Opel Mokka-e 11 kW Ultimate (2021)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Mokka-e 11 kW Ultimate |
---|---|
Versnellingen | 1, Automaat |
Bouwjaar | 2021 |
Jaar van aanschaf | 2025 |
KM-stand bij aanschaf | 15.000 km |
KM-stand laatst | 16.900 km |
Eerste indrukken
- 16.900 km
Eind 2024 de keuze gemaakt om af te zien van een leaseauto, waardoor er een 2e auto moest komen voor woon-werk verkeer.
Gezien we een benzine-auto hebben voor de langere afstanden en we over voldoende zonnepanelen beschikken gekozen voor een full-Electric auto. Dat de overheid een occasion subsidieerde had hierbij ook invloed.
Eind 2024 daarom onze Opel Mokka Ultimate uit 2021 gekocht. Ben bewust voor deze uitvoering gegaan, gezien de looks (grote velgen, 2-tone kleurpalet) en de opties (oa. Matrix Led). En ik moet zeggen, over de looks krijg ik niet anders dan complimenten. Echt iedereen vind het in de witte kleur met zwart dak en motorkap een stoere auto om te zien.
We wisten natuurlijk wat we kochten. Dus ja, hij is krapper als de Mokka A, hij heeft weinig beenruimte voor de passagiers en de kofferruimte is ook krap. Daar kun je negatief over doen, maar hej.....je weet toch wat je koopt?
Nu na een maand in bezit en de eerste 2.000km erop zit kunnen we een tussenbalans opmaken.
Positief:
De auto rijdt zeer volwassen. Hij ligt lekker stabiel op de weg, comfort is goed en hij reageert goed op stuurbewegingen. Ook op hogere snelheid ligt hij als een blok op de weg.
De 136pk motor is voldoende vlot. Ik rij bijna altijd in de normale stand, daarin is hij vlot genoeg om in het verkeer mee te rijden. Wil je echter snel inhalen, dan is het beter de sport-modus te activeren.
Op het gebied van actieradius kan ik nog niet veel zeggen. Nu in de winter lijkt de max. range rond de 200 km te liggen bij 100 km/h. Opzich niet verrassend, maar Opel had wel iets meer werk in de actieradius-meter kunnen stoppen. Die begint bijna altijd rond de 300km bij volle accu, wat gewoonweg niet realistisch is.
Het verbruik is bij rustige rijstijl rond de 22/23 kw/100km wat ik aan de hoge kant vind.
Kwa beleving vind ik de auto top. Dit begint al bij de looks (led achterlichten, matrix led, sportieve gedrongen uiterlijk) en zet zich binnen voort (donkere hemelbekleding, sportieve stoelen, modern dash).
Een fijne zitpositie is snel gevonden, al mis ik de mogelijkheid om de kantelhoek van de stoelen te verstellen en had een lendensteun ook welkom geweest.
Achterin is de ruimte beperkt, maar wat ik de grootste misser vind is dat Opel vond dat de achterpassagiers in het donker kunnen instappen/uitstappen. Er is daar geen lampje te bekennen. Vooral als de passagiers jonge kinderen zijn die je in een stoeltje moet vastzetten is dat wel een gemis.
Voor de rest genieten we volop van de auto.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.