Opel Meriva 1.4 Turbo 120pk Cosmo (2011)

autoreview

Opel Meriva
Opel MerivaOpel MerivaOpel MerivaOpel MerivaOpel MerivaOpel MerivaOpel MerivaOpel MerivaOpel MerivaOpel MerivaVauxhall MerivaOpel Meriva rij-impressieOpel Meriva rij-impressieOpel Meriva rij-impressieOpel Meriva rij-impressieOpel Meriva rij-impressieOpel MerivaOpel MerivaOpel MerivaOpel MerivaOpel MerivaOpel MerivaOpel MerivaOpel MerivaOpel MerivaOpel Meriva rij-impressieOpel Meriva rij-impressieOpel MerivaOpel MerivaOpel Meriva

Signalement

UitvoeringMeriva 1.4 Turbo 120pk Cosmo
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2011
Jaar van aanschaf2011
KM-stand laatst101.400 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Twijfelachtig

  • 101.400 km

Een comfortabele auto voor een lang iemand. Zelf ben ik 2.07 m en dat past prima met de eco-stoelen die je rug goed steunen. Wel zit je in de stoelstand maximaal achteruit. Het stuur kan ook naar boven worden geplaatst.

Het is geen snelheidsmonster. Gas geven bij invoegen op de a-wegen vindt hij niet prettig. Heb in de loop van de bijna zes jaren veel lampjes vervangen, voor en achter.

Rijdt ongeveer 1 op 16 in de zomer, 1 op 14-15 in de winter. Niet echt heel zuinig, maar mijn versie meriva heeft een zwakke motor in een zwaar gewicht auto.

Dit voorjaar bij 98 k km ging de temperatuur omhoog. Bij de reparateur bleken de koppakkingen te lekken. Verder lekte de waterpomp en was de thermostaat brak. Ook was de cylinderkop kromgetrokken. Koste me 2000 euro om te repareren. Volgens de reparateur heeft dit meriva type een slechte motor met nog slechtere thermostaat. Daardoor loopt de motor te heet en is het risico op dit soort problemen verhoogd. Koppakkingen behoren het minstens 200 k uit te houden, zeker bij zorgvuldig onderhoud en bescheiden rijgedrag.

3k later weer thermostaat probleem, alle koelvloeistof was op. Bleek de plastic vulcompartiment van de koelvloeistof te zijn die gelekt had. Volgens de reparateur een bekend probleem bij deze Meriva. Weer 140 euro armer, voornamelijk arbeid. Het vulcompartement is n.l. zo weggewerkt dat hij een uur nodig had om eerst het e.a. te demonteren voor hij erbij kon.

Ik ben niet tevreden. De hoge reparatiekosten en het relatieve onzuinige verbruik doen mij besluiten om nu naar een andere auto uit te zien, en zeker geen opel.

2,8
  • Betrouwbaarheid
    2
  • Prestaties
    3
  • Comfort
    4
  • Kosten
    2
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee