Peugeot 207 XS Pack 1.6 HDi 16V 90pk (2008)

autoreview

Peugeot 207 XS Pack 1.6 HDi 16V 90pk (2008)

Signalement

Uitvoering207 XS Pack 1.6 HDi 16V 90pk
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2008
Jaar van aanschaf2008
KM-stand bij aanschaf16 km
KM-stand laatst71.018 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

  • 71.018 km

Sinds 18 januari ben ik de gelukkige bestuurder van een peugeot 207 1.6 HDiF 90 XS Pack 3drs in de kleur zwart. Dit is mijn eerste nieuwe auto die ik zelf uit heb mogen zoeken van mijn baas. Het betreft dus een leaseauto. Vanaf het moment dat ik te horen kreeg dat ik een leaseauto moest gaan rijden (oooo wat erg) ging het tussen de Clio 1.5 dci 85 dynamque S, Corsa 1.3 CDTI 66kw Business Sport, Ibiza 1.9 TDI Sport en de 207 XS Pack.

Ik had een aantal eisen aan mijn nieuwe aanwist: sport stoelen, climate control, cruise control, lichtmetaal, krachtige motor. Nu zal u zeggen.. krachtige motor, 90pk?? Helaas liet mijn budget niet meer toe:(

De Clio viel gelijk al af, door de stoelen. Bleven de anderen over. De corsa was het voordeligst in de lease, maar door de slechte verhalen over de motor deze laten staan. Kon er helaas ook niet meer proefrijden. De Ibiza voldeet ook aan al mijn eisen, alleen ging deze net over mijn budget heen jammer genoeg. Dus toen bleef de 207 over. Nu na 31dkm kan ik concluderen dat dat geen slechte keuze is geweest!
Heb mijn 207 iets opgeleukt met wat opties namelijk: cruise control, feline pedalen, RVS instaplijsten, 607 korte antenne, tomtom aktieve brodit houder, parrot carkit, trekhaak, zonne schermen zijruitjes, geen type aanduiding, aktieve pioneer subwoofer onder de passagiersstoel en niet vergeten de midden armsteun.

De motor:
In mijn auto ligt het bekende 1.6 HDiF blok, ook gebruikt bij oa. Ford. Het is een fijne stille metgezel. Soepel bij alle toerentallen. Gebruikt nagenoeg geen olie in tegenstelling tot zijn VW concurrent. Persoonlijk nijg ik niet gauw naar een snellere versie, maar als ik weer mag kiezen komt er zeker de 110pk variant. Deze komt op de snelweg gewoon simpelweg koppel te kort met de snelheden wat ik rij. Wat ik bedoel te zeggen is dat dit blok tot 120 lekker zuinig is, maar daar boven extreem begint te zuipen. Vaak rij ik heerlijk relaxed 150 op de cruise, met een verbruik van 1:13 a 14!! Met de TDI van VW is dat toch zeker beter. Tevens heb ik last van een trillende koppeling in de 2e en 3e versnelling tussen de 1500-1900 toeren. Even na laten kijken bij de volgende beurt. Gemiddeld rij ik ongeveer 750km op een tank van 50 liter.

Versnellingbak:
Hierover kan ik kort maar krachtig zijn. Natuurlijk schakeld de peus niet zo precies als zn duitse concurrentie, maar echt een hakerig gevoel heb ik nog niet ervaren. Ik kan er in ieder geval prima mee uit de voeten.

Het roetfilter:
Als er iets is wat ik er gelijk af zou halen als het mijn eigen auto is, dan is het wel het roetfilter. Je kan gewoon merken als deze zichzelf aan het reinigen is, en dat is geen pretje. Wel hou je hierdoor een mooi schoon uitlaatsierstuk.

