Opel Meriva 1.6-16V Enjoy (2005)

autoreview

Opel Meriva
Opel MerivaOpel MerivaOpel MerivaOpel MerivaOpel MerivaOpel MerivaOpel MerivaOpel MerivaOpel Meriva - interieurOpel Meriva - interieurOpel Meriva - interieurOpel Meriva - interieurOpel Meriva - interieur

Signalement

UitvoeringMeriva 1.6-16V Enjoy
Versnellingen5, Semi Automaat
Bouwjaar2005
Jaar van aanschaf2006
KM-stand bij aanschaf30.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Na een Skoda Fabia met een 1.4 motor en zonder airco was dit een goede keuze vlak voor een hete zomervakantie naar Zuid-Europa. De 1.6 16 kleps motor deed het erg goed en ook bij een kruissnelheid van 130 km/uur kun je nog een prettig gesprek voeren zonder overdadige motorgeluiden. Het Flex-space systeem van de achterstoelen is echt handig. In een handomdraai heb je twee luxe zetels met veel beenruimte en met eenzelfde handomdraai ligt de hele boel plat. De kinderen zijn ook helemaal happy en noemen het de ’vakjesauto’.

PROBLEMEN

Na twee uitgebreide testritten, waarbij bijna niets bijzonders werd aangetroffen, gingen we op pad. Binnen twee weken ontstond er een vervelende rammel ergens links onder het dashboard of in de deur, ik kan het moeilijk thuisbrengen. Over twee weken gaat de garage (een Ford dealer in Arnhem) er naar kijken. Het zou wel eens in de deur kunnen zitten omdat voor de aflevering in juni het raammechanisme moest worden vervangen. Het raam ging n.l. vanzelf weer open als je het wilde sluiten. Na reparatie werkte het weer prima.
Wat ik ook merkte, is dat het koppelingspedaal na een lang stuk niet schakelen (snelweg) wat zwaarder lijkt te gaan. Misschien verbeeld ik het me, gaat de garage ook naar kijken.
Wel jammer dat het stuur niet in diepte verstelbaar is; zou een nog betere zitpositie creëren. Stoelen geven trouwens prima steun. Na een hele dag rijden geen enkel vermoeidheidsverschijnsel in de onderrug, wat bij de Skoda Fabia wel het geval was. Zou dan toch op de stoelen van de Fabia zijn bezuinigd door Skoda?

05-09-2006: de rammel kwam dus onder het dashboard vandaan; zal over twee weken worden gerepareerd. Was even wat meer werk dan een half uurtje. Allemaal onder BOVAG garantie.

24-01-2007: weer wat kilometers verder; net een paar keer vorst gehad; ik mis wel een beetje mijn verwarmde buitenspiegels van de Skoda. Daarmee had ik bij regen en vorst altijd helder zicht naar achteren.

Klein minpuntje is de bekleding; als die om een of andere reden nat wordt, geeft dat nare vlekken na het opdrogen. Het is een op zich mooie donkergrijs tot zwarte bekleding. Laatst iemand meegenomen tijdens een stormpje op de beruchte 18 januari 2007. Hebben anderen daar ook last van?

7,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.