Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
    • Dealergids
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Reviews
  • Peugeot
  • 208

Peugeot 208 Allure 1.2 VTi (2012)

autoreview

7
Peugeot 208 Allure 1.2 VTi (2012)
Anoniem
  • Gebruikersreview
27 augustus 2012 om 20:46
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

Uitvoering208 Allure 1.2 VTi
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2012
Jaar van aanschaf2012
KM-stand bij aanschaf4 km
KM-stand laatst3.128 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud of eventuele gevolgen ervan. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Peugeot 208 Allure 1.2VTi

  • 812 km
  • 27 augustus 2012

Sinds enige weken ben ik eigenaar van een Peugeot 208 Allure 1.2 VTi.
In eerste instantie overwogen weer voor een Fiat Punto te gaan, de nieuwe Twinair. Toch ook even wezen kijken bij de nieuwe Peugeot 208. Snel werd het duidelijk dat dit hem eigenlijk moest worden: Mooi model (in mijn ogen), heel mooi interieur, luxe en mooi afgewerkt, complete en moderne uitrusting en techniek die helemaal uptodate is.
Na een uitgebreide proefrit (overigens in een 1.4)en een goede inruilprijs was de koop snel gesloten. Na 3 Fiats nu dus een Peugeot.
Een witte 1.2 Vti Allure 3-deurs met de volgende extra's: panoramadak, navigatie, 16" Helium Technical Grey velgen, getinte achterste zijruiten en achterruit, middenarmsteun voor en kleine antenne.

Eerste indruk:
Na ruim 800 km hier mijn eerste indruk: de auto komt zeer compleet en luxe over (is dit ook). Aan niets ontbreekt het, van regen- en lichtsensor, cruisecontrol en speedlimiter tot aan automatische antiverblindingsbinnenspiegel en 2-zone climatecontrol, alles zit erop. Ook aan de buitenzijde ziet de auto er verzorgd uit met chroomaccenten, donker glas en velgen en panoramadak. Helemaal zoals ik het wilde.

Comfort en rijgedrag:
De auto rijdt erg comfortabel. Hij is (erg) stil en redelijk soepel geveerd. Er is weinig wind- en bandengeluid. Alleen op korte oneffenheden hoor je de vering iets "slaan".
De stoelen zijn goed in te stellen en zitten fijn met goede zijdelingse steun. Aan het kleine stuurtje ben in een half uur gewend en het stuurt heerlijk. Voor mij (1m85)is de rijpositie prima in te stellen en het zicht op de meters is (in tegenstelling tot sommige testconclusies)prima! Die meters zin er overigens (vooral ook in het donker) prachtig uit.
Enig minpuntje ten aanzien van de rijpositie vind ik dat de versnellingspook in de 5e versnelling wat ver naar voren zit, waardoor je bijna even "uit"je stoel moet komen.
De auto stuurt mooi strak en direct: je voelt wat de auto doet en bochten rijden is plezierig.
Schakelen doet de auto gemiddeld, de slagen zijn wat lang en het is niet echt "klik-klak".

Motor:
Eerste keer rijden in deze 3-cylinder motor was erg spannend daar deze ten tijde van de proefrit nog niet beschikbaar was.......ik kan echter heel kort zijn: op alle fronten overtreft hij vooralsnog mijn verwachtingen. Ik was wat bang voor het geluid. Echter de auto is zeer stil en eigenlijk is er alleen bij accelereren een mooie donkere roffel te horen. Bij constante snelheden treedt het motorgeluid heel bescheiden naar de achtergrond, ook bij 140 km per uur. Helemaal prima!
Het is natuurlijk maar een kleine motor, dus verwacht geen GTI-achtige prestaties. Maar in het normale verkeer is prima mee te komen en de motor is erg soepel. Het koppel komt vroeg vrij en dat voel je. Een rotonde nemen in de 3e versnelling is geen enkel probleem.
Het benzineverbuik is tot nu toe (812 km) een hele nette 5,7 l/100 km. Ik ga er vanuit dat dit na de inrijperiode nog zal zakken.

Voorlopige conclusie:
De eerste indruk is een goede indruk, de auto voldoet aan mijn verwachtingen en voelt goed aan. De aflevering was prima. Zowel optisch als technisch heb ik geen oneffenheden kunnen ontdekken.
De 208 is een auto waar ik elke dag met plezier in rij.
Ik hoop dat dit zo blijft en hou jullie op de hoogte van mijn ervaringen met de auto.

