Peugeot 407 SW XR 2.0 HDiF 16V (2004)

autoreview

Peugeot 407 SW
Peugeot 407 SWPeugeot 407 SWPeugeot 407 SWPeugeot 407 SWPeugeot 407 SWPeugeot 407 SWPeugeot 407 SWPeugeot 407 SWPeugeot 407 SWPeugeot 407 SWPeugeot 407 SWPeugeot 407 - interieurPeugeot 407 - interieurPeugeot 407 - interieur

Signalement

Uitvoering407 SW XR 2.0 HDiF 16V
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2004
Jaar van aanschaf2004
KM-stand bij aanschaf5.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Heb deze auto tijdelijk, tot de nieuwe wordt afgeleverd, maar heb sinds december 04 toch alweer zo"n 4000 kilometer gereden.

Eerst de goed punten:
Airco prima (tochtvrij), stoelen: redelijk, redelijk zuinig met brandstof

De mindere punten:
Wegligging: geen "gevoel" in de besturing, vering deint op de snelweg, slaat door (ook onbeladen) op drempels. De draaicirkel is dermate groot dat manoeuvreren/parkeren alleen mogelijk is op een lege parkeerplaats...

Motor: trekt lekker snel op (voor je gevoel, heb het niet gemeten) tot 100, daarna is de pijp uit. Topsnelheid (op de teller) bijna 190, en dan kunnen we er dus zeker nog 15 aftrekken. Niet snel dus, voor een moderne diesel

Bediening: Ben alleen maar Duitse auto"s gewend, dus geen vrienden met alle knopjes en stengels aan het stuur. Achterruit bediening met draaiknop in stengel ronduit onhandig. Grootlicht blijft hangen, dus naar je toe trekken is niet alleen signaal maar blijft daarna aan. Normaal is naar je toe signaal, grootlicht van je af. Moet erg wennen aan 2x klikken op tweebaanswegen bij aan/uitschakelen, maar gelukkig krijg ik volgende maand mijn bestelde auto.
Stoelbediening: net als in mijn vorige auto gaat de rugleuning met een hendel en niet met een draaiknop, dus je zit of een klik te recht of een klik te schuin. Stuur staat te ver van de stoel, verstelling axiaal te kort.
Ruimte: kofferbak goed, achterbank weinig beenruimte, terwijl het toch een forse auto is.

Als laatste het glazen dak?! Wie verzint er zoiets? Het kan niet open en is heel irritant. Als je omhoog kijkt zie je toch alleen maar grijze lucht (althans in Nederland). Met skivakantie wel handig, kan je af en toe kijken of de skibox er nog op zit. Mag er uit, kan de prijs naar beneden.

PROBLEMEN

Automatische ruitenwisser doet het niet.

5,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee

Lezersreacties (8)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.