Opel Insignia 2.0 CDTI 130pk Sport (2009)

autoreview

Opel Insignia 2.0 CDTI 130pk Sport (2009)

Signalement

UitvoeringInsignia 2.0 CDTI 130pk Sport
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2009
Jaar van aanschaf2009
KM-stand bij aanschaf28 km
KM-stand laatst0 km
Lezerswaardering: 89%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Opel Insignia Sport 4 deurs

  • 700 km

Mijn eerste indruk van mijn nieuwe koets!
Ik heb de auto gekregen op 30 januari!
Een Insignia in Sport trim met 19 inch wielen. (kleur sovereign silver)
Wat een crimineel lekkere auto zeg.
En behoorlijk aan de maat, net zo breed als een 5 serie van BMW en een paar centimeter korter.
Erg veel bekijks op de weg en wat rijdt dat ding goed zeg!
Meteen vrijdag al op de foto natuurlijk bij onze vrienden van het
justitieel incasso bureau.
130 pk is verreweg genoeg om snel mee te komen, hij trekt prima.
En wat een reactie van vrienden en familie, zelfs van die
trouwe VW passat rijders geven toe dat dit wel heeeeel erg mooi is.
Wegligging in sport stand is goed, stuurt wel een beetje licht in de normale stand moet ik toegeven, maar dat is denk ik een kwestie van wennen.
In de tour stand is hij redelijk zacht geveerd en zeker als je een maatje minder aan inch eronder hebt zitten dan ik.
Verder is het dash overzichtelijk en zeer mooi om naar te kijken. Vooral die pianolak in de sport versie, de knoppen zitten goed verdeeld en prima te begrijpen na enige studie.
Navigatie dvd 800 is mooi en makkelijk te bedienen, zeker met zo'n knop in het midden. In het begin raak je de knop per ongeluk nog wel eens aan, maar dat gaat over.
Carkit werkt ook goed, geen echo's bij de tegenpartij die je aan de telefoon hebt.
Elektrische handrem is beter en zit op een logische plaats dan in de huidige passat, vooral veel sneller released hij de auto bij het wegrijden, waardoor de kont niet wegzakt.
De electrische sport stoelen moet ik even aan wennen, maar zitten goed.
De I pod aansluiting is beetje scherp afgewerkt, hierdoor kan je je hand of vingers door de scherpe kant bezeren, zeker als je niet kijkt wat je aan het doen bent in het bakje. o.k dat went en is eigenlijk geen probleem.
Hij smoelt fantastisch in een lichte kleur omdat je dan de contouren van de koets beter ziet t.o.v. b.v. een zwarte en dan metname die vouw in de voordeuren zie je goed.
En natuurlijk die 19 inch dat is wel decadent hoor, bijna een pooierbak werd mij al verteld. Ik hou ervan!
Mijn collega heeft er een met wieldoppen, je moet twee keer kijken of het wel wieldoppen zijn, ik zie het wel. Ziet er ook goed uit.
De kachel is verdraaid snel warm, vreemd maar wel lekker, had ik niet in mijn vorige auto, die werd pas na 5 a 6 kilometer warm.
Ik heb een wegklapbare trekhaak erbij laten leveren voor 750 euro.
Toppertje, Goed systeem en werkt erg gemakkelijk.
Zelfs je vriendin met gelakte nagels kan hem bedienen.
De contactdoos zit mooi weggewerkt in de haak zelf.
Mercedes schijnt dat ook te hebben.
Als je dat ding uitklapt hoor je een soort piepgeluid totdat hij goed geplaats is.

Ik heb ook even in de automaat van mijn collega gereden, en dat rijdt ook geweldig.
Hij had een Octavia met DSG, maar dit rijdt echt beter.
Hier en daar een klein schokje als je vol op het gas gaat.
Soepeltjes en schakeld goed terug. verder geen commentaar.

Nu de negatieve punten: ????? eeeeeehmmmm. motorgeluid waar de media over valt, mmmmm valt erg mee zeker wanneer hij lekker warm is, dan is hij mooi stil. En een diesel moet nu eenmaal wat geluid maken.
Het leek wel of de demo auto's waarmee ik in Duitsland en in december bij de dealer hebt gereden, meer herrie maakten, dat viel mijn collega ook op.
O.k. toegegeven, hij is van binnen iets krapper dan een Passat of Mondeo, en ook de kofferbak is iets krapper.
Maar auto is emotie en dat maakt hij los, dus neem ik de iets mindere ruimte op de koop toe.
En als je zeurt over ruimte moet je een Scenic nemen of een Touran.
Deze wagen kan je zetten in het rijtje BMW3 / audi a4 maar dan aantrekkelijker geprijsd.

so far so goed!

