Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Reviews
  • Opel
  • Insignia

Opel Insignia 2.0 CDTI 130pk Edition (2009)

autoreview

22
Opel Insignia 2.0 CDTI 130pk Edition (2009)
Opel Insignia 2.0 CDTI 130pk Edition (2009)Opel Insignia 2.0 CDTI 130pk Edition (2009)Opel Insignia 2.0 CDTI 130pk Edition (2009)Opel Insignia 2.0 CDTI 130pk Edition (2009)Opel Insignia 2.0 CDTI 130pk Edition (2009)Opel Insignia 2.0 CDTI 130pk Edition (2009)Opel Insignia 2.0 CDTI 130pk Edition (2009)Opel Insignia 2.0 CDTI 130pk Edition (2009)Opel Insignia 2.0 CDTI 130pk Edition (2009)Opel Insignia 2.0 CDTI 130pk Edition (2009)Opel Insignia 2.0 CDTI 130pk Edition (2009)Opel Insignia 2.0 CDTI 130pk Edition (2009)Opel Insignia 2.0 CDTI 130pk Edition (2009)Opel Insignia 2.0 CDTI 130pk Edition (2009)Opel Insignia 2.0 CDTI 130pk Edition (2009)Opel Insignia 2.0 CDTI 130pk Edition (2009)Opel Insignia 2.0 CDTI 130pk Edition (2009)Opel Insignia 2.0 CDTI 130pk Edition (2009)Opel Insignia 2.0 CDTI 130pk Edition (2009)Opel Insignia 2.0 CDTI 130pk Edition (2009)Opel Insignia 2.0 CDTI 130pk Edition (2009)Opel Insignia 2.0 CDTI 130pk Edition (2009)Opel Insignia 2.0 CDTI 130pk Edition (2009)Opel Insignia 2.0 CDTI 130pk Edition (2009)Opel Insignia 2.0 CDTI 130pk Edition (2009)Opel Insignia 2.0 CDTI 130pk Edition (2009)Opel Insignia 2.0 CDTI 130pk Edition (2009)Opel Insignia 2.0 CDTI 130pk Edition (2009)Opel Insignia 2.0 CDTI 130pk Edition (2009)Opel Insignia 2.0 CDTI 130pk Edition (2009)
Anoniem
  • Gebruikersreview
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

UitvoeringInsignia 2.0 CDTI 130pk Edition
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2009
Jaar van aanschaf2009
KM-stand bij aanschaf16 km
KM-stand laatst60.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud of eventuele gevolgen ervan. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Insignia zonder toekomst zakelijke markt

  • 60.000 km
  • 10 mei 2010

Na een jaar rijden, is het tijd om ervaringen met andere (zakelijke) gebruikers te delen.
De wellicht bekende reclame, waarbij de innovatie van de Opel Insignia wordt geprezen is uitstekend en daarvoor mijn complimenten aan de makers hiervan.
Helaas kan ik de makers van de Insignia niet complimenteren!

Het design is subjectief en wil daar in deze review dus ook niet verder op in gaan.
In dit kader past in mijn mening wel de verwachting van de weglegging, want kijkend naar het design is de verwachting dat het een strakke wegligging heeft. Jammer genoeg is dat zeker niet het geval en gaan we terug naar de zwabberende opel van jaren terug.
Persoonlijk rij ik veel op de duitse snelwegen en bij het remmen van 200 naar 130, is goed te merken dat de rembalans niet goed is.

Hoewel de theoretisch de motor een redelijk koppel heeft, moet deze eerst gevonden worden. Zeker bij de langzamere bochten en rotondes, omdat de derde versnelling te weinig brengt en bij het kiezen van de tweede versnelling, de motor in (te) hoge toeren draait.

Verder valt direct op dat mede weggebruikers niet omkijken naar de "mooie" auto, maar verwachten dat er een landbouwvoertuig aankomt. Voordeel is misschien dat dit de veiigheid ten goede komt, want iedereen hoort je aankomen.

Het mooie weer komt er (gelukkig) aan en helaas valt dan de zeer slechte kwaliteit lak op. Volgens mijn dealer is het absoluut niet toegestaan(?) om de Insignia te wassen in de wasstraat. Een heerlijkheid voor de zakelijke rijder!
Op dit moment worden, volgens mijn dealer, de auto's voor levering behandeld met een 2k lak, dus dan zou het verholpen zijn.