Het interieur:
De keuze voor de 207 werd mede bepaald door zijn mooie interieur. Het ziet er gewoon goed uit. Lekkere dikke en vooral FIJNE sportstoelen waar ik uren in uit kan houden zonder last van mijn rug te krijgen. Het stuur ligt fijn in de hand en is meervoudig verstelbaar, alleen het gebruikte leer is van matige kwaliteit. De slijtage sporen zitten er nu al op. Dat had ik zeker niet verwacht.
De gescheiden climate-control doet goed zijn werk. Wel moet ik deze soms wat bij zetten wat ik eerder in mijn laguna bijvoorbeeld nooit hoefde te doen.
De parfumeur heeft zijn waarde al bewezen. Lijkt een nutteloze accessoire, maar blijkt zeer effectief te werken. Laatst zei iemand.. rook jij niet in de auto? Wat ook zeer goed bevalt is de automatische dimmende binnenspiegel. Wil echt niet meer zonder. Net als de regensensor. Niet heel nerveus, wist gewoon goed.

Het exterieur:
Ik ben zeer te spreken over het exterieur, maar dit is natuurlijk smaak gebonden. Wat ik wel jammer vind is dat de gebruikte lak van matige kwaliteit is. Bij het minste of geringste zitten er al krasjes op. Puntje voor verbetering dus.
Wat ook een punt voor verbetering is, zijn de buitenspiegels. Zijn prima spiegels, behalve bij regenachtig weer. Door turbelentie spat het water dan tegen de zijruiten aan, waardoor er helemaal een wazig beeld ontstaat. Hierdoor kan je dan de buitenspiegels niet meer gebruiken. Ontwerpfoutje dus...

Wegligging:
In het verleden heb ik ook al is mogen rijden met een 206 XS 2.0HDI. Met de 206 kon je al hoeken, met de 207 zijn ze dat zeker niet vergeten. Wat kan je hiermee hard de bocht om. Hierdoor is het onderstel natuurlijk wat aan de harde kant, maar het is niet zo dat je vullingen uit je mond trillen op een klinker weg. Vind het persoonlijk een comfortabele auto ondanks zijn iets stugge onderstel.

PROBLEMEN

  • 71.018 km

Problemen zijn er ook al geweest. Hieronder de lijst:::

9300
Krakende achterklep

15800
Wederom krakende achterklep. De bestuurders deur begint ook te kraken als je het raam naar beneden doet of naar boven. Gemeld bij de 20dkm beurt, niets aan gedaan:@

18900
Middenarmsteun afgebroken. Onder coulance nieuwe gekregen.

21700
A-beurtje.

22400
De 13-polige stekkerdoos laten vervangen voor een 7-13 polige. Deze zorgde voor een elektrische storing.

23100
Krakende achterklep is ineens weg

23700
Trillende koppeling/vliegwiel? in de 2e en 3e versnelling tussen 1500-1900 rpm

25600
Krakende klep is weer terug. Begin me er nu aan te ergeren, net als de krakende deur. Laat er wel na kijken bij de 40dkm beurt.

32200
Twee nieuwe Michelin voorbanden

40600
A-beurtje; Piepende V-snaar krakende deur

42000
Krakende deur eindelijk verholpen

56000
Nieuwe remschijven blokken voor; Nieuwe achterbanden

60000
Grote beurt. Nog steeds last van een storing in de stekkerdoos.

65000
Winterbanden laten monteren op staal 16"

69000
Richtingaanwijzer kapot.

0-71018 Diverse lampjes vervangen, met name H7.

Technisch total los

  • 71.018 km

Helaas. De 207 is technisch total los verklaard afgelopen donderdag. Gelukkig waren er geen gewonden en was het niet mijn fout.
Heb altijd erg genoten van de 207. Met name van de stoelen en zijn erg fijne wegligging. Daarom heb ik maar weer een nieuwe 207 besteld. Weer en XS Pack. Alleen ben ik er nog niet uit of het weer een 3drs moet worden, of toch maar de praktische 5drs. Kan deze auto aan iedereen aanbevelen. Nog steeds de nr1 in zijn klasse! Af en toe ging er wel is wat kapot, maar dat is met iedere auto die intensief wordt gebruikt! Groot voordeel vind ik nog steeds van de 207 dat je gigantisch veel kilometers kan maken zonder vermoeid uit de auto te komen.
De eindstand na 10,5 maand intensief sturen met mijn zwarte trouwe leeuwtje is 71018km!!
Oja.. voor de kentekencheckers onder ons.. het was de 35-ZF-ZB

Einde.

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (4)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.