Opel Insignia 1.6 Turbo Edition (2010)

autoreview

Opel Insignia
Opel InsigniaOpel InsigniaOpel InsigniaOpel InsigniaOpel InsigniaOpel InsigniaOpel InsigniaOpel InsigniaOpel InsigniaOpel InsigniaOpel InsigniaOpel InsigniaOpel InsigniaOpel InsigniaOpel InsigniaOpel InsigniaOpel InsigniaOpel InsigniaOpel InsigniaOpel InsigniaOpel InsigniaOpel Insignia interieurOpel InsigniaOpel InsigniaOpel InsigniaOpel InsigniaOpel InsigniaOpel InsigniaOpel InsigniaOpel Insignia

Signalement

UitvoeringInsignia 1.6 Turbo Edition
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2010
Jaar van aanschaf2010
KM-stand bij aanschaf9 km
KM-stand laatst25.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Een Opel ?

Een Opel? ja een insignia 1.6T, ik rijd al 12 jaar Ford en de overstap was erg trickie.
Mijn eerste ford was een sierra 2.0 ( lekkere achterwiel aangedreven auto) daarna een mondeo 1.8 opgevolgd door een mondeo 2.5 v6 ( power auto) dus de overgang naar een opel is groot. Vanwegen het model heb ik een proefrit gemaakt in een insignia 1.8, dit was een teleurstellende ervaring hier zit echt geen gang in, op aanraden van de verkoper een week later een proefrit gemaakt in een 1.6 Turbo deze motor past veel beter bij de auto, hij is lekker snel en interesant om in te rijden.

Keuze gemaakt om de 4 deurs 1.6 Turbo te kopen met Busines pakket in het zwart en lichtmetalen velgen.

Ik heb er nu 2700 kilometer meegereden en ik heb er geen minuut spijt van sterker nog dit is een super auto!

Teneerste oogt deze auto fantastisch en zijn de rijeigenschappen boven gemiddeld.

De auto rijdt als een Alfa maar dan met duitse kwaliteit.

De Turbo is wel een motor die je moet leren rijden, daar bedoel ik mee dat je bewust om moet gaan met je gaspendaal omdat je anders als een kogel wordt afgeschoten maar als je eenmaal je gevoel heb gevonden dan heb je een heerlijke auto onder je kont die niet snel zal vervelen en het auto rijden weer leuk maakt.

nog steeds wow !

  • 15.000 km

We zijn nu wat kilometertjes verder er staat om precies te zijn 15000 km op de teller en het wow gevoel is er nog steeds.
Ik heb dit nog niet eerder gehad met een auto, normaal gesproken is de lol er wel af na wat maandjes.
Even wat puntjes waarom deze auto nog steeds een lekker gevoel geeft:

Als ik de auto zie dan vindt ik de vorm nog steeds de mooiste die ik in dit sigment kan vinden.

Hij rijdt nog steeds super heerlijk, veel power en lekker stoer.

De afwerking is beter dan de andere auto's die ik gehad hebt.

De zit is perfect voor m'n lange benen ( geen slapende benen na een lange rit)

Als ik een min puntje moet noemen dan is het de parkeersensor deze is niet echt constant ( de sensor werkt wel/niet)

op naar de 20000 km!

nieuwe update

  • 25.000 km

getalletjes geven 25.000 km aan dat zou kunnen beteken dat we wel eens uitgekeken kunnen zijn...maar niets is minder waar ik ben nog steeds blij met deze super opel.
De auto heeft netjes zijn beurt gehad waar ook een software update heeft plaats gevonden dit heeft als voordeel gehad dat de turbo vloeiender is gaan rijden, dus geen klap in je rug meer als de koppeling iets te vrijmoedig wordt los gelaten ;-) ook lijkt het verbruik iets gunstiger uit te vallen.
Deze auto heeft nog geen storingen gehad.


punten die mij nog steeds blij maken:
*automatische kofferdeksel opener op de sleutel.
*krachtige turbo motor
*vormgeving nog steeds top!
*usb aansluiting onder de middenarm steun, lekker de ipod inpluggen!
*navi is zeer snel en werkt zonder hapering.
* vreselijk lekkere sloffen onder de auto.
*220v aansluiting is erg handig.

zijn er nog punten die minder bevallen dan?
ja er zijn een paar puntjes:

* zwarte lak is kras gevoelig bij de handgrepen.
*parkeersensor vind ik nog steeds irritant dus staat standaard uit

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (8)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.