Verbruik, flexride en gewoon logisch nadenken!

  • 1.200 km

VERBRUIK:

Vandaag voor de eerste keer getankt, de wijzer stond al in het rood en het lampje ging branden, de boordcomputer gaf aan dat er nog 65 km gereden kon worden.
De teller stond op precies 900 KM.
Volgens de computer had ik een gemm. verbuik van 7,3 l per 100 km.
Ik ga ervan uit dat dit nog iets verbeterd wanneer de motor wat ingelopen is.

WEGLIGGING van Flexride:

In sportstand is hij vrij stug en stak de hoek om te sturen.
Comfort blijft op een goed niveau ondanks de 19 inch.
Geen kraakjes vanuit het dashbord. Het interieur is stil.
Voor in de woonwijken gewoon maar op de normale stand, anders is hij te hard geveerd.
De tour stand is prima voor op de snelweg. Maar ieder zijn keus.
De knoppen zijn leuk om mee te spelen, en goed van kwaliteit.
Wat opvalt is dat wanneer de sport stand ingetoets wordt, het lijkt alsof het motormanagment aangepast wordt.
Hij hangt wat gretiger aan het gas, en loopt makkelijker door het toerengebied heen.

ZES BAK:

Schakeld soepel door de versnellingen heen.
Je voelt geen mechanisme in de knop heen en weer gaan.

SPORTSTOELEN:

De stoelen zijn op vele manieren te verstellen waardoor ik nog niet een juiste zithouding gevonden heb, nog even doorzoeken dus!

Waarom heb ik voor deze Insignia gekozen:

Ik heb drie testritten gemaakt in een Insignia, een testrit in een Audi en ben ook bekend met het gevoel wat een BMW drie geeft, en heb natuurlijk 3,5 jaar gereden in een prima (maar helaas niet probleemloos) Passat.
Wat ga je dan nu vandaag de dag kiezen?
Ga je naar huis met wieldoppen (schaamdoppen) en een ouderwetse landkaart om je thuisadres te vinden in de bekende budget Duitsers van net onder de veertig ja veertig duizend flappen. De bekende lease uitvoeringen !
( En je weet het he 25 %)

Of kies je voor:
Sport uitvoering, flexride onderstel , electrische stoelen en in lengte verstelbare zitting , grafische navigatie met goed afleesbaar scherm wat van kleur en intensiteit veranderd in het donker en in tunnels , carkit geintergreerd met mooi adresboekbeheer en spraakherkenning, mooie 19 inch velgen met 245 banden. 130 pk,tjes, zes bakkie,
configuratietoets waarmee je in combinatie van de knop op je midden console allerlei maar dan ook echt van allerlei auto instellingen kunt afstellen, electronische handrem, verlichting waarvan je de kleur kunt instellen, vernuftige trekhaak, automatische verlichting, dagrijverlichting, skiluik in de achterbank, licht onderin de deuren zodat je niet bij het uitstappen in een hondedrol stapt, enz enz .
Hoezo Opel is karig uitgevoerd voor maar 38.000 flappies
Ik had geen zin in schaamdoppen voor dat geld.

Maar goed, er zijn mensen die er kennelijk anders over denken.
Ik heb wel respect voor diegene die wel voor dat geld een karig uitgeruste koets uitzoeken,. Maar begrijpen doe ik niet.

So far so goed.

kleine update

  • 2.500 km

Kleine update na twee weken Insignia. 13-2-2009

De kilometerteller staat nu op 2500 km in twee weken tijd en heb vandaag even ruim de 190 aangetikt op de A1 richting Deventer.
Ik moet zeggen wat rijdt dat ding op rails zeg, en zeker in de sport stand.
Nadeel is dat je een lucifer voelt liggen op het asfalt.
Hij loopt lekker vlot naar de 150 en dan bij 160 even door schakelen naar het zesde verzet en dan gaat hij gewoon weer vlot door richting 200.
Wegligging is denk ik goed door die 19 inch die ik eronder heb zitten. Je kan echt strak de hoek om, mede door het lichte sturen.
Als je van een zacht geveerde auto houdt, geen flexride maar gewoon de normale vering bestellen!

