Opel Insignia 2.0 CDTI 130pk Edition (2009)

autoreview

Opel Insignia
Opel InsigniaOpel InsigniaOpel InsigniaOpel InsigniaOpel InsigniaOpel InsigniaOpel InsigniaOpel InsigniaOpel InsigniaOpel InsigniaOpel InsigniaOpel InsigniaOpel InsigniaOpel InsigniaOpel InsigniaOpel InsigniaOpel InsigniaOpel InsigniaOpel InsigniaOpel InsigniaOpel InsigniaOpel Insignia interieurOpel InsigniaOpel InsigniaOpel InsigniaOpel InsigniaOpel InsigniaOpel InsigniaOpel InsigniaOpel Insignia

Signalement

UitvoeringInsignia 2.0 CDTI 130pk Edition
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2009
Jaar van aanschaf2009
KM-stand bij aanschaf16 km
KM-stand laatst60.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Insignia zonder toekomst zakelijke markt

  • 60.000 km

Na een jaar rijden, is het tijd om ervaringen met andere (zakelijke) gebruikers te delen.
De wellicht bekende reclame, waarbij de innovatie van de Opel Insignia wordt geprezen is uitstekend en daarvoor mijn complimenten aan de makers hiervan.
Helaas kan ik de makers van de Insignia niet complimenteren!

Het design is subjectief en wil daar in deze review dus ook niet verder op in gaan.
In dit kader past in mijn mening wel de verwachting van de weglegging, want kijkend naar het design is de verwachting dat het een strakke wegligging heeft. Jammer genoeg is dat zeker niet het geval en gaan we terug naar de zwabberende opel van jaren terug.
Persoonlijk rij ik veel op de duitse snelwegen en bij het remmen van 200 naar 130, is goed te merken dat de rembalans niet goed is.

Hoewel de theoretisch de motor een redelijk koppel heeft, moet deze eerst gevonden worden. Zeker bij de langzamere bochten en rotondes, omdat de derde versnelling te weinig brengt en bij het kiezen van de tweede versnelling, de motor in (te) hoge toeren draait.

Verder valt direct op dat mede weggebruikers niet omkijken naar de "mooie" auto, maar verwachten dat er een landbouwvoertuig aankomt. Voordeel is misschien dat dit de veiigheid ten goede komt, want iedereen hoort je aankomen.

Het mooie weer komt er (gelukkig) aan en helaas valt dan de zeer slechte kwaliteit lak op. Volgens mijn dealer is het absoluut niet toegestaan(?) om de Insignia te wassen in de wasstraat. Een heerlijkheid voor de zakelijke rijder!
Op dit moment worden, volgens mijn dealer, de auto's voor levering behandeld met een 2k lak, dus dan zou het verholpen zijn.

Mijn keuze een jaar geleden, was de business edition en dit was een goede keuze. Niet omdat alles werkt..............maar omdat er dan niet nog meer ergenis is.
De radio werkt af en toe, het signaal voor het niet dragen van de gordel blijft je vaak gezelschap houden, net als het signaal voor geopende portieren.
Wanneer dit geluid je 3 uur aanhoudt, weet je wat men met geestelijke mishandeling bedoelen!
Voor de duidelijkheid, wil ik graag toevoegen dat ook bij het contact eraf, het geuid niet stopt en er geen mogelijkheid tot het resetten van dit mankement is.

Wanneer de bediening op het stuur werkt is het een luxe, want vaak is er een vertraging van 5 seconden. Hoewel dit uiteraard niet prettig is voor de radio- en volumebediening, is het een drama voor de telefoonbediening.
Ieder nadeel heeft zijn voordeel, want mijn Blackberry wordt meestal zonder reden ontkoppeld, wat geen absolute ramp is want het hands free bellen in de Insignia is bijna niet te doen.
Het geruis op een boorplatform is in ieder geval minder en dus is het voor belangrijke gesprekken, aan te bevelen om stil te gaan staan.

Gelukkig staan we met z'n allen vaak in de file, anders zou het iemand op kunnen vallen dat ook de cruise control niet altijd zijn werk doet.

Bij aanschaf van deze wagen, met mijzelf afgesproken om niet meer te roken in de auto. Hetgeen dus betekent dat ik buiten de auto aan mijn verslaving moet toegeven. Mijn tip; sluit niet het portier van de auto, want deze gaat plots op slot!

De keuze voor de kwaliteit van het extrieur is doorgezet naar de binnenzijde. Ondanks dat er zeer goede kunststoffen zijn, heeft Opel gekozen voor plastic en dit betekent dat het kraken/piepen na ca. 30000 km een vaste begeleider is en dat het een wirwar van krassen is.
Ook hier weer een voordeel, want de bekende dashbord reiniger, laat op dit plastic geen vlekken achter (vingers overigens wel).

Is er dan helemaal niets dat boven verwachting is??? Jawel! Er hoeft niet vaak olie worden bijgevuld.

Uiteraard is mijn auto vaak bij de dealer op de intensive care afdeling geweest en heeft mijn Insignia vaker daar moete overnachten, echter zonder langdurig plezier.
Persoonlijk denk ik dat deze chronische ziekte het aandeel Opel in de zakelijke markt over een aantal jaren pijn kan doen.

De Insignia is misschien een goede keuze voor prive gebruikers, echter komt (veel) te kort in het zakelijke segment en kan het helaas niet meekomen met de kwaliteit van VW, Audi, Skoda! en opvallend genoeg zelfs niet met de franse merken.

4,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (22)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.