Opel Meriva 1.7 CDTi Cosmo (2006)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Meriva 1.7 CDTi Cosmo |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2006 |
Jaar van aanschaf | 2006 |
KM-stand laatst | 0 km |
ERVARINGEN
In mei 2006 moest ik overstappen op een nieuwe lease auto. Dit werd een diesel door het flink aantal km’s dat ik rij. Voor mij was het voordeligst om te gaan voor de Meriva 1.7 CDT Executive uitvoering. Onder andere de volgende extra’s komen met dit speciale pakket voor de zakelijke rijder: radio/cd/mp3-speler met navigatiesysteem; verstelbaar stuurwiel; ECC; warmtewerende voorruit; midden armsteun; ambient verlichting, etc. Auto bevalt goed. Doet zeer ruim en luxe aan. Over het interieur ben ik zeer te spreken. Radio/mp3/navigatie werkt perfect en klinkt goed. Zit positie is goed. Moest wel wennen aan de hoogte en de A stijl die vooral bij rotondes een beetje het zicht ontneemt. Vermogen heeft de auto genoeg, zowel in de stad (optrekken) en op de autobahn (fluitend 150 op de cruise control).
31-03-2007:
Nog steeds zeer tevreden over de Meriva. Stand van de km teller wijst 50.000 aan.
Vooral de cruise control, de midden armsteun, de automatisch dimmende binnenspiegel en de hoge zit, stemmen mij zeer tevreden.
Sinds twee maanden de trotse vader van een dochter. Ook zij geniet enorm van de auto (zolang we niet te lang stilstaan).
Afgelopen zomer via marktplaats de originele dakdragers gekocht en een nieuwe Thule dakkoffer. Ook met deze koffer op het dak is het goed rijden in de Meriva.
01-05-2007:
Net terug van een langweekend Noord-Hollandse kust. Van te voren nog even langs de dealer (zelf niet prutsen met een kapotte voorlamp). Voorbanden nu toch echt versleten (na ruim 55000 km) en weer toe aan de tweede onderhoudsbeurt. De dealer ontdekte ook een ster in de voorruit die begon te barsten. Dit betekend dat er voor de tweede keer een nieuwe (warmte werende ) voorruit in moet.
Over het verbruik kan ik niet veel zeggen. Ik hou dat niet echt bij.
PROBLEMEN
- binnen duizend km een nieuwe ruit erin gekregen (door steenslag)
- na ruim 55000 km weer een nieuwe voorruit (door steenslag)
- rond de 20.000 km begon de auto enorm te schokken bij een constante snelheid en 2000 toeren. Alle 4 de versproeiers waren defect en zijn vervangen.
- Betrouwbaarheid3
- Prestaties4
- Comfort4
- Kosten3
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Uitgelicht aanbod
Lees ook

Opel Meriva 1.6-16V Enjoy (2006) - Test

Test: Skoda Roomster - Peugeot 307 SW - Opel Meriva

Opel Meriva (2006) - Test

Test: Nissan Note - Mazda 2 1- Ford Fusion - Opel Meriva

Tesla Model 3 Long Range RWD: uit voorraad, dus specificaties