Mijn keuze een jaar geleden, was de business edition en dit was een goede keuze. Niet omdat alles werkt..............maar omdat er dan niet nog meer ergenis is.
De radio werkt af en toe, het signaal voor het niet dragen van de gordel blijft je vaak gezelschap houden, net als het signaal voor geopende portieren.
Wanneer dit geluid je 3 uur aanhoudt, weet je wat men met geestelijke mishandeling bedoelen!
Voor de duidelijkheid, wil ik graag toevoegen dat ook bij het contact eraf, het geuid niet stopt en er geen mogelijkheid tot het resetten van dit mankement is.

Wanneer de bediening op het stuur werkt is het een luxe, want vaak is er een vertraging van 5 seconden. Hoewel dit uiteraard niet prettig is voor de radio- en volumebediening, is het een drama voor de telefoonbediening.
Ieder nadeel heeft zijn voordeel, want mijn Blackberry wordt meestal zonder reden ontkoppeld, wat geen absolute ramp is want het hands free bellen in de Insignia is bijna niet te doen.
Het geruis op een boorplatform is in ieder geval minder en dus is het voor belangrijke gesprekken, aan te bevelen om stil te gaan staan.

Gelukkig staan we met z'n allen vaak in de file, anders zou het iemand op kunnen vallen dat ook de cruise control niet altijd zijn werk doet.

Bij aanschaf van deze wagen, met mijzelf afgesproken om niet meer te roken in de auto. Hetgeen dus betekent dat ik buiten de auto aan mijn verslaving moet toegeven. Mijn tip; sluit niet het portier van de auto, want deze gaat plots op slot!

De keuze voor de kwaliteit van het extrieur is doorgezet naar de binnenzijde. Ondanks dat er zeer goede kunststoffen zijn, heeft Opel gekozen voor plastic en dit betekent dat het kraken/piepen na ca. 30000 km een vaste begeleider is en dat het een wirwar van krassen is.
Ook hier weer een voordeel, want de bekende dashbord reiniger, laat op dit plastic geen vlekken achter (vingers overigens wel).

Is er dan helemaal niets dat boven verwachting is??? Jawel! Er hoeft niet vaak olie worden bijgevuld.

Uiteraard is mijn auto vaak bij de dealer op de intensive care afdeling geweest en heeft mijn Insignia vaker daar moete overnachten, echter zonder langdurig plezier.
Persoonlijk denk ik dat deze chronische ziekte het aandeel Opel in de zakelijke markt over een aantal jaren pijn kan doen.

De Insignia is misschien een goede keuze voor prive gebruikers, echter komt (veel) te kort in het zakelijke segment en kan het helaas niet meekomen met de kwaliteit van VW, Audi, Skoda! en opvallend genoeg zelfs niet met de franse merken.

2,3
  • Betrouwbaarheid
    2
  • Prestaties
    2
  • Comfort
    2
  • Kosten
    3
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee
  • Rijd je zelf met een Opel Insignia? Start je eigen gebruikersreview en deel je ervaringen
 
  • Houd me op de hoogte over de Opel Insignia
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

Uitgelicht aanbod

    Opel Insignia Sports Tourer 1.4 Turbo EcoFLEX Business+

    Opel Insignia Sports Tourer 1.4 Turbo EcoFLEX Business+

    • 2013
    • 179.308 km

    € 8.750

    Opel Insignia 1.6 T Sport | TREKHAAK | NAVI | BLUETOOH | CLIMATE & CRUISE CONTROL | NAP |

    Opel Insignia 1.6 T Sport | TREKHAAK | NAVI | BLUETOOH | CLIMATE & CRUISE CONTROL | NAP |

    • 2011
    • 145.583 km

    € 7.950

    Opel Insignia Sports Tourer 2.0 T Cosmo - Autom. - Navi / Clima / Stoelverw. / Cruise

    Opel Insignia Sports Tourer 2.0 T Cosmo - Autom. - Navi / Clima / Stoelverw. / Cruise

    • 2012
    • 139.172 km

    € 12.945

Meer Opel Insignia occasions

Gerelateerde forumtopics

  • Opel Insignia | p.o.a.

    252
    • 17 juni 2022

Lezersreacties (22)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Opel Insignia specificaties
  • Opel Insignia occasions
  • Opel Insignia video's
Advies en informatie
  • Opel Insignia tests
  • Opel Insignia gebruikersreviews
  • Opel Insignia index
PREMIUM
Hyundai Tucson vs. Mazda CX-5 vs. Opel Grandland - Triotest

Hyundai Tucson vs. Mazda CX-5 vs. Opel Grandland - Triotest

Vrijwel elk merk heeft momenteel een SUV-achtige in het middendeel van de markt en dat betekent...

