AutoWeek 2 2021

Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
logo AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto's
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Weblogs
    • Aanmelden nieuwsbrief
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Private Lease vergelijker
    • Private Lease aanbod
    • Voorraadauto's
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto kopen
    • Auto verkopen
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
    • Dealergids
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • AutoWeek Autoverzekering
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • AutoWeek 2 2021
    Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Magazine
    • AutoWeek
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      RegistrerenInloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
  • Home
  • Reviews
  • Peugeot
  • 207
2

autoreview

Peugeot 207 Féline 1.6-16V Turbo (2007) #2

Anoniem
  • Review
27 juli 2011 om 10:17
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

Uitvoering207 Féline 1.6-16V Turbo
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2007
Jaar van aanschaf2011
KM-stand bij aanschaf67.000 km
KM-stand laatst83.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud of eventuele gevolgen ervan. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

  • 71.000 km
  • 27 juli 2011

Ervaringen

Na 2 jaar in een VW Golf V gereden te hebben had ik behoefte
aan een wat vlottere sportiever ogende auto. Daarnaast wou ik er wat betreft
kilometers en bouwjaar ook weer op vooruit gaan. Na diversie proefritten uiteindelijke
gericht op zoek gegaan naar een 207 in Feline uitvoering. De Feline uitvoering
is standaard vrij compleet en beschikt standaard onder andere over de 1.6 THP
motor, panorama dak, half lederen bekleding, parkeersensoren, bi-zone climatronic en 17” lichtmetalen wielen.

Voor aanschaf las ik pp internet dat de 1.6 THP motor
geplaagd wordt door problemen met de distributie set en dat vroeg of laat alle
THP motoren hier mee te maken krijgen. Daar later meer over. Met deze
informatie durfde ik dit alleen aan door de auto bij een Peugeot dealer te
kopen met een jaar garantie.

Na wat zoek werk uiteindelijk een 207 Feline gevonden bij
een dealer in de omgeving. Na een proefrit en offerte was ik verkocht en de
auto ook. De auto zag er optisch strak uit en de vorige eigenaar was er zuinig
op geweest. Hij had ook een af fabriek JBL geluidssysteem aangeschaft.
Fantastisch wat een geluid daar uit komt.

De 1.6 THP motor is een fantastische motor als hij het doet
(zie problemen). Al 240nm koppel bij 1.400 toeren en 150 pk geven je een goede
duw in de rug als je het gas intrapt. Ook zuinig rijden is mogelijk. Bij een rustige
rijstijl rijd ik gemiddeld 6,8l/100km wat niet tegenvalt. De motor is ook erg
stil. Ik mis niet de 6e versnelling die we in onze golf wel hadden.
Bij 120 km/h is er nauwelijks motorgeluid hoorbaar. Nadeel is wel dat de motor slecht
oppakt bij lage toeren. Stapvoets weg rijden in 2 resulteert zeker bij een
koude motor in bokken.  Veel
terugschakelen naar de 1e versnelling dus.

De koppeling gaat erg zwaar. Gecombineerd met het slecht oppakken
bij lage toeren is het geen prettige auto om file mee te rijden.

De wegligging is sportief. De 207 Feline is straks afgeveerd. Voordeel is dat je erg hard door de bocht kan
maar ook iedere hobbel in het wegdek voelt.

De auto beschikt over een glazenpanorama dak. Dit geeft erg
veel licht in de auto en een mooi zich naar boven. Het dak is niet te openen
maar wel af te sluiten door er een paneel voor te schuiven. Dit moet je ook
niet vergeten te doen wanneer je de auto op een zomerse dag parkeert. Met de
zon erop wordt het snel warm.

Problemen

Zoals gezegd heeft 1.6 THP een achilleshiel wat betreft
distributie problemen. Het betreft een tandwiel die de
distributieketting aandrijft. Dit tandwiel is niet spelingsvrij op de krukas
gemonteerd. Gevolg hiervan dat de distributietiming "van tijd" raakt.


De vorige eigenaar heeft al 2x een nieuwe
distributie set laten monteren.  Er is
zelfs na 40.000 km een geheel nieuw motorblok in gekomen om het probleem op te
lossen op kosten van Peugeot Nederland. Bij aflevering heeft de dealer weer preventief
een gemodificeerde distributie set gemonteerd waarmee de problemen opgelost
zouden moeten zijn.