Voorlopig voor de "droeftoeters" geen negatieve zaken verder, alles doet het gewoonweg prima, ik blijf kritisch.
Hij loopt ongeveer 1 op 14,5 tot nu toe, Stevige voet natuurlijk,
en ruim 1520 kilo.
Ik hou precies bij hoeveel liter peut erin gaat, even op lange termijn bekijken.
Vandaag weer een leuke reactie van vier kerels in een portiersloge.
Ze wilden de slagboom niet open doen riepen ze door de intercom, eerst even die auto goed bekijken. mooie bak hoor!
Alle knoppen en hendels zijn gewend, en ook de cruise control op het stuur is gemakkelijk te bedienen en zeker in vergelijking tot die niet zichtbare hendels verscholen achter het stuur van de concurentie.

Ik heb gisteren mijn reservewiel (ruimtebesparend) bij de dealer opgehaald. Speciale velg met 125 band. Deze past precies in de ronding van de kofferbak onder de afdekmat. Ik had hem later besteld want had in de eerste instantie zo'n bus met lijm en compressor. En het is toch prettig zo'n bandje als je in sud france of richting Alicante een stoeppie mee pikt en je band aan gort rijdt tegen die fijne stoepen aldaar.
Dan sta je mooi voor joker. Dus toch even geregeld bij de dealer.
25-2-09 O ja, was de krik vergeten bij te bestellen, lekker handig, dus die is nog even in bestelling.

Verder geen nieuws en tot later!

update 10.000 km

  • 10.000 km

Inmiddels weer 10 dkm gereden met de Insignia.
Ik moet zeggen dat het elke dag nog steeds een feestje is om in dat ding te sturen.

Ik ben nog steeds blij met mijn keuze.
Het verbruik gaat iets beter, ongeveer 1 op 15, maar dat is sterk afhankelijk hoeveel snelweg je rijdt. dan loopt hij zuiniger.
Hij doet precies wat ik wil, en alles werkt prima naar behoren.
Metname het sturen gaat voortreffelijk licht en direct.
In het begin kon ik niet echt een lekkere zit vinden, maar dat is prima gelukt en vooral de sport stoelen zitten prima, zeker een aanrader! (het verschil met de gewone stoelen is behoorlijk groot vond ik)
De motor vond ik in het begin wat lui, en niet echt smeuig.
Maar hij komt nu lekker los en er zit voldoende gang in.
Je rijdt zo snel te hard, omdat je denkt dat je helemaal niet hard rijdt. Op de snelweg is hij gewoonweg heerlijk stil, je hoort wat windgeruis en wat rolgeluid. Maar ja, dan rijdt je wel ver boven de honderd.
1 keer even 200 km per uur gereden, hij blijft als op rails sturen.
De eerste versnelling is hij niet echt snel, maar het irriteerd mij niet.
Zeker vanaf het derde verzet gaat hij als de brandweer. (veel trekkracht)
Het schakelen gaat goed, maar even heeeeel snel door de versnellingen heen is er niet bij. Hij schakeld direct en trefzeker.
Mijn flexride staat over het algemeen in de normale stand of de tour stand.
En als ik hem in de sport stand zet, vink ik via de "i-drive knop"
alleen het motormanagement en de directe besturing aan, anders wordt hij wel een beetje hard. (sport: gebruik ik alleen op de snelweg of een keer in een lekkere bocht)
Sinds kort heb ik mijn blackbarry via bluethoot gekoppeld aan de carkit, werkt feiloos. Ook het adresboek wordt keurig geladen in de lijst.
Nog geen olie hoeven bijvullen!

Tja, wat moet ik verder nog zeggen na 10.000 KM ! voorlopig gewoonweg een GOED ding! en niets waar ik over teleurgesteld ben.
Ik verheug me nu al op de vakantie richting kroatie.

Tot later!

Even retour dealer geweest!

