Peugeot 307 XSi 2.0 16V 177pk (2007)
autoreview
Signalement
Uitvoering | 307 XSi 2.0 16V 177pk |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2007 |
Jaar van aanschaf | 2009 |
KM-stand bij aanschaf | 20.305 km |
KM-stand laatst | 52.234 km |
Comfort en luxe maar duur in gebruik
- 52.234 km
Deze 307 Feline (niet XSi zoals in de AW database staat) is eigenlijk uit 2005, maar pas in 2007 door Peugeot dealer van Zwienen op kenteken gezet.
Ik heb de auto gekocht bij een kilometerstand van 20305. Een werkelijk prachtige 307. De kleur 'gris manitoba' in combinatie met het cognac kleurige leer geven de auto een erg chique uitstraling.
Deze 307 was met alle opties geleverd, iets wat je weinig tegen komt in het toch al erg schaarse aanbod van 307's met het 177pk sterke 2 liter blok.
Bij aankoop in 2009 was het navigatiesysteem eigenlijk al zwaar verouderd. Het werkt namelijk op een (trage) cd. Ritje naar het buitenland betekende dan ook dat de cd gewisseld moest worden zodra je de grens overging. Ook de 6 cd-wisselaar in het middenconsole was al achterhaald. Bellen kon handsfree met een extra simkaart. Dit hield in dat de telefoon altijd uitgezet moest worden zodra je de auto gebruikte en weer aan als je eenmaal uitstapte. Dat laatste werd wel eens vergeten.
De 307 Feline is erg comfortabel. De nadruk van het model ligt meer op het comfort dan op het sportieve. 177 pk is zeker niet weinig, maar stukken minder als de 210 pk sterke 2.0 turbo motor van bijvoorbeeld de Golf GTi uit die periode. Ook de nieuwprijs van dit model lag hoger dan die van een Golf GTi, ongetwijfeld een van de redenenen waarom je zo weinig 307 Feline modellen ziet. Een snelheidswonder en echte bochtenvreter is dit model niet. De auto is zeker niet langzaam, heeft voldoende vermogen maar mist koppel.
Lange afstanden rijden en vervolgens fit uitstappen is geen probleem met deze 307. Het verbruik laag houden, dat is wel een hele uitdaging. Het gemiddelde verbruik lag zo rond de 1 op 12 (met Euro 98). De auto mist eigenlijk een zesde versnelling (en andere verhoudingen). Dit had de sportiviteit en het verbruik ongetwijfeld kunnen verbeteren.
Veel onderhoudskosten heb ik niet gehad. Een keer was de accu ermee opgehouden en is keurig op de oprit door de ANWB vervangen.
Al met al een heerlijk 'GT'-achtige waar je prima in alle comfort kunt reizen.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.