Peugeot 407 SW XR Pack 1.6 HDiF 16V (2005)

Peugeot 407 SW
Peugeot 407 SWPeugeot 407 SWPeugeot 407 SWPeugeot 407 SWPeugeot 407 SWPeugeot 407 SWPeugeot 407 SWPeugeot 407 SWPeugeot 407 SWPeugeot 407 SWPeugeot 407 SWPeugeot 407 - interieurPeugeot 407 - interieurPeugeot 407 - interieur

Uitvoering407 SW XR Pack 1.6 HDiF 16V
Bouwjaar2005

Deze auto is een lease-auto, en was niet mijn eerste keuze. Het bedrijf waar ik werk heeft een zeer beperkte lijst van auto’s gemaakt waaruit gekozen moet worden. De Peugeot was voor mij de beste keus uit het rijtje. En ik moet zeggen... de auto bevalt uitstekend. Een wereld van verschil met mijn vorige auto, de VW Passat. De TDI motor leek wel op een tractor, vooral als ie koud was. Maar de 1.6 HDI van Peugeot is stil, soepel en bijzonder krachtig voor zo’n kleine motor. De uitvoering is ook prima. Bij de XR Pack uitvoering zijn alle leuke zaken standaard zoals geschieden climate control, heel veel airbags, cruise control, lederen stuur, enz... Zelf heb ik nog de JBL sound system als optie gekozen en dat bevalt ook uitstekend; wat een mooi geluid. En deze speelt ook mp3’s. Het enige wat enigszins tegenvalt is de ruimte op de achterbank. Vergeleken met de VW Passat is vooral de afstand tot de voorstoelen een stuk kleiner, maar mijn dochtertje van 4 hoor ik niet klagen. Het allermooiste aan deze auto is het fantastisch mooie grote glazen dak! Daar krijg ik enorm veel complimenten over.

Je hoort altijd horror verhalen over de franse auto’s vwb de betrouwbaarheid, maar ik heb in deze eerste 20.000 km nog geen enkel probleem gehad. Verbruik is 1:17 a 18 met een redelijk snelle rijstijl. Olieverbuik is niks; terwijl de VW Passat makkelijk 1 liter op 2000 km verbruikte. Gebruikskosten heb ik geen idee van aangezien het een lease auto is.

Al met al een fijne en comfortabele kilometervreter die mij zeer goed bevalt.