  • 11.000 km

Wat ik ook achter mijn auto hing aan de wegklapbare trekhaak: caravan of aanhanger, de verlichting deed vreemd.
Wat gebeurde er? De knipperlichten gingen sneller knipperen en er kwam een melding in het dash dat er een lamp defect was.
13 polige stekker eruit, en alles was weer bij het oude!
Dus:
Insignia aan de laptop bij de dealer en software blazen was de oplossing.
Blijkt dat er bij een eerste serie auto's en dan metname de dieselversie een fout is geslopen in de aansturing van de 13 polige stekkerdoos in de wegklapbare trekhaak.
Jaha, trekhaak had last van een softwarebug!!!!
Desalniettemin keurig opgelost door de dealer, en mijn koets weer gepoetst teruggekregen. wat een service.
Nog even getest met mijn aanhanger en ja hoor alles werkt naar behoren.

Tot later, maarweer.

Opel Assistance

  • 15.000 km

Raar verschijnsel!
Van de week na het starten bij een draaiende motor bleef het acculampje knipperen, en kreeg ik een melding in het scherm dat hij in de transportmodus was in geschakeld????
Tevens werkt een gedeelte van het dashboard dan niet meer(uitgeschakeld)
Boekje doorgespit maar geen oplossing gevonden.
Dan maar Opel Assistance gebeld om 20:00 uur s'avonds.
Keurig te woord gestaan door een technische helpdeskmedewerker.
Oorzaak: waarschijnlijk mijn sleutel een fractie te lang vastgehouden bij het aanslaan van de motor.
oplossing: opnieuw starten en sleutel 20 seconden lang tegen de aanslag vasthouden!
Normaal gaat dan je startmotor gieren, maar bij deze insignia dus niet.
Hij doet dan een resetprocedure, en alles werkt weer normaal.

Goed om te weten hoe je service meldingen in het dashboard reset!

Verder prima, en nog steeds geen olie bij hoeven vullen.
oliepeilstok staat nog steeds op het bovenste streepje.

Tot later.

update 22 K

  • 22.000 km

Even een update voor de liefhebber!

De teller staat op 22.000 na precies een half jaar.
Ik ben afgelopen maand naar Kroatie op en neer geweest met een aanhanger van ruim 750 kilo. (niet echt heel veel natuurlijk)
Geen probleem ondervonden, trekt voldoende.
Met een gangetje van 120 in zijn 5.
In het zesde verzet loopt hij dan net even te langzaam waardoor hij dan trekkracht mist. (maar 5 is dan prima)

Op de snelweg richting Split even getest hoe hard hij rijdt.
225 op de klok en in de sport stand, en nog prima bestuurbaar en weinig windgeruis. Echt Top. mooie snelwegen trouwens daar in Kroatie.

Op de camping nog steeds veel bekijks, want in het buitenland zie je ze nog niet veel.
Ik ben die sportstoelen wel erg gaan waarderen vanwege het feit dat ik gisteren 1600 km achter elkaar gereden hebt, en er niet gebroken uit kwam. (wel even een Red Bull genomen natuurlijk)
Verder olie gechekt, en nog steeds geen olie heb bij hoeven vullen. Staat nog steed op het bovenste streepje!!!!!
Pianolak krast niet op het dash, was ik wel bang voor maar blijft mooi.
Wel af en toe een melding in het display dat er water in de brandstoftank zit, maar dat is geloof ik een bekend verschijnsel en wordt verholpen met een software update bij 30.000 km beurt.
Geen kraakjes binnen in de auto, ook niet bij 40 graden plus.
Het was namelijk erg heet.

De achterremschijven lijken groeven te krijgen even in de gaten houden. (geeft nog geen probleem)
Van een collega hoorde ik, (die ook een Insignia heeft) en met een caravan naar Frankrijk gereden is, dat ook zijn achterschijven gegroeft waren en dat er volgens de dealer te harde blokken vanuit Russelsheim eronder zitten gemonteerd.
Dit werd in zijn geval keurig opgelost door de dealer.

Met een wagen vol spullen en een aanhanger vol bende voelde hij niet aan alsof je met een vracht onderweg was, terwijl ik dat wel altijd voelde in mijn vorige auto. Die was wat slapper geveerd denk ik.

Al met al prima gestuurt afgelopen maand, op naar de 30.000 denk ik.

Tot later

Update na 30.000 KM beurt

  • 32.000 km

Voor de nieuwschierigen onder ons: even weer een update.
Gisteren de 30.000 beurt uit laten voeren.

