Peugeot 207 Cool 'n Blue 1.6 HDi 16V 90pk (2008)

autoreview

Peugeot 207
Peugeot 207Peugeot 207Peugeot 207Peugeot 207Peugeot 207Peugeot 207Peugeot 207Peugeot 207Peugeot 207 - interieurPeugeot 207 - interieurPeugeot 207 - interieurPeugeot 207 - interieurPeugeot 207 - interieurPeugeot 207 - interieurPeugeot 207 - interieur

Signalement

Uitvoering207 Cool 'n Blue 1.6 HDi 16V 90pk
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2008
Jaar van aanschaf2008
KM-stand bij aanschaf5 km
KM-stand laatst179.200 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Eigenlijk probleemloos!

  • 135.000 km

Wel,
Na een dikke ton gereden te hebben in deze auto denk ik wel iets te kunnen melden over de kwaliteit van de kleine Peug. Die kwaliteit is gewoon goed! De auto heeft mij nog nooit laten staan, geen (serieuze) mankementen gehad, nog nooit een slag misgeslagen en vrijwel geen druppel olie verbruikt. Dit alles bij een gemiddeld verbruik van 1 op 20! Ik rij gemiddeld duizend km per tank, terwijl ik best wel lekker doorrij (boven de 130 gaat ie wel behoorlijk meer verbruiken). Ik heb de 1.6 HDIF Cool 'n Blue versie (X-line met airco, cruisecontrol en bluetooth). De standaard radio-cd speler (met mp3) valt niet tegen en de cruisecontrol werkt perfect.

Problemen:

Gelukkig geen grote problemen, wel enkele kleine dingen die soms enige frustratie oproepen:
- De auto vreet voorlampen (H7). Ik zit denk ik nu wel aan de achtste set...
- De bluetooth set schiet soms compleet vast. Hij geeft dan aan dat je nog in gesprek bent en hij reageert nergens meer op (zelfs niet opnieuw starten). Pas na een paar uur (als de auto in eco-modus schiet) lost het zich vanzelf op. Overigens kwam dit probleem met een Nokia vaker voor dan met een Blackberry en na een update is het probleem vrijwel weg.
- De zitting van de stoel begint door te zakken. De stoelen zitten sowieso niet heel lekker. Af en toe behoorlijk last van mijn rug.
- Na 2 maanden een nieuwe voorruit vanwege een steentje. Kan de auto niets aan doen...

update

  • 141.000 km

Net terug van de 140k beurt. Er waren toch wel een paar dingen die verholpen moesten worden:
- handgreep (aan plafond) rechterpassagier zat los;
- 2 lampjes begaven het vlak voor de beurt;
- de uitlaat klapperde nog wat na als ik de motor afzette, een van de bevestigingspunten was losgeraakt.

Ik had ook aangegeven dat de voorbanden misschien aan de beurt waren voor vervanging, maar er bleek nog genoeg profiel op te zitten. Op zich uniek, want de originele banden zitten er nog op. Ondanks het gebruik van winterbanden denk ik dat deze banden van de totaal 140k km zeker al een ton voor hun rekening hebben genomen. Prima banden dus!

Voor de rest blijft het een prima wagen die mij nog steeds zeer betrouwbaar van a naar b brengt met een gemiddelde van 1:20. De leen 207 die ik tijdens de beurt meekreeg was een 1.4 met 95 pk, maar ik vond het niets. Geen power en een enorm hoog toerental op de snelweg... Doe mij die diesel maar!

Grootste punt van kritiek zijn toch wel de stoelen. De chauffeur stoel is wat doorgezeten en daardoor krijg ik wat last van mijn rug. De leen 207 had sportstoelen, die zaten echt veel beter!

update 2

  • 150.650 km

Zo, alweer tienduizend km verder. Wederom zonder noemenswaardige problemen. De winterbanden zitten er weer op dus laat die winter maar komen! De laatste tijd hoorde ik wel een rammeltje in het rechterportier. Het bleek een loszittend schroefje van de handgreep. Even vastdraaien en klaar. Verder blijf ik me verbazen over de kwaliteit van de standaard radio en speakers. Niet top, maar meer dan ruim voldoende.

Het verbruik schommelt tussen de 1 op 19,6 en 1 op 20,9! Dit vind ik toch wel keurig, een volle tank brengt mij 1.000 km verder. Ik zag wel dat er weer een lampje defect was (nummerplaatverlichting), eerdaags maar eens vervangen. Het laatste setje koplampen houdt het echter bewonderenswaardig lang vol...

Update 3

  • 160.956 km

Gisteren heeft de kleine leeuw z'n laatste reguliere beurt (160 duizend km) gehad. Het leasecontract loopt tot 180 duizend en ik verwacht niet dat de leasemij de auto apk gaat laten keuren etc. Ook tot deze laatste beurt heeft de auto het goed gedaan. Ik dacht eerst dat de airco weer leeggelopen was, maar waarschijnlijk deed de airco het niet vanwege de vorst rond kerstmis. Toen ik enkele weken geleden de airco probeerde was er niets aan de hand. Voor de zekerheid heeft de dealer er toch even naar gekeken. Tegelijkertijd heeft de dealer het hele interieur schoongemaakt, top! Er is ook nog een lampje van de kentekenplaatverlichting vervangen, tussen de beurten had ik nog een achterlicht vervagen. Al met al dus geen problemen, dit is gewoon een goed product! De winterbanden zitten er voorlopig nog even op, een nieuwe update volgt bij het afscheid van de thuis zo geliefde leeuw!

Met een dikke duizend km per week wordt het ook langzaamaan tijd om naar een opvolger te kijken. Dit wordt een auto in een grotere klasse, dat reist toch iets beter. Verder wil ik in de 20% bijtelling rijden zodat ik netto niets merk van het rijden in een groter model. Ik zag gisteren een Peugeot 508, die is toch wel heel mooi (en groot)! maar ook een Citroen C4, A3 Sportback en ?? (iemand tips?) staan op de shortlist.

Update 4

  • 179.200 km

De kleine leeuw loopt bijna uit z'n leasecontract. Volgende week nog de APK keuring en een beurt (als de leasemij dat toestaat) en dan is het gebeurd. De 207 heeft mij nog nooit laten staan en alles functioneert nog naar behoren. Daarbij is-ie behoorlijk zuinig (gemiddeld 950 km op een tank, 1 op 20). Ik heb wel het idee dat de auto wat rumoeriger is dan vroeger. Wellicht komt dat ook doordat de winterbanden er nog op zitten. Omdat de zomerbanden (de originele geleverde banden!) echt op waren en de leasemij niet van plan was om voor een paar maanden nieuwe banden aan te schaffen moet ik de auto oprijden op z'n winterbanden...

Het is nu wachten op de nieuwe auto. Gezien de goede ervaringen met de 207 heb ik wederom gekozen voor een Peugeot, maar dan wel een 508SW! De levertijden zijn echter behoorlijk lang dus het ziet er naar uit dat ik al van de 207 afscheid moet nemen voordat de 508 geleverd zal worden.

Al met al ben ik bijzonder positief over de 207. Met een dikke duizend km per week is het een prima reispartner gebleken!

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Lezersreacties (5)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.