Ondanks deze acties begonnen na 4 dagen de auto
in het bezit te hebben de problemen al. Opeens geen vermogen meer tijdens het
rijden. Terug naar de dealer. Deze heeft de auto een week gehad en diverse
sensoren en een elektropomp van de turbo vervangen. De distributie was
verrassend genoeg in orde.

Enkele dagen na deze reparatie weer geen vermogen.
Auto weer terug naar de dealer. Conclusie na contact met Peugeot Frankrijk: “te
arm brandstof mengsel”. Een software update van het motor management zou de
oplossing moeten zijn. In eerste instantie was ik sceptisch maar het probleem
is sindsdien niet meer voorgekomen en de motor loopt probleemloos.

Verder waren de gasveren van de kofferbak
versleten. Daarnaast een sterretje in de vooruit.

Alle mankementen zijn zonder morren onder
garantie verholpen. Tot op heden top-service van de Peugeot dealer.

  • 83.000 km
  • 26 maart 2012

Inmiddels zijn we 12.000 km verder sinds mijn originele review. In deze periode heeft de Peugeot zich ondanks zijn valse start verrassend goed gehouden. Ik heb geen enkel motorisch probleem gehad.

Gemiddeld brandstofverbruik 7,1/100km
(zomers rond de 6,9 en in de winter 7,3)
Olie verbruik over 12.000 km 0,2l (5w30)

Ongemakken:

De auto mist een 6e versnelling. Deze is echt nodig. Bij 120 km/h draait de bak in 5 circa 3.500 toeren. Dit is niet nodig met 240nm koppel. Verder beperken 5 versnellingen de topsnelheid. Op top lijkt hij de begrenzer in te lopen in plaats van dat de koek op is.

De bi-zone climatronic is niet in een keer te wijzigen wat betreft temperatuur. Je dient dus bij een temperatuur wijziging altijd twee keer de temperatuur te wijzigen.

Het panoramadak geeft een fantastisch uitzicht en veel licht in de auto. Op zonnige dagen wordt de auto echter een broeikas. Het raam vooraf dichtschuiven is dan verstandig.

Problemen:

Banden:
De vorige eigenaar heeft waarschijnlijk een periode met een te lage banden spanning gereden. Bij de originele platte banden (205/45 R17) heeft dit snel tot gevolg dat de buitenste randen van het loopvlak scheef afslijten. Hierdoor de voorbanden moeten vervangen.

Bandenspanning sensoren:
De auto beschikt over Bandenspanning sensoren. Deze zitten ingebouwd in het ventiel. De sensoren staan als kwetsbaar bekend en dit heb ik zelf ook ervaren. Tijdens het oppompen van de banden brak spontaan een ventiel af. Een nieuwe sensor incl. montage en inleren kost volgens de dealer € 190. euhhh, dan maar met de hand de spanning controleren.

3,5
  • Betrouwbaarheid
    1
  • Prestaties
    5
  • Comfort
    4
  • Kosten
    4
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
 
  • Houd me op de hoogte over de Peugeot 207
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

Uitgelicht aanbod

    SW 1.6 VTi XS

    Peugeot 207 SW 1.6 VTi XS

    • 2010
    • 79.099 km

    € 5.950

    CC 1.6 VTi

    Peugeot 207 CC 1.6 VTi

    • 2011
    • 66.037 km

    € 6.900

    CC 1.6 VTi

    Peugeot 207 CC 1.6 VTi

    • 2008
    • 94.409 km

    € 4.945

Meer Peugeot 207 occasions

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Peugeot 207 specificaties
  • Peugeot 207 occasions
  • Peugeot 207 video's
Advies en informatie
  • Peugeot 207 tests
  • Peugeot 207 gebruikersreviews
  • Peugeot 207 index
Peugeot 207 1.6 16v Le Mans - Op de Rollenbank

Peugeot 207 1.6 16v Le Mans - Op de Rollenbank

De één ziet hier een sportieve Peugeot 207, wij zien hier vooral een auto met een THP-motor....