De kleine probleempjes zijn opgelost.
Zoals het contactslot wat een paar keer bleef hangen en de melding transportmodus weergaf in het display, heb ik de laatste twee maanden niet meer gehad. Wel is het slot intern even gesmeerd.
Software update voor de melding " water in brandstoftank " gehad.

Verder prima car nog steeds, je raakt eraan gewend. Maar na een dag een knappe huurauto merk je toch dat die insignia erg prettig en direct stuurt. Dat ga ik echt waarderen, die stoelen trouwens ook. Ik heb van nul tot de beurt geen olie hoeven bijvullen, hij stond nog keurig tussen de streepjes. En ik ben een stevige rijder.

Eigenlijk gaat ie prima zo, en heb ik verder geen schokkende zaken te melden. Indien je vragen hebt,kom maar op!

update 38000km

  • 38.000 km

Mijn enthousiastme is wat getemperd.

De flexride stuurmodule (printplaatje) is inmiddels vervangen. Was kennelijk overleden. totaal geen vering meer was het gevolg.

Na mijn 30 k beurt maakt mijn servomotor van de handrem linksachter bijgeluiden.
De aircopomp maakt ook een repeterend bijgeluid. soort ruis.
En vandaag zie ik dat beide achterlichten voorzien zijn van vocht binnenin.
Tevens een kraak in het vooronder rechtsvoor. De monteur kon het nog niet thuisbrengen.

Ik heb al een afspraak gemaakt om bovenstaande te verhelpen.
Pomp en motor zijn besteld en gaan vervangen worden, en daar komen waarschijnlijk de achterlichten nog bij. De kraak in het vooronder gaan ze ook onderzoeken. Ik schijn een van de eerste Insignia's te hebben dus met kinderziekten. jammer, maar heb wel vertrouwen erin dat het op juiste wijze opgelost wordt door mijn dealer. Ik wordt in ieder geval serieus genomen.

Desalnietemin rijdt hij verder prima.
Onlangs 19 inch winterbanden laten monteren. Deze zijn nog breder dan mijn 245 zomerbanden. Hij wordt wel iets zweviger dan op zomerbandjes. maar verder wel o.k.

Update 41000KM.

Zoals afgesproken bij de dealer zijn de aircopomp en servomotor van de handrem linksachter preventief vervangen, i.v.m. wat bijgeluiden.

Het vocht in de achterlampen zit er nog steeds in, en ik ben niet de enigste, mijn collega heeft er ook last van.
Bij de dealer zeggen ze dat dit vanzelf verdwijnt. ik wacht rustig af, het zal allemaal wel.

update 52000

  • 52.000 km

Hierbij een kleine update 52000 km

Afgelopen wintermaanden prima gestuurd met de winterbandjes.
Wel moet ik mijn voorraam laten vervangen omdat er een barst vanaf de zijkant in zit, en hij is groeiende.
verder geen schokkende zaken te melden.
Het vocht wat in de achterlichtunits zat is al weken verleden tijd.
Geen zaken die kapot gaan.
Wel zag ik een steenslagplek op de zwart glimmende deurpanelen naast het ruit, het lijkt wel of het gaat roesten? FF in de gaten houden anders mag Opel die glimmende strip vervangen.
Verder doet alles het goed.

update na service beurt

  • 60.000 km

Hierbij een update van de Insignia na 60.000km.

Van de week is de beurt uitgevoerd waarbij tevens een tweetal problemen zijn opgelost.
1- de linkerhomokineet is vervangen omdat bij het optrekken een harde tik te horen was.
2- voor de tweede keer een software update t.b.v. de aircopomp omdat deze een bijgelkuid vertoonde, soort repeterende ruis.
Ook is vloeistof bijgevoegd, kennelijk zat er te weinig in.
3- glimmende afdekplaat bij de deur is vervangen omdat er een lelijke plek in kwam door steenslag. (gratis vervangen)
Verder is er een 60.000 beurt uitgevoerd.

Hij rijdt verder prima. Ik merk wel dat ik steeds vaker de flexride niet meer gebruik. Hij staat meestal in de normale stand.
Af en toe zet ik hem in de sportstand, dan wordt hij wel erg hard met 19 inch. Ik vink dan meestal de sportvering uit in het sportmodus menu.
Het verbruik ligt ongeveer rond de 1 op 15, en dat is denk ik voor ruim 1550 kilo wel acceptabel met een zware voet. Mijn dashboard kraakt niet en zit prachtig in elkaar geschroefd. Ook het pianolak blijft mooi, wel af en toe goed poetsen want je ziet snel overal vingers.
Het enigste wat ik bemerk is dat als je door een bocht gaat en je knie steunt tegen het middenconsole je wel af en toe wat hoort kraken. Wat ik lees op forums over problemen met DVD 800 / radio die uitvallen heb ik geen last van, alles werkt prima.

