Opel Meriva 1.4 Turbo 120pk Selection (2011)

autoreview

Opel Meriva 1.4 Turbo 120pk Selection (2011)
Opel Meriva 1.4 Turbo 120pk Selection (2011)Opel Meriva 1.4 Turbo 120pk Selection (2011)Opel Meriva 1.4 Turbo 120pk Selection (2011)Opel Meriva 1.4 Turbo 120pk Selection (2011)Opel Meriva 1.4 Turbo 120pk Selection (2011)Opel Meriva 1.4 Turbo 120pk Selection (2011)Opel Meriva 1.4 Turbo 120pk Selection (2011)Opel Meriva 1.4 Turbo 120pk Selection (2011)Opel Meriva 1.4 Turbo 120pk Selection (2011)Opel Meriva 1.4 Turbo 120pk Selection (2011)Opel Meriva 1.4 Turbo 120pk Selection (2011)Opel Meriva 1.4 Turbo 120pk Selection (2011)Opel Meriva 1.4 Turbo 120pk Selection (2011)Opel Meriva 1.4 Turbo 120pk Selection (2011)Opel Meriva 1.4 Turbo 120pk Selection (2011)Opel Meriva 1.4 Turbo 120pk Selection (2011)Opel Meriva 1.4 Turbo 120pk Selection (2011)Opel Meriva 1.4 Turbo 120pk Selection (2011)Opel Meriva 1.4 Turbo 120pk Selection (2011)Opel Meriva 1.4 Turbo 120pk Selection (2011)Opel Meriva 1.4 Turbo 120pk Selection (2011)Opel Meriva 1.4 Turbo 120pk Selection (2011)Opel Meriva 1.4 Turbo 120pk Selection (2011)Opel Meriva 1.4 Turbo 120pk Selection (2011)Opel Meriva 1.4 Turbo 120pk Selection (2011)Opel Meriva 1.4 Turbo 120pk Selection (2011)Opel Meriva 1.4 Turbo 120pk Selection (2011)Opel Meriva 1.4 Turbo 120pk Selection (2011)Opel Meriva 1.4 Turbo 120pk Selection (2011)Opel Meriva 1.4 Turbo 120pk Selection (2011)

Signalement

UitvoeringMeriva 1.4 Turbo 120pk Selection
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2011
Jaar van aanschaf2016
KM-stand bij aanschaf195.000 km
KM-stand laatst241.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Foutecode

  • 200.000 km

Onze oude vertrouwde Mitsubishi had zoveel onderhoud nodig dat we op zoek gingen naar een andere auto. Iets ruimer en praktisch met kinderen; we kwamen uit op de Opel Meriva. Recht uit de lease met aardig wat kilometers, niet te hoge prijs. Prima althans zo leek het. Voor mij nooit meer een Meriva of Opel. Lees verder om te genieten van onze problemen met deze auto.

Als snel na de koop kregen we een foutmelding. Ik ken de code niet meer, maar onder de garantie van de aankoop 3 mnd werd dit netjes opgelost.

Koelvloeistof pomp lek

  • 225.000 km

Na iets meer dan een jaar gaat de koelvloeistof pomp lek. Eerst begreep ik niet waar het lek van koelvloeistof zat. Een bekend probleem is het weigeren van het overdrukventiel dat op de dop van het reservoir zit. Na vervanging bleef het lek maar. Met enkele jerrycans koelvloeistof reed ik door het land totdat Opel tijd had om een reparatie uit te voeren.

De reparatie is kostbaar door de moeizame plek voor vervanging van de koelvloeistofpomp. Omdat dit een plastic ding is. Moet deze jaarlijks vervangen worden, althans zo lijkt het. Bij aankoop en keuring was deze door de verkoper vervangen !

Remprobleem

  • 230.000 km

Bij het rijden op de snelweg komt er soms een geloei van het rechterachterwiel. Na 30 seconden is dat soms weer weg. Na vervanging van de winterbangen naar zomerbanden in maart lijkt er niets aan de hand te zijn. Totdat toch rechtsachter een van de remblokken helemaal op de remschijf zit. Helemaal op.

Remblokken en remschijven vervangen. Maar nadat er rook vanuit het wiel kwam, alles af laten klemmen en remklauw terug laten draaien door de ANWB langs de weg. Remklauw rechtsachter laten vervangen.

Verdeler koelvloeistof lek

  • 235.000 km

Een klein stukje verder is blijkbaar de verdeler van de koelvloeistof lek. Ook een plastic onderdeel. De Opel garage laten checken. Die hebben pas over 3 weken tijd. Iets te laat zo blijkt. Overigens heeft de garage ook geconstateerd dat de olieaanvoerleiding voor de turbo lekt. Bijna de turbo moeten vervangen...

Ik hield de koelvloeistof goed in de gaten, maar op de dag dat de auto naar de garage zou gaan, draai ik van de snelweg af en zie de temperatuur oplopen. Al snel volgt er een knal. Net zoals met de lekke koelvloeistofpomp volgt een enorm rookspoor achter de auto. ANWB er weer bij. Een van de plastic mondingen waarop een van de slangen t.b.v. de koelvloeistof gemonteerd is is volledig afgebroken. De ANWB kan het er weer op krijgen. Slecht van Opel die kunnen het niet snel repareren, ik was niet op tijd door de pech en ze zitten verder vol.

Ik heb de onderdelen bij ze opgehaald en de onderdelen zelf gemonteerd. We rijden weer, voorlopig.

Remprobleem

  • 240.000 km

Huh, zul je denken. Je remmen zijn toch net geserviced?

Ja, maar nu blokkeert de remklauw linksachter... Weer de vrienden van de ANWB op bezoek... En zelfs mijn lokale garage begint medelij te krijgen.

Al met al een zuinige auto met de huidige benzineprijzen. Ik pers er soms 1/17 uit ! Ik rijd niet hard, ook niet op de snelweg. Alle gesterste leaserijders laat ik lekker voorbij. Hoewel het rijden in de Opel Meriva ook stress met zich mee brengt. Je wilt constant weten waar je langs de weg stil veilig stil kan staan. Constant het gevoel; wat gaat er nu kapot.

Motorblok gescheurd

  • 241.000 km

Bij starten en soms met rijden wordt de bumperklever volledig verhuld in rook. Toch is dat niet de bedoeling. Zelf dacht ik aan een gescheurde koppakking waardoor het olieverbruik en koelvloeistof verbruik omhoog gegaan zijn. Helaas de garage heeft het gechecked; mogelijk een gescheurd blok door de herhaaldelijke oververhittingen door slechte plastic onderdelen van het koelsysteem.

We gaan de auto inruilen tegen een Mazda 5. Een Japans betrouwbaar merk en een 7en zitter, gelet op de toekomst. Dag Opel, dag Europsese auto's, dat was de laatste keer dat ik een van jullie in mijn bezit had.

2,0
  • Betrouwbaarheid
    1
  • Prestaties
    2
  • Comfort
    4
  • Kosten
    1
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee

Lezersreacties (4)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens