Peugeot 206 XT 1.6 (1999)

autoreview

Peugeot 206
Peugeot 206Peugeot 206Peugeot 206Peugeot 206Peugeot 206Peugeot 206Peugeot 206Peugeot 206 - interieurPeugeot 206 - interieurPeugeot 206 - interieur

Signalement

Uitvoering206 XT 1.6
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1999
Jaar van aanschaf2004
KM-stand bij aanschaf113.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Om de dagelijks reiskosten van Den Haag naar Amsterdam laag te houden was ik op zoek naar een auto op LPG. Uiteindelijk is de keus gevallen op deze 206. De auto is redelijk luxe uitgevoerd, met airco en leder/alcantara bekleding. Het enige wat ik echt mis is ABS. En het plastic wat gebruikt is voor het dashboard kan eigenlijk niet. Het is keihard en zier er zeer goedkoop uit.

De prestaties van de auto vallen tegen. Zowel op benzine als LPG acceleert hij traag. Daarbij is het verbuik hoog. Ik haal 1:10,5 op LPG en 1:11,5 op benzine, terwijl het voor 90% snelwegkilometers zijn.

Tot mijn grote vreugde heeft de LPG installatie nog geen problemen opgeleverd. Het is een G3 installatie, dus het starten gebeurd op benzine. Meestal schakelt hij al binnen 100 meter over op gas. Alleen in de winter duurt het soms wat langer, maar nooit meer dan een kilometer. Nadeel is wel dat er van mijn bagageruimte helemaal niets meer over is. Gelukkig heb ik geen gezin, dus moet er iets meer mee dan kan de bank weggeklapt worden.

PROBLEMEN

130.000 km - Nieuwe benzinetank
Op de snelweg ben ik ’s nachts over iets heen gereden wat ik te laat zag. Hierdoor was er een gat in mijn benzinetank geslagen.

142.000 km - Grote beurt
Dit was een dure beurt met de distributieriem, waterpomp en een achterrem revisie.

155.000 km - Ventilatormotor & deurslot
Net tijdens de hittegolf had de ventilatormotor het begeven, waardoor de motor in de file te heet werd. Omdat het deurslot aan de bestuurderkant niet meer met een sleutel kon worden opgemaakt heb ik die ook laten vervangen.

172.000 km - Klein beurt
Haperende centrale vergrendeling verholpen. Probleem is nu helaas weer terug.

182.000 km - Uitlaat
De beugel die de uitlaat vast hield was doorgeroest, waardoor de uitlaat los hing. De wegenwacht heeft hem provisorisch vastgezet, maar er zat wel een knik in dus moest er een nieuwe onder.

185.000 km - Verkocht
Ivm met het krijgen van een lease auto heb ik deze auto van de hand gedaan.
Verder is het een Franse auto, dus kraakjes en piepjes zijn hem niet vreemd.

7,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.