Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTI 160pk EF Edition (2010)

autoreview

Opel Insignia Sports Tourer
Opel Insignia Sports TourerOpel Insignia Sports TourerOpel Insignia Sports TourerOpel Insignia Sports TourerOpel Insignia Sports TourerOpel Insignia Sports TourerOpel Insignia Sports TourerOpel Insignia Sports TourerOpel Insignia Sports TourerOpel Insignia Ecoflex Sports TourerOpel Insignia Sports TourerOpel Insignia Sports TourerOpel Insignia Sports TourerOpel Insignia Sports TourerOpel Insignia Sports TourerOpel Insignia Sports TourerOpel Insignia Sports TourerOpel Insignia Sports TourerOpel Insignia Sports TourerOpel Insignia Sports TourerOpel Insignia Sports TourerOpel InsigniaOpel InsigniaOpel InsigniaOpel InsigniaOpel Insignia interieurOpel InsigniaOpel InsigniaOpel InsigniaOpel InsigniaOpel InsigniaOpel InsigniaOpel InsigniaOpel Insignia

Signalement

UitvoeringInsignia Sports Tourer 2.0 CDTI 160pk EF Edition
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2010
Jaar van aanschaf2010
KM-stand laatst36.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Eerste indruk

  • 8.000 km

Niewe lease auto die de VW Passat 2.0 TDI opvolgt.
160pk/350Nm, dvd kleuren Navi, parkeersensoren etc....

Motor: Volgens mij zit er een wat grotere turbo in die eenmaal op gang veel koppel levert maar als ie even niet draait (schakelmoment) flink terugvalt. Dat merk je goed bij
wegrijden en schakelen tussen 1 en 2 en 2 en 3.
Ik rij 90% van de km in Duitsland en eenmaal op toeren hangt hij goed aan het gas.
De ESP (tractiecontrole) werkt prettig. Grijpt opvallend goed in. Beter dan bij de Passat.


Interieur: donker met rode verlichting. Veel knoppen, draaiknop voor navi en radio (a la bmw 5 serie, a 6) werkt prima.
Goede harde stoelen, lendesteun goed instelbaar (en zeer ver)
Weinig windruis, motorgeluid wordt goed gedempt.
Ruimte achterin prima, alhoewel wat minder dan in de Passat.

Weggedrag: prima. nijgt naar sportief. t.o.v. de Passat weinig onderstuur en harder afgeveerd. OK.

Tja en dan het kofferbak. Wat een ramp. De klep is zeker 20cm dik.
Wil je een kratje achterin zetten meot je eerst die 20cm overwinnen. Dat is niet fijn. Ruimte is ook zeer beperkt. De klep zelf loopt aan de zijkanten rond af. Heb er inmiddels al een paar meer mijn hoofd aan gestoten. Ontwerp gaat hier ten koste van practisch gebruik. Jammer.

Zicht naar achteren is matig. Achterruitenwisser heeft een slechte drukverdeling op de achterruit. Hierdoor blijft het midden doorgaans vies.

Onderhoud en reparaties:
- 1x terug geweest ivm terugroepaktie op "airbag"
- de bleutooth werkt niet naar behoren. De verbinding naar de aangesloten apparaten valt met grote regelmaat uit. Erg storend, zeker omdat ik veel vanuit de auto bel.
- als de auto koud is zit een vervelend tikje achter het navi schermpje

Korte update

  • 18.000 km

Olieverbruik:
nihil ondanks dat practisch alle km afgelegd zijn op Duitse snelwegen waar ik regelmatig hoge snelheden rijd.

Navi:
werkt prima. TCM, herberekenen etc..
Nadeel: bestemming invoeren op postcode gaat niet. Lastig als je geconfronteerd wordt met plaatsnamen die meermaals voorkomen en je vervolgens moet selecteren op de streek waar die plaatsen liggen. (je moet de streek dan namelijk kennen.....)

Bleutooth:
Het wegvallen van de verbinding was te wijten aan de telefoon. Met de nieuwe Samsung Smartphone werkt het prima.
(met de Nokia telefoons viel bij de Insignia rijders bij ons de verbinding regelmatig weg (Terwijl de Aud en VW rijders bij ons dit euven niet hadden met dezelfde telefoons)

terugblik 1 jaar / 36000km

  • 36.000 km

De auto nu 1 jaar gereden en ik ga weer wat anders rijden.

Exterieur / Interieur:
- De stoelen bevallen mij (1.85 / 100kg) prima. Prima zijdelings steun. Lendesteun kan echt ver "naar voren" gehaald worden, erg fijn.
- Er zijn nog geen rammeltjes te bekennen.
- De neus is steenslag gevoelig.
- Het kofferbak. Niet echt groot voor een station. De dikke en aan de zijkanten naar binnen toe lopende achterklep is vreselijk. Ik heb diverse malen mijn hoofd gestoten als ik de klep open had en snel wat wilde pakken wat naast de auto stond :(.
Om het laadvlak "te bereiken" moet je ver in de auto reiken om te voorkomen dat je je spullen op de bumper legt. Niet practisch.
- Veel (been)ruimte op de achterbank.
- Airco en ontwaseming van de ramen werkt prima.
- Achterruitenwisser heeft geen gelijkmatige drukverdeling over de wisser. Hierdoor wist hij amper in het midden. Niet fijn.
- Navi werkt zeer fijn.

Onderstel / wegligging:
Stugger dan de Passat (is mijn referentie omdat ik er daar 3 van heb gereden). De auto helt weinig over en stuurt wat strakker dan de Passat.

Motor:
De 160pk ecoflex vind ik een tegenvaller.
Telkens als je opschakelt lijkt het of de motor inhoud en op gang moet komen.
De garage heeft, zegt men, de software geupdate en het zou minder moeten zijn maar ik merk er niks van. Ik vind het erg irritant.

Onderhoud / reparatie:
2 beurten gehad zonder mankementen

6,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (10)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.