Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTI 130pk (2009)

autoreview

Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTI 130pk (2009)

Signalement

UitvoeringInsignia Sports Tourer 2.0 CDTI 130pk
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2009
Jaar van aanschaf2009
KM-stand laatst129.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

mooie auto maar niet betrouwbaar

  • 21.000 km

sinds mei van dit jaar ben ik in het bezit van een insignia sports tourer.
het betreft een 130 pk diesel.
het is een business uitvoering.
met het dvd-introductie parket, inclusief parkeersensoren voor en achter, en 18 inch velgen.
ook heb ik de bi-xenon verlichting er op.
de auto rijd heel erg goed.
ik herken me niet in het door autoweek geschetste beeld dat de diesel erg roemoerig zou zijn.
je hoort in het interieur de motor totaal niet.
een echte aanrader is de bi-xenon verlichting!
dat systeem werkt echt geweldig en is zoveel beter dan de gewone halogeen koplampen. een optie die naar mijn idee er op moet zitten! tuurlijk het kost bijna 1500 euro, maar zal zeker bij een eventuele inruil meer waard zijn dan gewone lampen.

mbt de betrouwbaarheid ben ik zeer ontevreden!
de auto heeft inmiddels al drie keer in de garage gestaan.
de eerste keer was het een software probleem.
de auto liep niet goed bij stationait draaien. hij sloeg net niet af maar bleef ook bijna niet lopen; gevolg was een haperende en stotterende auto.
de tweede keer was het wederom een software probleem.
de auto sloeg steeds in de transport modus.
waar bij het audio en navigatie systeem uitvielen.
voor de tweede keer weer een software update.
de derde keer had ik een problewem met de achterremmen.
de rem bleef hangen, waardoor de blokken groeven trokken in de remschijf.
de remmen zijn gesmeerd, echter aan de beschadigde schijven wilde opel niets doen.
nu weer een software probleem met elektrische handrem.
geeft aan dat er een storing in zit.
zal wel weer loos alarm zijn.

conclusie tot nu toe:
een hele mooie auto die erg goed rijd , maar betrouwbaar is de auto tot op heden niet echt.
iets wat heel erg tegen valt, ivm eerdere auto's van andere merken

verbruik: 7,8 op 100 km.
ook dit is fors meer dan vorige auto (mondeo, 6,5/100 km)
en auto's van collega,s.
mazda 6 (2,2 liter diesel) 6,5/100 km
toyota avanges 6,4/100 km.

kleine update:
ik weet niet of er meer insignia bezitters zijn die er last van hebben?!
ik heb de bi-xenon verlichting er op zitten als optie.
dan heb je ook altijd hoge druk reinigers om je lampen te reinigen.
die worden afgedekt met twee klepjes in de bumper in kleur gespoten.
die zitten alleen zo goed bevestigd.........dat ik ze gewoon allebei al verloren tijdens het rijden!!
de kwaliteits indruk wordt er niet veel beter op

nog steeds niet feilloos

  • 33.000 km

inmiddels al weer 33000 km er op staan.
in de tussentijd wederom twee keer bij de garage gestaan!
de ene keer ivm het naar binnen (in de deur) vallen van de bedienig van de buitenspiegels.
en pas geleden ivm een terugroep aktie van de importeur, ivm een software fout waardoor het roetfilter oververhit kon raken.

ik heb nu inmiddels 5 keer in de garage gestaan sinds ik hem heb. (mei 2009 en 33000 km.) als ik kijk naar de betrouwbaarheid in vergelijking met mijn collega's die ook nieuwe auto's rijden (de eerder genoemde Mazda 6 en Toyota Avansis) is het verschil in betrouwbaarheid helaas toch wel duidelijk.
en dat is echt zo jammer, want de auto rijd geweldig en krijg er louter positieve reakties op.

nu beter

  • 61.000 km

een update na ruim 60000 km.
na de laatste keer een software update gehad te hebben, lijken alle problemen als sneeuw voor de zon verdwenen.
heb geen enkel probleem meer gehad.
ook nu na een jaar en deze kilometer stand functioneert alles nog volledig zoals het hoort.
en zijn er totaal geen sporen van slijtage.
de auto bevalt op deze manier naar meer dan volledige tevredenheid.

geweldig maar met pijn in het hart

  • 129.000 km

sinds de laatste update gaat het voortreffelijk.
De auto rijdt als een zonnetje, en heeft zich inmiddels bewezen als een hele betrouwbare en fijne auto. De auto is volledig vrij van kraakjes en rammeltjes tot op heden. het enige garage bezoek betreft de reguliere onderhoudsbeurten. Wat ook heel erg is opgevallen is de wendbaarheid van de auto. die is absoluut veel beter dan auto's uit de zelfde klasse. Helaas moet hij de deur uit i.v.m. een fysiek probleem waardoor ik moet gaan uitwijken naar een automaat.
Nog steeds krijg ik dagelijks de complimenten over de looks van de auto.
al met al is het een geweldige auto gebleken waar ik met pijn en moeite afscheid van zal nemen.

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (25)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.