Peugeot 206 XN 1.1 (1999)

autoreview

Peugeot 206 XN 1.1 (1999)

Signalement

Uitvoering206 XN 1.1
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1999
Jaar van aanschaf2011
KM-stand bij aanschaf141.000 km
KM-stand laatst141.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Nog slechter dan de vorige

  • 141.000 km

Goedendag,

zo als jullie kunnen zien, was me vorige auto een Renault Megane Coupe uit 1999.
Deze auto was echt ver op en moest dus de deur uit.

In mei kwam ik deze Peugeot 206 1.1 XN tegen en ik vond het wel een leuk wagentje om zuinig mee te rijden.

Dus de Renault ingeruild en deze auto op weesten halen. Op de weg naar huis was ik echt blij in de auto. Hij reed lekker, stuurde beter en het aller belangrijkst, er was niks kapot aan! De koppelingsplaat was vervangen bij aankoop, dus daar had ik geen problemen. Dat dacht ik tenminste.

In het begin was ik blij dat deze auto zo weinig verbruikte en vond dit fijn voor mijn portemonnee. Maar na 3 maanden rijden werd ik het toch een klein beetje beu dat tie zo langzaam was.
18 seconden aan de 100 en 120 haalde ik bijna niet.
Maar ja, hij was zuinig dacht ik toen.

Na 5 maanden begon de auto opeens te lekken aan het raam kant. Water stroomde naar binnen en toen het rubber maar vervangen.

Een week daarna wilde ik terug naar zijn 2e versnelling schakelen en toen bleef de koppeling onderin hangen, alle waarschuwingslichten gingen aan en de motor viel uit. Toen gaf ik gas en hij schoot weer aan en alles was goed. Ik dacht dit zal wel een enkele keer zijn, dus zal wel goed zijn.

Maar weer 2 weken verder kwam het steeds vaker voor. Ik had de garage gebeld waar ik hem gehaald heb en heeft het onder garantie vervangen.

Ik zal uitleggen wat er aan de hand was:
De garage wilde de koppeling iets strakker zetten en had 3 ringetjes tussen de koppelingskabel gedaan.

Dit had als gevolg dat mijn drukgroep kapot was gegaan, die had haken in de pri as geslagen, daardoor bleef tie er wel eens achter hangen en werd de koppelingsplaat beschadigd en het vliegwiel.

Alles was gemaakt en probleem opgelost zeiden ze.

Na 2 weken kwam het weer terug, dus de auto de deur uit en nu een Opel Astra G met maar 68000 km op de teller en ben er al heel lang tevreden over.

7,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.