Ervaringen na 3128 km

  • 3.128 km
  • 17 oktober 2012

Na nu ruim 3000 km gereden te hebben zijn mijn bevingenen niet veranderd: ik ben nog erg enthousiast over de auto.
De auto is comfortabel en de kilometers worden met plezier afgelegd. Nu ook een paar keer passagiers op de achterbank gehad, de ruimte valt niet tegen. Wel is het even klauteren van en naar de achterbank, dat zou met een 5-deurs wel eenvoudiger gaan. Maar wie mooi wil zijn (in mijn ogen) moet pijn lijden.
Het verbuik ligt rond de 5,8 l/100 km, zonder dat ik daar mijn best voor doe. Dit is natuurlijk niet superzuinig, maaar zeker acceptabel. De motor maakt een lekker geluidje (op de achtergrond).
Een voordeel van de 1.2 driecylinder is dat deze naar mijn idee op hogere snelheid minder toeren maakt dan de 1.4 viercylinder, er is wat mij betreft geen behoefte aan een 6e versnelling voor deze motor, dit in tegenstelling tot de 1.4.
Daar staat tegenover dat de 1.4 wel sneller aanvoelt en is. Het is maar wat je voorkeur heeft. Voor mij is de 1.2 prima.
De donkere achterruit in combinatie met de antiverblindingsspiegel maken wel dat het zicht door de spiegel in het donker niet optimaal is. Verder geeft de middenarmsteun af en toe een (klein) kraakje.
Verder ben ik zeer tevreden over de auto. Regelmatig krijg ik positieve opmerkingen over de auto en de uitvoering. Dat is leuk om te horen

4,8
  • Betrouwbaarheid
    5
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    5
  • Kosten
    5
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
  • Rijd je zelf met een Peugeot 208? Start je eigen gebruikersreview en deel je ervaringen
 
  • Houd me op de hoogte over de Peugeot 208
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

PRIVATE LEASE Peugeot 208

INFO
Auto.nl
Auto.nl
Peugeot 208 Active Pack 1.2 PureTech 75 (5D/5H)
€ 329
Stel samen ▸
ANWB
ANWB
Peugeot 208 Active 1.2 PureTech 75 (5D/5H)
€ 349
Stel samen ▸
Athlon
Athlon
Peugeot 208 Active 1.2 PureTech 75 (5D/5H)
€ 364
Stel samen ▸
Alphabet
Alphabet
Peugeot e-208 Active Pack EV 50kWh 136 (5D/CVT)
€ 469
Stel samen ▸
DirectLease
DirectLease
Peugeot 208 Like 1.2 PureTech 75 (5D/5H)
€ 319
 
Peugeot
Peugeot
Peugeot 208 Like 1.2 PureTech 75 (5D/5H)
€ 383
 
Peugeot 208 in de Private Lease Vergelijker

Uitgelicht aanbod

    Peugeot 208 1.6 VTi Allure 1e eig.|120 PK|Cruise|Clima

    Peugeot 208 1.6 VTi Allure 1e eig.|120 PK|Cruise|Clima

    • 2013
    • 63.280 km

    € 8.900

    Peugeot 208 1.2 VTi Envy, Navi, Cruise, PDC

    Peugeot 208 1.2 VTi Envy, Navi, Cruise, PDC

    • 2012
    • 167.897 km

    € 6.950

    Peugeot 208 1.2 PureTech Style

    Peugeot 208 1.2 PureTech Style

    • 2015
    • 124.651 km

    € 7.940

Meer Peugeot 208 occasions

Gerelateerde forumtopics

  • Peugeot 208

    195
    • 3 december 2020

Lezersreacties (7)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Peugeot 208 specificaties
  • Peugeot 208 occasions
  • Peugeot 208 video's
Advies en informatie
  • Peugeot 208 tests
  • Peugeot 208 gebruikersreviews
  • Peugeot 208 index
PREMIUM
Peugeot 208 - Doorgelicht

Peugeot 208 - Doorgelicht

Met deze hippe verschijning probeert Peugeot sinds 2012 klanten te trekken in het compacte...

