Opel Insignia 2.0 Turbo S/S Sport (2012)
autoreview
Signalement
| Uitvoering | Insignia 2.0 Turbo S/S Sport |
|---|---|
| Versnellingen | 6, Handgeschakeld |
| Bouwjaar | 2012 |
| Jaar van aanschaf | 2025 |
| KM-stand bij aanschaf | 69.269 km |
| KM-stand laatst | 73.300 km |
eerste review
- 69.700 km
Auto zaterdag gaan ophalen. Veel negatieve ervaringen gelezen mbt M32 versnellingsbak, maar ik heb een andere F40CR, zwaardere versnellingsbak, dus niet van toepassing. Ook de diesels zijn soms problematisch, maar ik rijd benzine. Ja, het is een GM product, en in de VS wordt dat nu met de grond gelijk gemaakt door veel mensen, maar ik hoop dat ik meer geluk heb. De Volvo S60 2.4 t5 die ik hiervoor had kon gerust wat hebben, ik zal dit met deze niet proberen. In z'n 4, 5 en 6 wat optrekken, zal ik doen, maar niet in z'n 2 of 3. Ik deed dat al niet veel met de Volvo, maar soms wel eens, met deze Opel durf ik dat niet. Dat is het gevolg van al dat lezen en video's bekijken. Het is wel een heel mooie wagen, mijn vrouw, mijn schoonmoeder en mijn moeder zijn het volledig eens met elkaar. Het is ook een 'opc line', dus nogal wat toeters en bellen. Ik heb hem pas, rapporten komen er later aan.
Toch een zuipschuit
- 73.300 km
De Opel 2.0 twin scroll turbo, verbruikt evenveel als een Volvo S60 2.4 t5. En ik moet me nog wat inhouden met de Opel, dus eigenlijk verbruikt hij méér. Had ik niet gedacht.
Verder, tot hiertoe geen problemen. Er wordt gewag gemaakt door iemand met een Insignia dat als je 'Tour' indrukt 'net met een franse auto rijdt', niet waar! Die heeft nog nooit in een Citroën XM, CX, Xantia, etc... gezeten waarschijnlijk. Je voelt het verschil amper met 'normaal'. Ik heb er wel geen klachten over.
Het is wel een héél mooie wagen, vind ik nog steeds. Ik hou ook van de versnellingsbak.
Verwarmde zetels vooraan, én geventileerd, zalig. Nee, geen spijt tot hiertoe.
Het verbruik er even bijnemen wel.
Ik trok eens even tot 4000 rpm, heb niet de neiging dat veel te doen met deze wagen. Hij trekt goed onderin danzij de twin scroll turbo.
Je voelt dat dit brozer is dan die Volvo. Hij is net iets minder snel ook, 6.5 naar 100 voor de Volvo, 7.1 voor de Opel. Maar niettemin, rijd ik er wel heel graag mee. Voilà, klein verslagje tot hiertoe.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Ontdek deze occasions: had je ze al gezien?

Opel Insignia Sports Tourer 1.6 Edition Mooie auto! | Airco (automatisch) | Audio-navigatie full map | Buitenspiegels elektrisch verstel- en verwarmbaar
- 2011
- 190.111 km

Opel Insignia 2.0 CDTI Business//Airco
- 2010
- 241.282 km

Opel Insignia Sports Tourer BJR 2011 2.0 T 221 PK Cosmo NIEUW BINNEN!
- 2011
- 190.171 km
Lees ook

Praktijkverbruik Opel Insignia: Zwaargewicht met dito verbruik?

Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTI (2009) - 722.345 KM - Klokje Rond

Saab 9-5 vs Opel Insignia - Occasion Test

Opel Insignia 2.0 CDTI 130pk EcoFLEX S/S Cosmo (2012)

