ben ik buitengewoon gelukkig met en zeer tevreden over deze auto!

Eerste beurt na aanschaf

  • 158.000 km

Vandaag heeft de auto de eerste beurt na aanschaf daarvan. Ik heb sinds juni 25.000 km gereden. Daarbij zitten vakantietrippen naar Italië en Frankrijk bij. Daarnaast woon- werkverkeer en naar Apeldoorn.
De beurt wees uit dat de auto technisch in topstaat verkeert. Geen bijzonderheden. Ik heb twee nieuwe ruitenwisserbladen laten vervangen: links sloeg die stukjes over en schraapte wat over de ruit. Verder een nieuw rempedaalrubber zodat de auto er vanbinnen als nieuw uitziet. Garage Duindam is inmiddels PCA-specialist met veel vakkennis en kunde. Zeer tevreden over het contact met hen. Op onderhoud wil ik niet bezuinigen, wat gebeuren moet, laat ik doen.

Wat een fantastisch rijdende auto is dit! Super tevreden over.

Qua verbruik zit ik tussen 1 op 18,7 en 1 op 22,4. Vooral op de snelweg is de wagen echt zuinig. Vorige week zijn mijn vrouw en ik een paar dagen in Noord Frankrijk geweest (in de buurt van Laon) Verbruik: 1 op 21,55. Keurig voor zo'n grote en ruime auto.

Ik ben onder de indruk van de bouwkwaliteit van deze auto: alles voelt goed aan en zelfs op slecht wegdek geen enkele rammel/kraakjes.

Daarbij vind het heerlijk om te zoeven over de weg in alle rust, ook op lange afstanden. Stoelen zijn perfect! In het interieur geen sporen van slijtage. Het geheel ziet er echt keurig uit. Ik vind het een auto met een chique uitstraling. Al veel keren een compliment gekregen als ik de auto geparkeerd heb.

Onderhoudsbeurt 25000 km verder

  • 183.000 km

Vandaag de auto een beurt laten geven. Inmiddels heb ik sinds aanschaf van deze auto (10 maanden geleden) ruim 49000 km afgelegd.
Ik heb het onderhoud weer laten uitvoeren bij Duindam in Kwintsheul waar ik de auto ook vandaan heb. De auto kon ook APK gekeurd worden. Naast het onderhoud zijn achter de remmen vernieuwd: schijven en blokken. Voor zijn de blokken vernieuwd. Dat kost een aardige duit, maar slijtageonderdelen moeten sowieso bij elke auto na verloop van tijd worden vervangen. Verder kwamen er geen bijzonderheden naar voren. De auto is weer goedgekeurd voor de APK en technisch tip top in orde.

Ik ben nog steeds super tevreden over de auto. Qua comfort is het echt een geweldige auto: stil, zuinig en een heel rustig weggedrag.
Het verbruik is ook keurig netjes voor zo'n grote auto. Ik rijd gemiddeld tussen 1 op 19,7 en 1 op 23 als ik veel snelwegkilometers maak met de cruise control op 106 km/h.

Eind volgende week gaan mijn vrouw en ik naar Italië. Geweldig om deze auto onderweg te zijn!

Vakantierit

  • 187.000 km

Afgelopen weken met de auto naar Italië geweest, in een bergdorpje aan het Gardameer.

Wat is het toch een heerlijke reiswagen! Fijn om ermee onderweg te zijn. Op de Autobahn glijden urenlang de kilometers onder je door. De stoelen zijn prima en je houdt het er uren achtereen op uit zonder dat je vermoeid raakt. Ook het rustige karakter (weggedrag, stilte aan boord) dragen bij aan het geweldige comfort dat de auto biedt.

In Innsbruck bij de BP-pomp (vlakbij het vliegveld) getankt: op de heenweg 1 op 22,5 op de terugweg 1 op 21,6. Dat is meer dan keurig voor zo'n grote auto.

Afscheid

  • 191.900 km

Vandaag lever ik de auto in: ik heb de auto ingeruild voor een Volvo V60 D5 Twin Engine. Ik kwam een mooie, dealeronderhouden tegen. Ik kon een redelijk goede deal doen en heb besloten die te doen.

Ik heb aan de Peugeot bijzonder veel (reis)plezier beleefd. Fantastische auto om mee onderweg te zijn. Bijzonder comfortabel! De volgende eigenaar net zo veel plezier gewenst!

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Peugeot 508

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (9)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.