Peugeot 407 SW GT 2.7 V6 HDiF 24V (2007)
autoreview
Signalement
Uitvoering | 407 SW GT 2.7 V6 HDiF 24V |
---|---|
Versnellingen | 6, Sequentiële Automaat |
Bouwjaar | 2007 |
Jaar van aanschaf | 2008 |
KM-stand bij aanschaf | 30.000 km |
KM-stand laatst | 247.000 km |
Top 407!
- 47.000 km
Auto inmiddels een half jaar dagelijks in gebruik, enige wat mij echt ontstemde was toen ik een poging deed braaf mijn banden op spanning te houden en het ventiel spontaan afbrak, de 407 bij een pomp achterlatend met een platte band. Commentaar van de ANWB: 'Die mag je zelf niet opblazen! Daarvoor moet je naar de dealer!'. Die ventielen met sensor op de velg schijnen in zulk dun metaal uitgevoerd te zijn dat ze maar een tikje hoeven te hebben en ze breken af!
Dus gesleept naar de KwikFit, waar een mannetje geen poging deed mijn prachtige onbeschadigde 18 Inch velgen te ontzien, want ja, band moest eraf, gewoon ventiel erop als noodoplossing, heeft me al met al meer dan een uur gekost.
Verder een top 407! Bom en bomvol en er zijn er niet veel van in Nederland! Peugeot heeft de motor zelfs al uit het gamma gehaald! Waarschijnlijk vanwege het hoge Energielabel en het daarmee samenhangend fikse verbruik, zelfs met een fluwelen voetje kom ik niet boven de 1 op 11 (!). En dan geven ze je een 66 liter tank mee... wel even wennen na de ook niet trage, maar o zo zuinige handgeschakelde 406 2.2 HDIF. Met de 406 reed ik 1100 km. op een tank, met de 407 V6 HDI 650 km............
waar ik dan wel weer blij verrast mee ben is de enorme tussenpozen voor onderhoudsintervallen! Zowel roetfilter als distributieriem hoeven pas veel later vervangen te worden t.o.v. de 2.0 en 2.2 liter diesels. En dat zijn dure ingrepen!
Om even aan te geven hoe soepel de motor is:
in mijn eerste 406 1.9 stdt reed ik bij 3.000 toeren 120 km/h
in mijn tweede 406 2.2 HDIf reed ik bij 3.000 toeren 150 km/h
in mijn nieuwe 407 2.7 HDIf rijd ik bij 3.000 toeren 170 km/h
Ondanks verbruik en kleine tank gewoon een heerlijke en exclusieve Peugeot met een beest van een motor!
Lion still going strong
- 247.000 km
We zijn nu bijna 6 jaar verder. Vind dat ik het aan de auto verplicht ben om deze update te schrijven. Zo goed heeft ie het gedaan!
Sinds de aanschaf in 2008 dagelijks in gebruik geweest, 200.000 km. mee gereden. Nog steeds word ik blij als ik achter het stuur stap, door combi van volleder, full screen navi, hard disk, automaat en 204 pk. Was in 2008 in NL al een zeldzame verschijning met deze motorisering, anno 2014 is de 407 sw in welke vorm dan ook steeds minder te zien op de wegen.
Zojuist voor het eerst (!) na 247.000 km. de distributieriem met spanrollen en waterpomp vernieuwd.
Heeft ie dan nooit stil gestaan?
1x dynamopoulie stuk, vervangen (paar tientjes)
Tegelijk met distributieriem voorste egr-klep vernieuwd, gaf een storing omdat er vuil in zat.
Dit is mijn derde Peugeot diesel die probleemloos richting de 300.000 km. gaat. Ons geheim? Ik kan niks anders bedenken dan dat ik geen korte ritten rijd. Minimaal 100 km. per rit, dus de auto wordt altijd goed warm.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.