Lees meer
 

Opel Insignia reviews

  • Gebruikersreview
    Opel Insignia 1.8 Edition (2009)

    Opel Insignia 1.8 Edition (2009)

    3
    • 7 februari 2020
  • Gebruikersreview
    Opel Insignia 2.0 CDTI EcoFLEX 160pk S/S Cosmo (2012)

    Opel Insignia 2.0 CDTI EcoFLEX 160pk S/S...

    1
    • 25 januari 2017
  • Gebruikersreview
    Opel Insignia 1.6 Turbo Sport (2009)

    Opel Insignia 1.6 Turbo Sport (2009)

    2
    • 16 augustus 2015
  • Gebruikersreview
    Opel Insignia 2.0 CDTI EcoFLEX 160pk SS Business Editi (2011)

    Opel Insignia 2.0 CDTI EcoFLEX 160pk SS...

    6
    • 30 juli 2012
  • Gebruikersreview
    Opel Insignia 2.0 Turbo Sport (2009)

    Opel Insignia 2.0 Turbo Sport (2009)

    12
    • 18 oktober 2011
  • Gebruikersreview
    Opel Insignia 2.0 CDTI 130pk Cosmo (2010)

    Opel Insignia 2.0 CDTI 130pk Cosmo (2010)

    13
    • 22 december 2010
  • Gebruikersreview
    Opel Insignia 2.0 CDTI 130pk Edition (2009)

    Opel Insignia 2.0 CDTI 130pk Edition (2009)

    22
    • 10 mei 2010
meer reviews
Opel Insignia - 2009 - 722.345 KM - Klokje Rond

Opel Insignia - 2009 - 722.345 KM - Klokje Rond

109

In het allereerste begin van zijn carrière stond de donkergroene Opel Insignia van Gerrie...

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Opel Insignia OPC - Op de Rollenbank

    Opel Insignia OPC - Op de Rollenbank

    33
    • 12 mei 2022
  • PREMIUM
    Opel Insignia Sports Tourer vs. Volvo V60 - Occasiondubbeltest

    Opel Insignia Sports Tourer vs. Volvo V60...

    • 29 maart 2022
  • Nieuws
    Begin van het eind: Opel Insignia alleen nog met dieselmotoren

    Begin van het eind: Opel Insignia alleen...

    71
    • 11 maart 2022
  • Nieuws
    Opel: 'Opvolger Insignia wordt EV'

    Opel: 'Opvolger Insignia wordt EV'

    48
    • 3 maart 2022
  • Gebruikersreview
    Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTI 170pk Innovation (2017)

    Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTI 170pk...

    6
    • 2 januari 2022
  • Nieuws
    Irmscher pompt Opel Insignia op tot 300 pk

    Irmscher pompt Opel Insignia op tot 300...

    22
    • 2 december 2021
  • Autotest
    Test: Opel Insignia GSi

    Test: Opel Insignia GSi

    23
    • 1 december 2021
Merk
Merk
  • Nieuws
    Opel Calibra (1991) - Liefhebber gezocht

    Opel Calibra (1991) - Liefhebber gezocht

    21
    • 13 juni 2022
  • Gebruikersreview
    Opel Grandland X 1.2 Turbo 130pk Innovation (2020)

    Opel Grandland X 1.2 Turbo 130pk Innovation...

    3
    • 10 juni 2022
  • Nieuws
    Stellantis werkt aan meer waterstofbusjes

    Stellantis werkt aan meer waterstofbusjes

    192
    • 10 juni 2022
  • Gebruikersreview
    Opel Vivaro L2H1 2.0 Diesel 145pk Innovation (2022)

    Opel Vivaro L2H1 2.0 Diesel 145pk Innovation...

    • 7 juni 2022
  • Nieuws
    Opel Kadett 200 tS: Astra met motor van Calibra Turbo

    Opel Kadett 200 tS: Astra met motor van...

    30
    • 5 juni 2022
  • Achtergrond
    De Opel Junior uit 1983 was een slimme stadsauto

    De Opel Junior uit 1983 was een slimme...

    23
    • 4 juni 2022
  • Gebruikersreview
    Opel Manta (1975)

    Opel Manta (1975)

    5
    • 3 juni 2022

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden