Peugeot 406 Break ST 1.8-16V (2000)
autoreview
Signalement
Uitvoering | 406 Break ST 1.8-16V |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2000 |
Jaar van aanschaf | 2002 |
KM-stand bij aanschaf | 93.000 km |
KM-stand laatst | 0 km |
ERVARINGEN
Ruimte en comfort. Dat zijn de sleutelwoorden als je een Peugeot 406 Break rijdt. Ofschoon de auto op de snelweg redelijk wat toeren draait (zeker als je diesels gewend bent), wordt het geluidsniveau niet echt hinderlijk. Zelfs op de Duitse Autobahn kruisen met 150 à 160 km per uur gaat de Peus comformtabel af. De 1.8 16V is duidelijk geen sprinter, maar daar nodigt het model ook niet toe uit. Het gaat allemaal nogal geleidelijk, alhoewel het te ver gaat om te zeggen dat de auto sloom is.
Vooral in een luxe uitvoering d.w.z. met automatische airco, airbags en geintegreerde radio/CD wisselaar is het een prima auto om in te rijden. Het verbruik valt voor zo´n grote, benzine-auto alleszins mee. 1 op 12 tot 1 op 13 is haalbaar, zeker als je veel snelweg kilometers maakt. Het model oogt wel een beetje bedaagd inmiddels, waardoor ik nieuw zeker geen 406 meer zal kopen.
PROBLEMEN
Tussen de beurten door eigenlijk geen. Wel viel me tegen dat de Peugeot garage voor het verwisselen van de distributieriem (bij 120.000) maarliefst drie werkdagen nodig had. Er was iets afgebroken dat eerst hersteld moest worden. Het is te hopen dat dit exemplarisch is voor dit ene geval, anders worden het wel erg dure rekeningen.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Lezersreacties (0)
Reageren