Peugeot 206 GTI 2.0-16V (2000)

autoreview

Peugeot 206
Peugeot 206Peugeot 206Peugeot 206Peugeot 206Peugeot 206Peugeot 206Peugeot 206 - interieurPeugeot 206 - interieur

Signalement

Uitvoering206 GTI 2.0-16V
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2000
Jaar van aanschaf2000
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Deze auto lijkt veel sneller dan de door de fabriek opgegeven 0-100 in 8,9 sec. Autoweek heeft hem meen ik op 8,3 geklokt, en ik heb in een Brits blad ooit 7,4 gelezen! Bij het houden van stoplicht sprintjes heb ik auto"s geklopt die ruim onder de 8 seconden te boek staan, al kan dat natuurlijk ook met de capciteiten van de andere bestuurder te maken hebben. Wat mij in elk geval verbaast is het grote verschil in prestaties wat je in de tests tegen komt. Zou het iets met goed inrijden te maken kunnen hebben? De fabrikant ontkent het, toch kwam dat heerlijke prutteltje uit de uitlaat pas na 10000 km tevoorschijn, iets wat ook een kennis van mij opgemerkt heeft...
Het weg en stuurgedrag van deze auto is brilliant, ik heb mijzelf onlangs nog prima geamuseerd op Corsicaanse bergweggetjes, een locatie waar de 206 GTI het best tot zijn recht komt. De auto laat zich keihard en haarscherp, met assistentie van het gas (beetje liften enzo), door de bocht sturen. Voordat de achterkant om gaat moet je wel heel ver gaan, maar gaat de achterkant eenmaal moet je wel heel snel reageren, gloep!
De auto ziet er stoer en beschaafd tegelijk uit. Wel de 16” velgen nemen, deze optie kost maar een paarhonderd euro meer!

PROBLEMEN

De lak lijkt nogal gevoelig voor beschadiging, ik heb al vele krasjes en putjes van steenslag opgelopen. Ook het blik lijkt wel erg makkelijk vervormbaar, aan een kant zitten al vier “deukjes” van motorisch gestoorde mensen die ongecontroleerd hun portieren openden.
Ik heb een probleempje gehad met het starten van de warme motor. Dit bleek iets te maken te hebben met het alarm wat ik heb laten inbouwen. Even het alarm resetten, en alles is weer ok...merkwaardig, wel handig om te weten als je bij een brug moet wachten of zo!
En verder: het veertje van de antenne was slap geworden. Dit komt door het beschaafde spoilertje dat ik als optie genomen had. Bij het openen van de klep komt de antenne daar namelijk tegenaan. Dus altijd eerst de antenne naar voren voordat ik de klep open doe. Ach, als dat alles is…

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.