Peugeot 207 Cool ’n Blue 1.4-16V VTi (2008)

autoreview

Peugeot 207 Cool 'n Blue 1.4-16V VTi (2008)

Signalement

Uitvoering207 Cool 'n Blue 1.4-16V VTi
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2008
Jaar van aanschaf2008
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Ik weet dat ik eigenlijk nog geen review kan schrijven omdat ik de auto pas een paar dagen in bezit heb en nauwelijks kilometers heb gereden. Echter, ik ben de eerste die een review schrijft over een 207 met deze fijne 1.4 motor.

Ik heb de auto afgelopen weekend gebruikt waarvoor hij is aangeschaft; kilometers rondom huis voor boodschappen. Nu, daar voldoet deze auto perfect aan. Hij stuurt verrassend licht, schakelt erg soepel en is nu al erg vlot.

Peugeot is voor ons vertrouwd en dat merk je gewoon met instappen. Alles zit op de juiste plaats en deze Cool n’ Blue versie heeft alles wat we nodig hebben. Radio met mp3, airco (handversie) en een Bluetooth carkit. Vooral dat laatste stemt mij vrolijk. Geen losse inbouw maar telefoon aanmelden en in de jas laten zitten. De afwerking is tov 307/206 sterk verbeterd. Ik vind de materiaalkeuze (op het hardplastic van de deuren na) erg mooi. De stoelen zitten goed, zijn beide in hoogte verstelbaar en hebben een mooie bekleding (het oog wil ook wat).

De enige optie die mogelijk was waren de mistlampen. Die hebben we besteld omdat dat optisch ook mooier is. Waarschijnlijk zullen ze weinig gebruikt worden.
Ondanks dat het ’maar’ een 207 is staat er toch een flinke auto op de oprit.

De aflevering was keurig verzorgd. De auto werd met een volle tank afgeleverd. Ik ben wel erg benieuwd naar het verbruik. Wat enorm veel scheelt is het rijden in de 4de versnelling bij ongeveer 50 kilometer per uur.

Ik kan nog geen echte waardering geven maar zal deze review na een tijdje weer updaten.

UPDATE 18 Februari.
Afgelopen weekend een eerste snelwegrit gehad. Het rijden met de 207 op de snelweg is relaxed. Ok, het is wennen om van een diesel in een benzine op de snelweg te rijden (motorgeluid, toeren) maar je bent totaal niet vermoeid na het rijden. Ook het verbruik laat zich nu van de positieve kant zien. Ik wacht met spanning af wat het verbruik van de eerste tank aan verbruik laat zien.
Inmiddels zijn ook de luxe kentekenplaten gemonteerd hetgeen een chiquere uitstraling heeft.

UPDATE 30 Juli
Vorige week is de auto verkocht met een kilometerstand van 1111 (!!) kilometer. De auto was gewoon te duur om op de oprit te laten staan en we konden er nog een mooie prijs voor krijgen. Ivm een andere baan mag ik een nieuwe auto gaan uitkiezen dus nemen we maar iets moois terug.

PROBLEMEN

Geen enkel probleem! Kan ook niet na een paar dagen.

7,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (9)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.