Opel Insignia 2.0 CDTI 160pk Sport (2011)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Insignia 2.0 CDTI 160pk Sport |
---|---|
Versnellingen | 6, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2011 |
Jaar van aanschaf | 2011 |
KM-stand laatst | 59.000 km |
Opel Insignia
- 58.800 km
De Insignia:
De auto is onder meer verzien van het AFS lichtsysteem, echt stopcontact achterin, automatisch airconditioning, regensensor, AGR-stoel, stoelverwarming, instelbaar onderstel, Infiniti Sound systeem, DVD nagivatie en 18 inch LM (+ 17 inch LM voor de winter).
Positief:
+ Lichtsysteem, m.u.v. het automatische grootlicht. Het automatische grootlicht werkt voor geen meter, al is het groot licht bij AFL zowiezo bijna overbodig, zo goed is de verlichting.
+ Wegligging, vooral bij hoge snelheden. Ik ken niet veel auto's die een zo betrouwbare en stabiele wegligging hebben. Klasse! Het instelbare onderstel is grappig en werkt ook echt, maar het verandert niet het karakter van de auto - ergens tussen goedmoedig en sportief. Eigenlijk gaat mijn voorkeur meer naar comfortable auto´s uit.
+ Prestaties: De auto is inmiddels goed ingereden en komt prima mee in het verkeer. Hij voelt zich vooral op de snelweg thuis. Mocht je haast hebben, dan schakel je af en toe in de vijfde versnelling terug. 220 km/h haalt hij eigenlijk altijd probleemloos en dan is het nog aardig rustig in de auto. Belangrijk is bovendien de dagverlichting, die ervoor zorgt dat andere weggebruikers op tijd aan de kant gaan.
+ Behoorlijke actieradius door de 70-liter-tank. Het verbruik ligt volgens de booordcomputer bij 7,6 l/100 km, maar in Nederland of Frankrijk gaat het verbruik snel naar beneden, zodat je ruim meer dan 1.000 km op een tank kan rijden. Waarom hebben veel andere auto's duidelijk kleinere tanks?
+ Het uiterlijk is natuurlijk een kwestie van smaak, maar ik vind de auto heel knap getekend - ook van binnen. Een Audi A5 Sportback vind ik bijvoorbeeld uitermate saai. Wel bevalt me de Mazda6 erg goed, die op andere gebieden echter weer steken laat vallen. Over een Passat of Laguna hoef je wat mij betreft te beginne, de C-Klasse is erg geslaagd, maar te klein (en te duur). Prima afgewerkt van binnen. Zo zijn ook de deurposten bekleed, bijvoorbeeld in tegenstelling tot de Passat of Mazda6. Ook heb je in de Insignia niet bepaald het gevoel in een kale auto te zitten.
+ Echte stekkeraansluiting erg praktisch en die gebruik ik dan ook vaak . Handig is ook dat je voor (en achter?) zowel beker- als flessenhouders hebt.
+ Prima navigatiesysteem. Werkt prima en je kan het ook goed configureren. Zo wordt de radio niet de hele tijd onderbroken, als je dat niet wilt - aangenaam!
+ Uitstekende AGR-stoel.
+ Lekker grote auto met zeer grote bagageruimte, extra praktisch door het hatchback-concept (incl. ruitenwisser achter). Wat mij betreft een groot voordeel t.o.v. een normale sedan.
Negatief:
- Diesel-eigenschappen bij lage snelheden
- Remmen verslijten ontzettend snel: Ik heb inmiddels mijn derde set remschijven voor.
- Geen goede automaat beschikbaar.
Uitgebreidere review
- 59.000 km
zie bovenstaande update!
- Betrouwbaarheid5
- Prestaties4
- Comfort4
- Kosten4
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Uitgelicht aanbod

Opel Insignia Sports Tourer 1.6 T Edition 180 PK | Navigatiesysteem | Parkeersensor voor en achter | Trekhaak
- 2013
- 162.769 km

Opel Insignia 2.0i 16v TURBO (220pk) AUTOMAAT COSMO-uitv/CLIMA AIRCO/NAVIGATIE/LM-VELGEN/CRUISE CONTROL/nwe APK/122.192 KM NAP
- 2012
- 122.192 km

Opel Insignia Sports Tourer 1.6 T Sport 180pk/Navi/Tr.haak
- 2011
- 202.286 km
Lees ook

Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTI (2009) - 722.345 KM - Klokje Rond

Saab 9-5 vs Opel Insignia - Occasion Test

Opel Insignia 2.0 CDTI 130pk EcoFLEX S/S Cosmo (2012)

Opel Insignia 1.4 Turbo Ecoflex Cosmo (2012)

Vergelijkende Test: Hyundai i40 vs Opel Insignia
