Peugeot 108 Blue Lion 1.0 e-VTi (2017)

autoreview

Peugeot 108
Peugeot 108Peugeot 108Peugeot 108Peugeot 108Peugeot 108Peugeot 108Peugeot 108Peugeot 108Peugeot 108Peugeot 108Peugeot 108Peugeot 108Peugeot 108Peugeot 108Peugeot 108Peugeot 108Peugeot 108Peugeot 108Peugeot 108

Signalement

Uitvoering108 Blue Lion 1.0 e-VTi
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2017
Jaar van aanschaf2017
KM-stand laatst400 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Een flinke verbetering

  • 400 km

Vorige week hebben we de 108 opgehaald bij de dealer en inmiddels zo'n 400 km mee gereden. We hebben jarenlang een Citroën C1 gehad van de eerste generatie en hebben dus enig vergelijkingsmateriaal. Gisteren was de eerste lange rit.

De eerste indruk in ronduit positief. De auto is niet echt groter geworden, hoewel de kofferbak iets ruimer lijkt, maar dat weet je als je zo'n auto koopt. De auto voelt in vergelijking met zijn voorganger een stuk volwassener aan, de wegligging is beter en hij stuurt ook directer. Ook het interieur is een stuk volwassener geworden en ziet er keurig uit. Met name de stoelen zijn een enorme verbetering ten opzichte van de vorige generatie en bieden prima steun en zijn bovendien in hoogte verstelbaar.

Op de snelweg kom je ook behoorlijk mee, en het geluid vind ik ook heel acceptabel, tenminste tot 120km/u, harder heb ik nog niet echt gereden. De vering is comfortabel, hoewel kleine oneffenheden wel soms voelbaar zijn en zo'n kleine auto altijd wat meer wiebelt dan een grote, zware.

Het enige gemis tot nu toe is de cruise control, die ik in andere auto's altijd veel gebruik. Het kan weliswaar alsnog (aftermarket) geinstalleerd worden, maar kost dan ongeveer 500 euro en dat vind ik voorlopig nog wat veel van het goede voor een auto uit deze prijsklasse.

Over de betrouwbaarheid valt nog niet veel te zeggen, maar die was bij de C1 prima en ik verwacht dat die bij de nieuwe generatie ook goed zal zijn. Het zwakke punt van de vorige was opmerkelijk genoeg de (Toyota) motor. Ik had daarom graag een exemplaar gehad met de 1.2 (PSA) motor, maar het prijsverschil was wel erg groot en de Toyota motor schijnt in de loop van de tijd ook verbeterd te zijn.

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (3)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.