Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTI 140pk EcoFLEX Cosm (2014)

autoreview

Opel Insignia Sports Tourer
Opel Insignia Facelift 2013Opel Insignia Facelift 2013Opel Insignia Sports TourerOpel Insignia Sports TourerOpel Insignia Sports TourerOpel Insignia Sports TourerOpel Insignia Sports TourerOpel Insignia Sports TourerOpel Insignia Sports TourerOpel Insignia Sports TourerOpel InsigniaOpel InsigniaOpel InsigniaOpel InsigniaOpel InsigniaOpel Insignia

Signalement

UitvoeringInsignia Sports Tourer 2.0 CDTI 140pk EcoFLEX Cosm
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2014
Jaar van aanschaf2014
KM-stand bij aanschaf20 km
KM-stand laatst900 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Eerste kennismaking

  • 900 km

Na de Volvo V50 die voornamelijk om fisacle redenen gekozen was, nu voor een grotere wagen kunnen kiezen die ook laag in CO2 zit.
Keuze ging tussen Peugeot 508SW, Opel Insignia en de Opel Zafira met de nieuwe 1.6 dieselmotor. De Peugeot viel al snel af omwille van de looks en motor. Het vorige model Zafira had ik voor de volvo al eens gehad, dus nu voor de verandering eens voor de Insignia gegaan. Het is een Cosmo uitvoering met platinum pack en nog wat opties zoals trekhaak, elektrische koffer en adaptive cruise control.

De wagen werd netjes klaargemaakt door de dealer en zelfs volgetankt. Dat had ik vroeger nog nooit meegemaakt.
Eenmaal in de wagen lijkt alles goed afgewerkt, al is het niveau toch iets lager dan de Volvo. Vooral de dakconsole lijkt een beetje goedkoop en is toch voor verbetering vatbaar. De wegklapbare trekhaak is heel eenvoudig te bedienen. Voor de koffer is gekozen voor de elektrische variant omwille van de toch wel,lompe afmetingen hiervan.
De wagen is duidelijk niet de lichtste, maar met de 140pk krijg je de wagen vlot op snelheid en is het aangenaam rijden.

De intellilink infotainment krijgt op meerdere fora de volle laag, maar dit blijkt nog wel mee te vallen. OK, het is niet zo intuïtief als een smartphone of tablet, maar je kan je ding wel doen. De spraakgestuurde bediening werkt subliem. de touchpad vind ik wat overbodig. Mijn collega's klagen wel dat de carkit een achteruitgang is tov. van mijn vorige wagen wat betreft verstaanbaarheid.
de adaptive cruise control is wel wat wennen. Vooral als er een auto voor jou kolmt invoegen kan die stevig in de remmen gaan. Tip hierbij is de rechtervoet lichtjes op het gaspedaal laten rusten. In dat geval is de automatische remfunctie uitgeschakeld.

Verbruik ligt momenteel op 5L/100km, weliswaar hoofdzakelijk snelweg. Gemiddelde snelheid van de wagen is momenteel op 83km/h.

Later volgt er meer

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.