Peugeot 407 SW XT Pack 2.0 HDiF 16V (2005)

autoreview

Peugeot 407 SW XT Pack 2.0 HDiF 16V (2005)

Signalement

Uitvoering407 SW XT Pack 2.0 HDiF 16V
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2005
Jaar van aanschaf2013
KM-stand bij aanschaf251.000 km
KM-stand laatst255.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Wat een bak!!! (met storingen)

  • 255.000 km

Verhuisd naar de Veluwe, werk nog in de Randstad, en iedere dag op en neer in een Fiat Seicento? Echt niet! Tijd voor een diesel. Groot Peugeot-fan nog steeds, dus opzoek naar een Peugeot diesel. Ook wilde ik een hond dus het moest een stationwagen worden. En daar stond hij. Na lang zoeken, vond ik in Beilen een zilvergrijze Peugeot 407 SW 2.0 HDI XT-Pack uit 2005. Alles erop en eraan, leer, navigatie, stoelverwarming, dit was wel even andere koek dan mijn Fiat Seicento. Een mooi prijsje weten te maken en zo kon ik op pad met mijn nieuwe grote bak. Wat een fantastisch fijne auto, heerlijke stoelen, busladingen comfort, een fantastisch panoramadak, en zeeën van ruimte. Rijdt heerlijk, ziet er onwijs goed uit, niets meer dan lof over deze auto!

Na een maandje te hebben gereden met de Peugeot, kwam het aapje uit de mouw. Bij ieder gebruik van het knipperlicht kreeg ik de melding dat mijn remlicht rechtsachter defect was. Bij ieder gebruik van het rempedaal, kreeg ik de melding dat het knipperlicht rechtsachter defect was. Ook kreeg ik bij iedere keer starten de melding dat de ABS/ESP defect was. Hoogst irritant. Uiteindelijk in februari voor de APK de ABS/ESP sensor laten vervangen, nergens meer last van gehad, kosten inclusief de APK €250,- Viel dus te overzien. Probleem opgelost?

Natuurlijk niet!! We hebben nu de grap dat bij het ontgrendelen van de auto, het glazen achterruitje openspringt en vervolgens na meerdere keren open en dichtklappen pas echt dicht blijft. En dan zelfs af en toe de neiging hebben om tijdens het rijden open te schieten. Ik dacht dat die meldingen van de lampen irritant waren maar dit slaat werkelijk alles.
Ik ben bijna in staat om het glazen achterruitje dicht te kitten, maar omdat soms de ontgrendeling van de achterklep ook wel eens weigert, lijkt me dit geen verstandige optie.

Ook een leuke ervaring met de anti-diefstalbouten in de lichtmetalen velgen gehad. Met geen mogelijkheid los te krijgen die dingen, uiteindelijk de auto op een aanhanger naar de garage moeten brengen voor een lekke band, for crying out loud!!

Afgezien van de storingen een fantastische auto, wel en geen spijt van dat ik hem gekocht heb. Echter de waarde die overblijft van deze auto is rampzalig, ik heb geprobeerd hem te verkopen via Marktplaats, maar kwam niet verder dan €2500,- terwijl ik hem afgelopen december voor €3900,- gekocht heb. Ik blijf er voorlopig nog maar even van "genieten" en zet er nog wat kilometertjes op, zodat hij echt maar €2500,- waard is, ook voor mij!

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.