Lees meer
 

Peugeot 208 reviews

  • Gebruikersreview
    Peugeot 208 GTi 1.6 THP 200pk (2014)

    Peugeot 208 GTi 1.6 THP 200pk (2014)

    3
    • 14 september 2020
  • Gebruikersreview
    Peugeot 208 Active 1.2 PureTech 82 (2012)

    Peugeot 208 Active 1.2 PureTech 82 (2012)

    3
    • 22 april 2019
  • Gebruikersreview
    Peugeot 208 Active 1.2 PureTech 82 (2012)

    Peugeot 208 Active 1.2 PureTech 82 (2012)

    • 14 november 2018
  • Gebruikersreview
    Peugeot 208 XY 1.2 PureTech 110 (2015)

    Peugeot 208 XY 1.2 PureTech 110 (2015)

    • 5 maart 2018
  • Gebruikersreview
    Peugeot 208 Access 1.2 VTi (2012)

    Peugeot 208 Access 1.2 VTi (2012)

    • 9 oktober 2014
  • Gebruikersreview
    Peugeot 208 XY 1.6 THP (2014)

    Peugeot 208 XY 1.6 THP (2014)

    12
    • 11 september 2014
  • Gebruikersreview
    Peugeot 208 XY 1.6 VTi (2014)

    Peugeot 208 XY 1.6 VTi (2014)

    7
    • 24 februari 2014
meer reviews
Rij-impressie - Peugeot 208 GTi 30th

Rij-impressie - Peugeot 208 GTi 30th

90

Met de 208 GTI deed Peugeot vorig jaar een poging om de magie van de 205 GTI terug te brengen....

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Achtergrond
    Op zoek naar een GTI van Peugeot voor 5k, 15k en 25k

    Op zoek naar een GTI van Peugeot voor 5k,...

    44
    • 24 april 2022
  • Nieuws
    Peugeot 208 en 2008 krijgen nieuwe automaathendel

    Peugeot 208 en 2008 krijgen nieuwe automaathendel

    69
    • 28 maart 2022
  • Gebruikersreview
    Peugeot e-208 GT Pack EV 50kWh 136 (2021)

    Peugeot e-208 GT Pack EV 50kWh 136 (2021)

    33
    • 6 februari 2022
  • Gebruikersreview
    Peugeot 208 Urban Soul 1.2 PureTech 82 (2015)

    Peugeot 208 Urban Soul 1.2 PureTech 82...

    • 4 februari 2022
  • Gebruikersreview
    Peugeot 208 Allure Pack 1.2 PureTech 100 (2021)

    Peugeot 208 Allure Pack 1.2 PureTech 100...

    • 24 januari 2022
  • Gebruikersreview
    Peugeot 208 Envy 1.2 PureTech 82 (2013)

    Peugeot 208 Envy 1.2 PureTech 82 (2013)

    • 1 januari 2022
  • Gebruikersreview
    Peugeot e-208 GT Pack EV 50kWh 136 (2020)

    Peugeot e-208 GT Pack EV 50kWh 136 (2020)

    7
    • 31 december 2021
Merk
Merk
  • PREMIUM
    Peugeot 308 vs. Volkswagen Golf - Dubbeltest

    Peugeot 308 vs. Volkswagen Golf - Dubbeltest

    • 17 mei 2022
  • Nieuws
    Peugeot Partner Rapid is nieuwe kleine bestelauto

    Peugeot Partner Rapid is nieuwe kleine...

    26
    • 16 mei 2022
  • Gebruikersreview
    Peugeot 508 GT HYbrid 225 (2022)

    Peugeot 508 GT HYbrid 225 (2022)

    2
    • 15 mei 2022
  • Peugeot 308 SW - Welkom duurtest

    Peugeot 308 SW - Welkom duurtest

    74
    • 11 mei 2022
  • Achtergrond
    Hoe actiemodellen ingestorte verkoopcijfers opkrikten

    Hoe actiemodellen ingestorte verkoopcijfers...

    67
    • 8 mei 2022
  • Nieuws
    Deze 5 elektrische stationwagons komen eraan

    Deze 5 elektrische stationwagons komen...

    76
    • 6 mei 2022
  • Achtergrond
    De Peugeot 305 Break als voorganger van de 308 SW belicht

    De Peugeot 305 Break als voorganger van...

    41
    • 1 mei 2022

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Dealergids
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden