Opel Insignia 2.0 Turbo Edition (2008)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Insignia 2.0 Turbo Edition |
---|---|
Versnellingen | 6, Sequentiële Automaat |
Bouwjaar | 2008 |
Jaar van aanschaf | 2009 |
KM-stand laatst | 1.200 km |
Dat valt mee!
- 1.200 km
Vorige week uitgebreid proefgereden met de nieuwe Insignia. Executive automaat met 2.0 liter turbo. En het moet gezegd: dat viel niet tegen!
Uiterlijk:
Mooi. Het enige minpunt ten opzichte van premiums zoals Audi A4, Mercedes C en BMW 3-serie is dat er Opel op staat. Strak vorm gegeven, als uit graniet gehouwen.
Interieur:
Prachtig. Uitstekende stoelen en een zeer luxe uitstraling. Bij een proerfit in de Audi A4 kreeg ik niet het premium gevoel. Veel grijs, zwart en standaard. het interieur van deze Insignia is veel luxer en mooier, terwijl de afwerking op hetzelfde niveau staat als bij Audi, Mercedes en BMW. Verder: goed werkende navigatie en audio. Relatief weinig ruimte achterin.
Rijervaring:
Auto stuurt zeer strak en met een wat zwaar gevoel. Gaat zonder noemenswaardig overhellen de bocht door. Met name de manier waarop drempels genomen worden (een realiteit die we allemaal dagelijks meemaken) is bijzonder aangenaam. Geen doorslaan van de dempers of voortrein. Tractie zou bij 350 nm een probleem kunnen zijn, maar is dat niet. Sterker nog: tractie is uitstekend. Beter dan - daar gaan we weer - de Audi a4 2.0 tfsi die ongeveer even sterk is. Verder is het stuurgevoel ten opzichte van de Audi a4 beter bij hoge snelheden. Waar de Audi wat gaat zweven en correcties nodig zijn bij 170 km/u plus, daar blijft de Opel stoïcijns rechtdoor gaan.
Wat verder opvalt:
Automaat, hoewel niet mijn voorkeur omdat handschakeling sportiever is, doet het uitstekend. Schokvrij en altijd bij de les. Houtafwerking heeft in combinatie met de keuze voor een donker interieur geen zin: het donkere hout valt weg tegen de achtergrond van het dashboard. Verbruik is bij een vlotte rijstijl rond 1 op 10. De handbak zal iets zuiniger uitkomen (1 op 11). Dat maakt een realistische actieradius van 650 tot 700 kilometer mogelijk.
Conclusie:
Opel trok alles uit de kast om de Insignia naar premium niveau te brengen. Op het niveau van uiterlijk, interieur én rijeigenschappen worden deze doelstellingen gehaald. Zet deze auto tegenover een gelijk gemotoriseerde Audi A4 en je hebt meer auto voor hetzelfde geld: navigatie, audio, park assist, grotere wielen, leder, electrische stoelen.
- Betrouwbaarheid4
- Prestaties5
- Comfort5
- Kosten4
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Uitgelicht aanbod
Lees ook

Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTI (2009) - 722.345 KM - Klokje Rond

Saab 9-5 vs Opel Insignia - Occasion Test

Opel Insignia 2.0 CDTI 130pk EcoFLEX S/S Cosmo (2012)

Opel Insignia 1.4 Turbo Ecoflex Cosmo (2012)

Vergelijkende Test: Hyundai i40 vs Opel Insignia
