Opel Insignia Grand Sport 1.5 Turbo 140pk Innovation (2018)

autoreview

Opel Insignia Grand Sport 1.5 Turbo 140pk Innovation (2018)

Signalement

UitvoeringInsignia Grand Sport 1.5 Turbo 140pk Innovation
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2018
Jaar van aanschaf2025
KM-stand bij aanschaf161.395 km
KM-stand laatst161.945 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Inleiding

  • 161.945 km

Na mijn Megane wilde ik kleiner gaan rijden. Eigenlijk aan het kijken naar een Clio SW. Maar hey werd een Lancia Delta die drie cm korter was dan de Megane, maar een zee aan ruimte had voor de achterpassagiers. Bagageruimte was wat krap. Omdat de Delta niet helemaal voldeed aan de (mijn) verwachtingen gezocht naar een vervanger. Max 7 jaar oud, en voldoende beenruimte achterin. En sinds de Delta wilde ik minimaal 140 pk en ook minimaal 4 cilinders. Vooral gezocht naar de Renault Megane 4 en Opel Astra (met een flinke voorkeur voor de Megane). Totdat ineens ook de Opel Insignia B opdook in mijn zoekresultaten. Wat onderzoek gedaan, en de ANWB, reviews op Autoweek, Autovisie en nog een paar media beoordeelden de Insignia als een betrouwbare auto.

Uiteindelijk bij deze Insignia Grand Sport met 140 pk terecht gekomen. Een station hadden we niet meer nodig. Ik zal hier een 1e indruk geven en naderhand verder uitwerken. En kleimer rijden is mislukt, want deze Insignia is maar liefst 35 cm lamger dan de Megane die ik had.

1e indrukken

  • 161.945 km

De eerste indruk is geweldig.

Ruimte
Wat een ruimte. Voorin, achterin, kofferbak, portiervakken, middenconsole, alles kan mee. Handschoenenkastje is wat krap vergeleken met de rest.
Ons gezin bestaat uit mensen van rond de 1.85 meter. En die passen prima overal.

Comfort
Je hoort amper geluid in de auto. Vooral wind en afrolgeluid van de banden. De motor hoor je nauwelijks. Mijn Insignia heeft EGR stoelen. Ik wil nooit meer iets anders. Beste stoelen die ik ooit in een auto heb gehad.

Uitrusting
Alles zit er op. Behalve stoelverwarming, lederen bekleding, dodehoekdetectie en een headsup display. Dus wel een beetje behelpen...
Alle actieve veiligheid zit erin zoals lane assistent, voorliggerwaarschuwing, snelheidsborden, parkeersensoren en camera achter, bandenspanningsmeter.
Multimediasysteem met alles erop. Scherm is ook lekker groot. Navigatie vind ik wat minder. Maar via Androidauto pak ik gewoon google maps voor de navigatie.

Rijden
De Insignia is een comfortabele reisauto. Hij rijdt super lekker. Wordt nergens spannend, maar dat hoeft van mij ook niet. 140 pk is voor mij geoeg. Auto komt goed mee en ik heb niet het idee dat ik meer vermogen nodig heb. Ik.had verwacht dat ik de lane assistent niet zou gebruiken. Kende het systeem van de Kia en daar vond ik het nogal abrupt ingrijpen. In de Insignia is het meer een kleine vriendelijke correctie. Echt een prettige afstelling.
Ik heb gekozen voor een handbak. En je kan redelijk rustig rijdend door de verzetten gaan. Bij snelle tussensprintjes moet je wel terugschakelen, maar ik ben eigenlijk niet anders gewend. Deze auto nodigt sowieso niet uit voor het betere gooi en smijtwerk, maar is een lekkere auto om gewoon rustig met het verkeer mee te rijden. Wegligging is pima. Besturing voelt wat vaag op fly-overs en af en opritten van de snelweg. Maar voor mij is het prima.
Voor een handbak gekozen omdat onze tweede zoon straks zijn rijbewijs heeft. Dan is een handbak handiger voor het opdoen van ervaring. Maar een automaat is voor deze Insignia denk ik beter, maar die heb ik niet proefgereden.

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.