Peugeot 3008 Blue Lease Executive 2.0 HDi (2010)

autoreview

Peugeot 3008 Blue Lease Executive 2.0 HDi (2010)

Signalement

Uitvoering3008 Blue Lease Executive 2.0 HDi
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2010
Jaar van aanschaf2010
KM-stand bij aanschaf9 km
KM-stand laatst180.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Eerste week met nieuwe peugeot

  • 1.000 km

De peugeot 3008 begin deze week opgehaald bij dealer.
Ben erg tevreden met de uitkom van de auto.
Heb door peugeot leer achteraf laten inbouwen in donker rood leer.
De auto is zelf parelmoer wit en combinatie is erg mooi.

DE motor 2.0Hdi is krachtig en de auto lekker vlot en ligt goed op de weg. De Connect Nav is mooi geintergreerd, maar niet alles is even logisch op het begin. Je hebt hier en daar echt wel gebruiks aanwijzing nodig.

De flits informatie via peugeot 3008 club op forum kunnen ophalen en werkt perfect. In navigatie worden vaste flitspalen aangekondigd + snelheid.

Pas 1000Km gereden en nog niet veel ervaring. Updates volgen nog, bijv bij eerste controle beurt : 15.000km. Eerste onderhoud beurt is pas bij 30.000km

De waardering onderaan is verplicht, maar niet betrouwbaar. Auto pas te kort in bezit

Korte update

  • 4.500 km

Ik heb de auto nu een maand en 4500km verder.
Alles werkt naar behoren en er zijn geen problemen.
De auto rijdt heerlijk en de diesel is geweldig lekker en soepel. Genoeg trekkracht en vermogen ook in de lage toeren.
De wegliggen is zeker voor een auto die zo hoog op zijn poten staat, erg goed. Vele malen beter dan de C5.

De Distance control is ook leuke gadget. Heb wel het alarm meteen uitgezet. Min. tijd is 0.9 sec en in de spits is het vrijwel onmogelijk om 1 sec te halen. Wel is het fijn om je te verzekeren boven de 0.5 sec te blijven.

De meesturende koplampen die bij Xenon zitten werken geweldig, erg leuk om te zien in het begin en enigzins afleidend. Ben er nu aan gewend en het is echt een toevoeging.

Ga binnenkort naar Spanje. Zal hierna update geven over comfort op lange rit. Tot nu niks dan lof over de peugeot 3008.

update na 45000

  • 45.000 km

De auto is voor de eerste beurt geweest en nu weer voor tussentijdse controle.
Bij 30.000km zijn wel al de remschijven voor vervangen, wielen begonnen te trillen tijdens remmen, ben bang dat gevolg was van lange parkeren bij Schiphol (1maand) met de automatische handrem geactiveerd (vergeten uit te schakelen).

Voor de rest geen enkel probleem, wel uit voorzorg brandstofleiding aanpassing gedaan nalv terugroep actie bij 45.000km.

De auto loopt en rijd heerlijk. Na een lange autorit stap je nog vol energie uit de auto.

Tot nu toe niet dan lof over de auto.
De achterklep fungeert als bankje bij het duiken, heerlijk nooit meer die fles lastig tillen van de grond. Gewoon zitten aantrekken en opstaan.

Sinds 2 maanden is onze kleine geboren en dan merk je dat lekkere grote auto erg fijn is.

Sinds 2 weken nieuwe kaart geinstalleerd 2010/2011, maar merkt nog niet veel verschil.

Over 2 weken voor eerst met caravan op vakantie, ben benieuwd hoe dat bevalt

update na a 65.000km beurt

  • 65.000 km

Peugeot naar garage geweest en geen bijzonderheden. Een tochtstripje bij passagierskant opnieuw vastgemaakt. Dat was het. Auto rijd prima en bevalt goed.

Niets dan lof. Verbruik is met 7liter/100km aardig, maar komt voornamelijk door vele snelle snelweg kilometers. Als je netjes 120km/u rijdt zit verbruik onder of bij de 6 liter.

De carkit met bluetooth is kwaliteit in de auto prima, alleen hebben veel mensen moeite met mij te verstaan. Ik zag op forum dat er nieuwe firmware hiervoor was en ga deze maar eens ophalen bij de garage.

3e onderhoudsbeurt

  • 95.000 km

De peugeot naar 3e onderhouds beurt van 90K gebracht. De remblokken vervangen en firmware van carkit naar de nieuwste versie laten brengen. De auto loopt prima en geen bijzonderheden. Hoop binnen twee jaar de 180.000km te gaan halen en dan overstap te maken naar de 3008/5008/508 Hybride4

inleveren van betrouwbare werkpaard

  • 180.000 km

Gisteren was het zover de 180.000km zater er op. de auto is elke 30k voor onderhoud binnen geweest. Niet meer en niet minder. Precies zoals het hoort.

Genoten van machtige koppel, hoge instap en enorme uitzicht naar voren.

Bij het uitzoeken van de nieuwe leaseauto geschrokken van het verschil tussen 20% bijtelling en 14%.

Na veel wikken en wegen gekozen voor de portemonnee. Binnenkort review van de nieuwe Seat Leon ST diesel.

7,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

PRIVATE LEASE Peugeot 3008

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.