Peugeot 3008 GT 1.2 Hybrid 136 (2024)

autoreview

Peugeot 3008 GT 1.2 Hybrid 136 (2024)

Signalement

Uitvoering3008 GT 1.2 Hybrid 136
Versnellingen6, Automaat met dubbele koppeling
Bouwjaar2024
Jaar van aanschaf2024
KM-stand bij aanschaf10 km
KM-stand laatst26.500 km
Lezerswaardering: 71%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

De eerste ervaringen

  • 1.051 km

De 3008 GT Hybride is nu 2 weken in mijn bezit en de eerste 1000km staat op de teller.

Wat zijn mijn eerste ervaringen/indrukken.

Ik heb niet met een demo hybride kunnen rijden. Dus de eerst kilometers waren mijn eerste benzine/hybride kilometers.
Mijn vorige auto was een 308 van het laatste type. Hierbij vergeleken is de 3008 een reus van een auto met een totaal andere zitpositie. Hier kan ik snel aan wennen.
Je hebt een mooi overzicht en de zitpositie is goed in te stellen.
Het grote scherm is goed af te lezen en in verschillende layouts in te delen. Het rechterdeel is touchscreen en je kan er 3 verschillende layouts in stellen door te swipen kan is de andere laypout te benaderen.
Het linkerdeel kan in 5 verschillende layouts ingedeeld worden. Via de knop op de linkerhendel kan je de layouts kiezen.
Met mijn ervaring in de 308 met de I-cockpit heeft de 3008 geen geheimen voor mij. De I-toggles zijn nu van 10 tegels voorzien, hier kan je ook door heen swipen.

Wat wel een nadeel is, is het uitzetten van de snelheidsbeperking melding en de keep your lane assistent. Deze moeten bij elke start uit gezet worden en dat kan via een snelkoppeling. Maar daar hebben allen nieuwe auto's last van.

Persoonlijk had ik de schakelaar voor de automaat liever in de midden console gehad. Daar zit nu wel de knop voor de rijmodus. Is iets meer onder handbereik.

De 3008 is voorzien van een automatische versnellingsbak met dubbele koppeling. Deze schakelt heel soepel en is een verbetering tov de 8 bak in de 308.
Het overschakelen van benzine naar stroom en terug is niet merkbaar. Aan de snelheidsmeter kleur is te zien of je op stroom of op benzine rijdt.

Het verbruik is nu 1:16

De wagen is heel comfortabel, De stoelen met alcantara bekleding zitten goed en geven een goede zijdelingse steun. Het geluidsniveau is erg goed. De auto is heel stil waarschijnlijk ook door de geluid dempende voorruit.


Mijn eerste indrukken na 2 weken zijn erg positief. Het is een fijne wagen om in te rijden met een mooi huiskamer interieur.
Binnenkort gaat hij mee naar Wenen, Dan krijg nog een betere indruk over het comfort op grotere afstanden.

10,000 km verder

  • 10.200 km

De eerste 10.000 km zijn achter de rug. De kilometers zijn de afgelopen maanden ongemerkt en zorgeloos onder de banden door gegleden.

Net na aflevering ben ik met de 3008 naar Wenen gereden en tijdens deze rit heb ik de auto als zeer comfortabel ervaren. de zitpositie is goed en het digitale scherm bevalt ook goed. Later ben ik er nog mee naar Hannover gereden vandaar dat de 10.000km nu al op de teller staan.

Tijdens de afgelopen maanden zijn er geen technische of elektronische storingen naar voren gekomen.
Ik moet echter nog steeds wel wennen aan knoppen voor de cruise control. Naar mijn idee zijn de knoppen in mijn vorige 308 toch eenvoudiger te bedienen.
Het hybride rijden gaat ongemerkt. Gemiddeld rij ik 10% elektrisch tijdens het woon-werk verkeer. Het is was ff wennen met het afremmen om dan niet de rem te gebruiken maar het gas los te laten en zo de accu weer op te laden. Het gemiddelde gebruik is tot nu toe 1:16.5. met uitschieters naar 1:18. Voor z'n grote en relatief zware auto geen slechte waardes.

Vanmiddag moet de 3008 ff naar de garage. De bekleding van de A stijl rechtsvoor zit niet goed vast en deze wordt vervangen door een nieuw exemplaar.

Terugroep actie

  • 16.092 km

Telefoon van de garage gehad dat er een terugroep actie is voor mijn 3008.

De terugroep actie betreft een mogelijk probleem met de bouten van de fusee kogels op voordraagarmen.

As. vrijdag al een afspraak bij de garage om de fusee kogels te vervangen. Zal ongeveer een uur duren.

Zelf heb ik nog niets gemerkt bij het rijden.

De eerste beurt

  • 26.500 km

De eerst beurt is een feit.
In 10 maanden tijd zijn er 26500 kilometers onder de wielen door gegleden.
In de afgelopen maanden zijn er geen bijzonderheden naar boven gekomen.

De beurt was iets later gepland. Dit kwam door de beschikbare tijd van de garage.
Tijdens de beurt zijn er twee terugroepacties uitgevoerd:
1. Software update voor de versnellingsbak
2. Mogelijke lekkage brandstofleiding.

De totale kosten van de beurt waren € 402,20

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Peugeot 3008

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (4)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.