Peugeot 407 SW XS 2.2-16V (2005)

autoreview

Peugeot 407 SW
Peugeot 407 SWPeugeot 407 SWPeugeot 407 SWPeugeot 407 SWPeugeot 407 SWPeugeot 407 SWPeugeot 407 SWPeugeot 407 SWPeugeot 407 SWPeugeot 407 SWPeugeot 407 SWPeugeot 407 - interieurPeugeot 407 - interieurPeugeot 407 - interieur

Signalement

Uitvoering407 SW XS 2.2-16V
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2005
Jaar van aanschaf2005
KM-stand bij aanschaf10 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

In 2004 kwam ik bij mijn huidige werkgever. Ik kon toen kiezen uit twee gebruikte auto’s uit de leasepool: een Volvo S60 en een RN Laguna Grand Tour Initiale 1.9d. Initiale betekent dat alles d’rop en d’ran zit: leer, navigatie, cruise control, parkeer- en regensensor etc. Ik wilde na 8 jaar Laguna wel eens wat anders, maar de keuze voor de Grand Tour is me goed bevallen. De 1.9d is zeer stil, krachtig en de GT lekker ruim. Het was een lease-auto, dus ik heb geen inzicht in kosten. Toen deze auto 4 jaar oud was, kon ik een opvolger uitzoeken.

Al snel kwam ik uit bij Peugeot: ik vind de 407 SW de mooiste stationwagen die er momenteel is en ben ook gevallen voor het enorme glazen dak. Vervolgens heb ik proefgereden in verschillende versies: 1.8 en 2.0 benzine en 2.0 diesel. Voor mij is de rust in de auto erg belangrijk en de 2.0 diesel was het stilste. Aangezien ik voor een benzineauto moest kiezen, werd het de 2.2.

Ik heb gekozen voor de XS met ingebouwde mavigatie/telefoon, met getint glas, parkeer- en regensensor.
Was ik er de afgelopen jaren altijd op vooruit gegaan bij een nieuwe auto, nu was dat soms wel zo en soms niet. Ik moest erg wennen aan de navigatie van de peugeot, ik miste de leren bekleding (duurder) en vind de ruimte op de achterbank onvoldoende voor volwassenen. Ik zou nu niet meer voor de ingebouwde navigatie kiezen. Een TomTom en een goede headset voor de telefoon zijn beter en veel goedkoper.
De auto rijdt erg lekker: de motor is stil en krachtig. Redelijk snel bij het wegrijden, zeker snel bij inhalen op snelheid. Ik doe niet mee met de mensen die regelmatig hier zeggen 150-160 of harder te rijden, dus ik weet niet hoe de 407 zich dan houdt.

Wat je van comfort mag verwachten is ook aanwezig: rust, goede vering, l/r gescheiden climate control, zelf in te stellen regensensor. De SW zit lekker, maar het instellen van de stoel heeft even nodig. Zeker als mijn vrouw en ik door de week wisselen, zou een geheugen op de voorstoel handig zijn (is duurder).
Onze kinderen van 2,5 en 5,5 zitten achterin heerlijk. Met een extra 12V aansluiting kunnen we zo nodig 2 aparte dvd’s aansluiten.
Er zijn genoeg vakken om spullen op te bergen of om blikjes e.d. in te zetten.
Bij de onderhandelingen heb ik o.a. het volgende erbij gekregen: net voor in de bagageruimte (zeer praktisch!), colberthanger achter de bestuurdersstoel, bagagedragers en dragers voor de fiets en 2 miniatuur sw’s voor de kids.

Het glazen dak is werkelijk fantastisch. Jammer dat het niet open kan, hoewel ik me afvraag hoe vaak ik het open zou hebben. Je kunt met een draai aan de knop het glazen dak ook afschermen als je bv te veel last van de zon zou hebben. Ik rij eigenlijk altijd met het glazen dak. Het geeft een prachtig uitzicht voor degenen die achterin zitten en het biedt meer ruimte door het licht.

Als ik de Peugeot prive zou moeten rijden, zou ik een diesel kiezen. Met moeite haal ik 1:10 en dat vind ik om heel veel redenen belachelijk, en zeker om de financien. Daarom heb ik bij verbruikskosten een 3 gegeven.
Denk je over een 407, bezoek dan zeker het 407-forum: zeer veel praktische informatie en erg aardige mensen.

PROBLEMEN

Ik ben naast het gepland onderhoud 3 keer naar de garage geweest: voor vervanging van een lampje; voor het resetten van de navigatie en voor een lekke band. werdallemaal keurig verholpen.
Verder dus geen kraakjes, piepjes.

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.