Peugeot 206 GTI 2.0-16V (2001)
autoreview
Signalement
Uitvoering | 206 GTI 2.0-16V |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2001 |
Jaar van aanschaf | 2010 |
KM-stand bij aanschaf | 137.000 km |
KM-stand laatst | 137.000 km |
Krachtige, sportieve rammelaar
- 137.000 km
Begin 2010 een Peugeot 206 GTI gekocht als vervanger van mijn gehavende Daihatsu Charade. Mijn motief om de auto te kopen: ik wilde een stoere, sportieve auto, met veel power, niet te groot en betaalbaar.
Na lang wikken en wegen uiteindelijk op deze 206 uitgekomen. Ik wist wel dat zo'n GTI lang niet zo goedkoop in gebruik zou zijn als mijn Charade, maar was verkocht door het uiterlijk en de power van de auto.
Het was voor mij dan ook een genot om de eerste kilometers te maken in deze auto. De kracht van de motor was met name op de snelweg goed te merken: wat een vermogen!
Een nadeel van deze auto is wel het benzineverbruik: 1 op 10 is niet ideaal en eigenlijk zonde van het geld met zo'n kleine auto. En hoewel ik in een jaar tijd nog geen echte reparaties aan de auto heb hoeven uitvoeren, voel je aan alles dat de kwaliteit van deze Peugeot vele malen lager is dan die van de 10 jaar oudere Daihatsu Charade die ik hiervoor had. De Peugeot rammelt af en toe willekeurig, de versnelling voelt niet geweldig stevig, het standaard uitlaat kapje weet wel wat roesten is (overigens voor een tientje te vervangen) en enkele lampjes in t dashboard hebben ook al eens gestaakt. Geen onoverkomelijk dingen, wel wennen na het rijden in een oerdegelijke, kwaliteitsauto als de Daihatsu.
Het gebrek aan kwaliteit zou voor mij dan ook een reden zijn om als volgende auto geen Peugeot meer te nemen. Geef mij toch maar een Aziaat waar ze kwaliteit hoog in het vaandel hebben staan.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.