Ik heb wel dat de motor soms stationair iets boven de 1000 toeren loopt. vreemd? maar het gaat ook weer weg, misschien dat het te maken heeft met het regenereren van het roetfilter.
olie heb ik nog nooit hoeven bijvullen.

Ondanks zaken die stuk gaan bij deze auto wat eigenlijk niet zou mogen, rijdt hij voortreffelijk en super strak. Alles is in mijn geval nog steeds keurig opgelost en kan je prima gezien worden in dat ding.

Ik vergelijk deze auto met mijn vorige auto (passat) en daar was de kwaliteit zeker niet beter voor elkaar, dus ik ga vrolijk weer verder.

Want rijden, dat doet ie!!!

korte update na vakantierit van 4000 km

  • 71.000 km

Lekker weg geweest met de auto. ding heeft zich prima gedragen tijdens de lange vakantierit.
Heerlijk gestuurd op de snelweg richting het zuiden. Alles doet het prima en eigenlijk geen nieuws.
Heerlijk genoten van die sportstoelen, en het strakke weggedrag van het sportonderstel.

Koelvloeistof check

  • 83.000 km

12 november gaat mijn lampje koelvloeistof check branden in de boordcomputer. Bij controle in het koelvloeistoftankje zie ik de bodem!!! Even naar het service punt van de dealer.
Bij controle door de monteur bleek dat er een scheur in het kunstof huis zit van de koeling van de EGR klep, hierdoor liep de vloeistof eruit. Ik kon er niet meer mee rijden, dus nu even een huur Astra.
Wordt natuurlijk wel weer gemaakt, maar wel weer jammer dat dit gebeurd.
Verder rijdt hij eigenlijk prima en nog steeds een erg strakke wegligging. In het interieur ook alles goed voor elkaar en alles werkt goed.

90 k beurt

  • 90.000 km

Inmiddels de 90000 Km voorbij gegaan maar lang niet zonder slag of stoot. zie mij relaas.
Afspraak gemaakt voor de grote beurt bij de dealer. Een week daarvoor gaat het lampje branden "dringend service nodig " gewoon mee doorgereden, was geen probleem volgens de recepionist van de werkplaats. Grote beurt en een aantal niet nader te noemen modeficaties. Ook werd voor de zekerheid de stuurmodule van de flexride vervangen, omdat er bij een bepaalde serie problemen voorkwamen. Dat is dus de tweede keer. De eerst keer was de stuurmodule overleden en nu weer onder coulance voor de zekerheid.
Auto opgehaald, en na een uur weer de melding terug "Dringend service nodig". Bleek aan de computer dat 1 gloeimodule / plug het begeven had. Deze weer vervangen, en alles weer o.k. Ik zit nu op de helft van mijn Insignia tijdperk, hij mag tot 180.000 km en dan ga ik weer nieuwe bestellen. Maar als het zo doorgaat met dealerbezoeken en reparatie's ben ik bang dat het geen Insignia meer wordt. Ik ga zoiezo voor een 20% auto. En die is er bij de Insignia nog niet. (Opel loopt achter). jammer. Mijn verbruik over een periode van twee jaar gemeten is 1 op 15.

BOEM

  • 92.500 km

Turbo muurvast.

Dus weer naar de garage,nieuw turbootje erin en rijden weer.
Beetje coulance van Opel op de rekening.

jammer Hé.

100000 bereikt

  • 100.000 km

Tsja, deze week de honderduizend bereikt. moest wel lachen om al die reacties zo van "nou ga eerst maar eens 100.000 rijden met die slopel voor dat je weer een reactie geeft in het begin van deze revieuw.
ik was kennelijk nogal positief over de Insignia in het begin.

als ik van afgelopen 2 jaar een opsomming maak van alle problemen en alles wat vervangen is, dan is dat nogal wat. even nog een samenvatting.

