Opel Vectra Stationwagon 1.9 CDTi 150pk Essentia (2004)

autoreview

Opel Vectra Stationwagon
Opel Vectra StationwagonOpel Vectra StationwagonOpel Vectra StationwagonOpel Vectra StationwagonOpel Vectra StationwagonOpel Vectra StationwagonOpel Vectra StationwagonOpel Vectra - interieurOpel Vectra - interieur

Signalement

UitvoeringVectra Stationwagon 1.9 CDTi 150pk Essentia
Versnellingen6, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2004
Jaar van aanschaf2004
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Ik schrijf deze review om Opelrijders met een automatische versnellingsbak (model 2004, nieuwe 6 traps) of kopers van een 2ehands opel met hiervoor genoemde automatische versnellingsbak te waarschuwen voor koelstoflekkage. Door problemen met de oliekoeler in de automatische versnellingsbak kan door lekkage onherstelbare schade ontstaan!

De eerste keer is er een defect aan de versnellingsbak geconstateerd bij 107000km. Omdat dit binnen de 2 jaar Opel garantie viel heb ik een nieuwe versnellingsbak (Geen gereviseerde) gekregen. Na 65000 km kreeg deze nieuwe versnellingsbak het zelfde probleem. De leaemaatschappij heeft de versnellingsbak laten reviseren. Van het revisiebedrijf kreeg ik te horen dat de nieuwe 6-traps problemen heeft met de oliekoeler. Deze kan na verloop van tijd gaan lekken waardoor er koelvoeistof in de versnellingsbak terecht komt. Dit veroorzaakt slechte smering en versnelde slijtage.

De problemen uitten zich in het met een klap schakelen naar een volgende versnelling (Bv schakelend van 5 naar 6 met een dreun) of het vertraagd opkomen in de eerste versnelling (pas na 3 seconden dat hij vanuit de drive de versnelling pakte en met een klap ineens begon te kruipen)
Bij de laatste bak pakte hij geen van de versnellingen waardoor het leek alsof de bak in zijn vrij bleef staan. Of flapte hij er tijdens het rijden ineens uit en kreeg je hem met geen mogelijkheid in een versnelling (de drive of tiptronic).

Ik begreep van de monteur dat Opel voor de nieuw geproduceerde versnellingsbakken (Vanaf 2006) een modificatie heeft uitgevoerd waarbij de oliekoeler niet meer in de versnellingsbak is geplaatst. Het revisiebedrijf voert een soortgelijke modivicatie uit waardoor het probleem (als het goed is) opgelost is.

Helaas, nu gaat mijn auto over 7000km de lease uit. \

Ik ben zeer tevreden over de Opel die zeer laag-toerig en rustig rijdt. Het is een goede tourauto die voor lange afstanden perfect is! De combinatie Automaat met een 150pk diesel is perfect. hij is niet zo fel als de VW diesels (veel laagtoeriger waardoor hij pas later zijn kracht vrijgeeft) maar laat vanaf de 2500 toeren zijn kracht/koppel wel merken.

PROBLEMEN

Weinig, zal op korte termijn met onderhoudsboekje eea verwerken.

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.