Lees meer
 

Peugeot 207 reviews

  • Review
    Peugeot 207 Féline 1.6-16V Turbo (2007)

    Peugeot 207 Féline 1.6-16V Turbo (2007)

    3
    • 20 maart 2020
  • Review
    Peugeot 207 XS Pack 1.4-16V (2007)

    Peugeot 207 XS Pack 1.4-16V (2007)

    • 3 december 2019
  • Review
    Peugeot 207 XS Pack 1.6-16V (2006)

    Peugeot 207 XS Pack 1.6-16V (2006)

    1
    • 6 november 2017
  • Review
    Peugeot 207 RC (2008)

    Peugeot 207 RC (2008)

    • 21 januari 2015
  • Review
    Peugeot 207 Le Mans 1.6-16V Turbo (2009)

    Peugeot 207 Le Mans 1.6-16V Turbo (2009)

    • 13 maart 2014
  • Review
    Peugeot 207 Le Mans 1.6-16V Turbo (2009)

    Peugeot 207 Le Mans 1.6-16V Turbo (2009)

    1
    • 19 november 2013
  • Review
    Peugeot 207 XS 1.6-16V VTi (2007)

    Peugeot 207 XS 1.6-16V VTi (2007)

    1
    • 26 februari 2012
meer reviews
Suzuki Across 2.5 Plug-in Hybrid – Peugeot 3008 GT Hybrid4 - Dubbeltest

Suzuki Across 2.5 Plug-in Hybrid – Peugeot 3008 GT Hybrid4 - Dubbeltest

300 pk en een 0-100 tijd van om en nabij de 6 seconden. Het zijn waarden die nog niet zo heel...

Lees meer

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Autonieuws
    Vijf occasions met youngtimerstatus vanaf 2021

    Vijf occasions met youngtimerstatus vanaf...

    28
    • 31 december 2020
  • Review
    Peugeot 207 XS 1.6-16V (2007)

    Peugeot 207 XS 1.6-16V (2007)

    • 22 december 2020
  • Autonieuws
    Dit zijn de nieuwe youngtimers van 2021: Compact

    Dit zijn de nieuwe youngtimers van 2021:...

    29
    • 9 november 2020
  • Review
    Peugeot 207 Féline 1.6-16V Turbo (2007)

    Peugeot 207 Féline 1.6-16V Turbo (2007)

    3
    • 20 maart 2020
  • Review
    Peugeot 207 (2009)

    Peugeot 207 (2009)

    1
    • 10 maart 2020
  • Review
    Peugeot 207 XS Pack 1.4-16V (2007)

    Peugeot 207 XS Pack 1.4-16V (2007)

    • 3 december 2019
  • Review
    Peugeot 207 SW X-Line 1.4-16V VTi (2009)

    Peugeot 207 SW X-Line 1.4-16V VTi (2009)

    • 18 mei 2019
Merk
Merk
  • Autonieuws
    Peugeot maakt prijs 508 PSE bekend

    Peugeot maakt prijs 508 PSE bekend

    63
    • 14 januari 2021
  • Autonieuws
    Peugeot minst geraakt bij forse verkoopdaling PSA

    Peugeot minst geraakt bij forse verkoopdaling...

    7
    • 14 januari 2021
  • PREMIUM
    Nissan Micra vs. Peugeot 208 - Dubbeltest

    Nissan Micra vs. Peugeot 208 - Dubbeltest

    • 12 januari 2021
  • Review
    Peugeot 107 XR 1.0 (2010)

    Peugeot 107 XR 1.0 (2010)

    4
    • 11 januari 2021
  • Autonieuws
    'Elektrische Opel Corsa OPC op komst'

    'Elektrische Opel Corsa OPC op komst'

    38
    • 11 januari 2021
  • Autotest
    Peugeot e-2008

    Peugeot e-2008

    42
    • 8 januari 2021
  • Review
    Peugeot e-2008 Allure EV 50kWh 136 (2020)

    Peugeot e-2008 Allure EV 50kWh 136 (2020)

    9
    • 6 januari 2021

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • RSS
  • Twitter
  • Youtube

Meer AutoWeek

  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Dealergids
  • Klassiekergids
  • Koppel abonnement

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek Lab
  • AutoWeek Autoverzekering
  • AutoWeek Private Lease
  • Je auto aanmelden
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • Mini
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2021 DPG Media Magazines B.V.

onderdeel van DPG Media Magazines groep