Homokineet links en rechts klakgeluid bij het optrekken.
Schijven achter bij 60 k volledig versleten door te harde remblokken
Aircopomp Vervangen ( ruisgeluid, is nog steeds een probleem wat ze maar niet onder controle krijgen)
2 X stuurmodule flexride 1 keer defect, 1 keer modeficatie.
Aansturing trekhaak, software update ( feestverlichting )
Servomotor linksachter handrem vervangen ( kraakgeluid )
complete Turbo (was overleden)
Lekkage plastickoelhuis van een klep ! koelvloeistof lekkage
Verschillende software updates
Blijven hangen van het contactslot (gesmeerd) (springt dan in transportmodus menu)
vocht in de achterlichten, alleen in de winter. ( nog steeds het geval )
1 gloeiplug / module tijdens service beurt vervangen.

Ik bemerk toch dat ik een auto van het eerste uur heb met redelijk wat problemen en modeficatie's. Ik hoor ook van collega's die ook een Insignia hebben dat er bij de latere versies weinig tot geen problemen zijn.
Kwaliteit van de lak en materialen binnen in de auto zijn gewoonweg goed te noemen.
Alle knoppen werken perfect en het dasboard is o.k. Ook de pianolak blijft mooi. De stof van de stoelen blijft prima en de stoelen zitten ook nog na 100.000 km erg goed en stevig. als je er een besteld neem die ergonomisch stoelen. (echt een aanrader voor de veelrijder). 130 pk diesel loopt bij mij 1 op 15 omdat ik stevig doorrijd. Mag wat harder van start vanuit stilstand maar als hij eenmaal rolt is ie niet meer te stoppen. Geluid in de auto is bij optrekken aanwezig maar bij kruissnelheid is hij zeer stil te noemen. Bij mij geen punt van kritiek.
Al met al wikken en wegen. Aan de ene kant problemen gehad die goed opgelost zijn. (behalve airco ruisgeluid wat elke keer terugkomt)en aan de andere kant een heerlijk rijdende en straksturende auto die ik nog steeds er mooi uit vindt zien en goed rijdt.

update 120 k

  • 120.000 km

120 k bereikt. geen problemen meer ondervonden. Olie verbuik is Nul over die 120.000km, ook nog geen lampen hoeven vervangen. Wel een setje nieuwe matjes in gelegd omdat ik door mijn mat heen was, er zat een gat in. Orgineel wordt de auto geleverd met Good Year banden die prima zijn, jammerlijk heb ik nu aan de vooras een paar bridgestones zitten en daar ben ik echt niet over te spreken. De auto glijd snel over de voorwielen heen of het nu droog of nat is, ik heb spijt. Volgende keer weer gewoon 245 breed van Good Year want dat rijdt perfect. Wat me wel opvalt bij deze wagen is dat ook de achterwielen zo zwart worden van het remstof, kennelijk remmen de achterwielen erg hard mee. Het valt me ook op dat de wielen soms bij thuiskomst erg warm aan voelen, warmer dan de voorkant???? heb ik nog nooit gehad. Verder doet alles het prima, en hij stuurt nog steeds erg strak en plezierig. November 2012 gaat hij eruit, dus ik mag nog een jaartje sturen. Hopelijk kan ik weer voor een Insignia gaan, alhoewel de nieuwe 3 serie van BMW trekt ook!!! ik heb nog even bedenktijd.

update 130 K

  • 130.000 km

we zijn weer een paar maanden verder en hij staat nu op 130 K. Ik rijd iets minder afgelopen jaar. Ik zit nu op 43 K gemm per jaar. Twee weken geleden langs de dealer geweest voor de eerste apk en het vervangen van de rechtervoor speaker in de deur. Deze deed niets meer. Verder niets te melden. alles o.k. En rijdt nog even strak als nieuw.

