Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTI 130pk EF Edition (2011)

autoreview

Opel Insignia Sports Tourer
Opel Insignia Sports TourerOpel Insignia Sports TourerOpel Insignia Sports TourerOpel Insignia Sports TourerOpel Insignia Sports TourerOpel Insignia Sports TourerOpel Insignia Sports TourerOpel Insignia Sports TourerOpel Insignia Sports TourerOpel Insignia Ecoflex Sports TourerOpel Insignia Sports TourerOpel Insignia Sports TourerOpel Insignia Sports TourerOpel Insignia Sports TourerOpel Insignia Sports TourerOpel Insignia Sports TourerOpel Insignia Sports TourerOpel Insignia Sports TourerOpel Insignia Sports TourerOpel Insignia Sports TourerOpel Insignia Sports TourerOpel InsigniaOpel InsigniaOpel InsigniaOpel InsigniaOpel Insignia interieurOpel InsigniaOpel InsigniaOpel InsigniaOpel InsigniaOpel InsigniaOpel InsigniaOpel InsigniaOpel Insignia

Signalement

UitvoeringInsignia Sports Tourer 2.0 CDTI 130pk EF Edition
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2011
Jaar van aanschaf2011
KM-stand bij aanschaf11 km
KM-stand laatst8.100 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

waarom voor een Opel insignia gekozen en de eerste

  • 8.100 km

Omdat het einde van mijn lease contract inzicht kwam kon ik op zoek gaan naar een nieuwe auto. Mijn criteria was een klasse hoger omdat ik 55.000 KM per jaar rij. andere wensen: stationwagen,gelijkwaardige motor t.o.v. mijn vorige auto, Navigatie, Goede stoelen, Meer been(ruimte) en ivm met bijtelling mocht de fiscale waarde niet boven de 40.000 euro.uitkomen.

(Ik heb een caravan dus de 20% motoren gingen het niet worden)

Ik kwam terecht bij de Skoda Superb, VW Passat, Volvo V60 en de Audi A4.

Om bij de laatste te beginnen het is echt een mooie auto maar als je wat luxe wil dan zit je al gauw aan de 43.000 euro voor een relatief kleine auto.

Bij Volvo eigenlijk het zelfde verhaal.

De nieuwe Passat voegt wat mij betreft niets toe t.o.v. een Skoda Superb.
Deze auto had in eerste instantie mijn voorkeur. mede door de ruimte, Redelijk compleet uitgerust, Redelijke prijs en goede rij ervaring met Skoda. Het ging mis bij de dealer die beloofde van alles maar aan het eind van het verhaal kon er niets extra geregeld worden.
Die was niet het eerste incident dus ik besloot niet langer gebruik te maken van de diensten van dit bedrijf en aangezien ze door de hele regio zitten heb ik besloten om een alternatief te zoeken.

Ik liep bij Opel binnen en daar stond een Insignia Sports Tourer
Wat meteen opviel waren de mooie lijnen van de auto, Zeker t.o.v. de Skoda. Na een rondje om de auto gelopen te hebben moest ik wel even wennen aan de achterkant. Na het instappen had ik mijn keuze gemaakt. De mooie lijnen zitten ook in het interieur en de afwerking straalt kwaliteit uit.

Wat me erg goed is bevallen is bij Opel zijn de duidelijke pakket keuzes. In het geval van de Insignia Edition,Sport,Cosmo
De laatste 2 werden te prijzig, Dus kom je bij de edition terecht.
Na een proefrit heb ik gekozen voor de uitvoering 130 PK E.F. edition. Met de optie's AFL Bi-Xenon verlichting,Ergonomische stoelen,Ambitionpakket,Waterworld blue Metalic,17 inch licht metaal keuze 17 inch ivm kosten, Sneeuwbanden, Mistlampen voor, Upgrade van het navigatie systeem en een wegklapbare trekhaak.
Totaal kost de auto dan 39.550,- euro.

Met de buisness uitvoering kon je alleen kiezen voor 110 PK en niet al te veel opties dus die viel af.

Maar goed het belangrijkste van een auto is de praktische ruimte en het rijgedrag. Qua ruimtie valt de kofferbak wat tegen dat
komt doordat de hele achterant open gaat i.p.v. een losse klep, hierdoor verlies je toch gauw 20 cm praktische laadruimte. Dit geeft vooral problemen bij grote verpakkingen en volumes, Tevens is de bagage afdekking wat omslachtig omdat dit in 2 delen gaat.

Het interieur is wel ruim genoeg zowel in de lengte als in de breedte.

Het rijgedrag voldoet volledig aan de verwachting strak sturen, hobbels/drempels kun je comfortabel nemen elke rit is uiterst comfortabel.

Met de 130 PK kun je prima uit de voeten met deze auto.
Deze auto is gebouwd om comfortabel KM te vreten. De ergonomische stoelen kan ik iedereen aanraden deze optie kost 450 euro.wat ik wel een min punt vindt is dat de passagiers stoel niet omhoog of omlaag kan, Dat zou je wel verwachten van een auto in deze klasse.
De AFL verlichting werkt prima veel meer licht en zicht.


De klachten die ik in andere revieuws heb gelezen heb kan ik niet beamen, Geen rammels en/of bovenmatig motor geluid, De prestatie van de motor is prima en tot nu toe geen rare dingen.

Conclusie:

Met een Opel Insignia heb je een mooie ruime comfortabele auto. zoek je een auto met heel veel laadruimte dan is de VW Passat of Skoda Superb wellicht een betere keuze.

7,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.