140 k bereikt

  • 140.000 km

Deze week de 140.000 km bereikt. afgelopen week heeft hij wel 2 dagen in de garage gestaan met een motormanagement lampje aan. (oranje) en een melding in display direct service nodig. bij optrekken viel de turbodruk weg. Bleek dat er een klein scheurtje zat in een luchtslang die vanaf de koeler naar de motorinlaat gaat. keurig gerepareerd / nieuwe slang en probleem opgelost. Ik heb 2 dagen gestuurd in een nieuw model huur passat, 1.4 TSI DSG prima kar. maar wat stuurt dat ding slecht in vergelijking met een Insignia. Passat wil alleen maar rechtdoor. Nou weet ik weer waarom ik geen Passat meer wil. ook het dashbord is inmiddels 7 jaar oud waar je tegenaan zit te koekeloeren. nog 30 k en dan een nieuwe bestellen. Geen insignia meer omdat die na 1 juli 25% bijtelling wordt. jammer want hij rijd geweldig. maar eens kijken bij peugeot 508, hyundai I40 of citroen DS5.

weer even een update

  • 165.000 km

bij 150.000 km een grote beurt gehad, geen gekke dingen aan de hand. De laatste paar maanden liep de motor niet echt soepel , soms hield hij in en liep stationair onrustig. Ook bij gasgeven op de snelweg hield hij af en toe in. en de glimmende uitlaat werd erg roetzwart aan de buitenkant.
probleem bleek in het roetfilter te zitten. volgens de dealer een bekend verschijnsel. er is een softwareupdate beschikbaar vanaf medio aug 2012 tbv het regenereren van het filter. inhouden is verleden tijd en hij rijdt weer o.k. verder niets te melden, auto blijft mooi zowel van binnen als buiten. wel wat steenslag op de bumper en hier en daar wat gebruikssporen. stoelen blijven goed zitten. je voelt wel dat de bijrijderstoel iets steviger zit dan de bestuurderstoel. wel wat last van de carkit die kraakt bij de tegenpartij. bleek een kabeltje van de microfoon in het dak te resoneren. Even klepje eruit bij het lampje kabeltje iets verlegd en probleem opgelost. verder geen nieuws we gaan nog even verder.

Insignia is klaar

  • 180.000 km

180.000 km bereikt en hij is precies 4 jaar oud. Helaas moet ik de auto van de leasemaatschappij inleveren. Juist nu het net zo lekker gaat. O.k. toegeven in de eerste twee jaar wel wat problemen gehad die allemaal keurig opgelost zijn door Opel. De laatste twee jaar heerlijk gestuurd. Ondanks dat hij 180 dkm achter zijn kiezen heeft gehad blijft hij van buiten en van binnen nog steeds mooi. Het interieur is nog als nieuw. Bekleding en dashbord (ook de pianolak) is nog prima. De bestuurderstoel (AGR stoel) die buitenste wang is wat vervormd maar dat is minimaal. de stoel is nog behoorlijk hard. alles werk nog naar behoren en hij kan nog makklijk 2 ton erbij lopen. De lak is ook nog steeds prima, ik heb de auto nooit gepoetst, alleen gewassen, en hij glimt je tegemoet. Door de flexride en brede banden nog steeds een strak weggedrag. De motor verbruikt geen olie, tussen de beurten door geen druppel hoeven toevoegen. O.k. de motor maakt echt wel wat dieselgeluid er zijn er zat die veel mooier en stiller lopen, maar hij liep altijd en heeft me door heel europa gebracht. ongeveer 1 op 15 gemm. gecombineerd verbruik. Met mijn vorige auto Passat 1,9TDI liep ik 1 op 16. om even te vergelijken. Auto is smaak en nog steeds krijg ik complimenten over mijn auto, en dat is me nog nooit overkomen dat mensen na 4 jaar nog zeggen zat ze dat ding nog steeds mooi vinden. Komt denk ik ook door de grote wielen. Morgen gaat hij terug naar Leaseplan. Jammer, maar voor mijn geen Insignia meer i.v.m. bezuinigingen op de zaak, helaas want ik had graag weer een verse Insignia besteld in een andere kleur. Het gaat nu een Audi A3 sportback Pro line plus worden, een maatje kleiner en in de lease iets goedkoper. Ook geen straf. bedankt voor jullie intresse in mijn Revieuw.

Thanks Gr Marco

Toch geen A3 maar weer een Insignia

Opel bied gewoonweg een mooie complete auto aan voor een goede prijs.

Dus na veel vieren en vijven toch weer een Insignia gekozen

130 pk 20% 5deurs met:
kleur Luxor, heel donkerblauw/paars metallic
exterieur pakket en comfort pakket.
AFL xenon, privicy glass, sensors voor en achter,regensensor, navi 900,18 inch lichtmetaal, AGR kuipstoelen met leer bekleed, afneembare trekhaak,inklapbare spiegels, verwarmd stuur en voorstoelen.

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (79)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.