Opel Corsa 1.7 Di-16V Comfort (2001)

Opel Corsa
Opel CorsaOpel CorsaOpel CorsaOpel CorsaOpel CorsaOpel CorsaOpel CorsaOpel CorsaOpel Corsa - interieurOpel Corsa - interieurOpel Corsa - interieur

UitvoeringCorsa 1.7 Di-16V Comfort
Bouwjaar2001
Jaar van aanschaf2003

In eerste instantie was ik erg blij met de auto. Hij heeft alle luxes die ik wilde hebben als: airco, elektrische ramen, radio cd-speler en diesel. Ik heb er dan ook een half jaar veel plezier van gehad. Wat me wel al vanaf het begin opviel was dat de auto voor een diesel niet echt zuinig is ook al rij ik alleen maar lange stukken snelweg elke dag. Ca. 150 km per dag aan snelweg. Dan verwacht je toch wel 1:22 maar als ik 1:18 haal is het veel. Verder wordt ik gek van de krakende rubbers van de schokbrekers. Deze blijven kraken en dan ook heel erg. En dan de waslijst met problemen die er met de maanden kwamen. Geen opel voor mij meer!

Airco kapot doordat er een slang was losgegaan. Nieuwe slangen voor de airco moeten laten aanlegen en nieuwe aircocompressor.

Krakende schokbrekers, vaak teruggeweest en binnen een maand kraken ze weer. Volgens de dealer een bekend probleem!

Oliepomp lekkage met als gevolg nieuwe oliepomp nodig. Bekend probleem volgens opel dealer!

Radio valt steeds uit na een half uur rijden/ kunnen ze bij opel niks aan doen moet ik een nieuwe radio kopen.

Startmotor kapot

2 nieuwe accu´s

Stroom verdelingsunit kapot.

Steeds gaat het lampje van schakelbal/ motor management branden. Door dealer nagekeken en niks kunnen vinden en volgens hun geen probleem.

Brandstofpomp kapot!

Stuur blijft af en toe haken.

Kachel wordt niet snel warm.

Piepend geluid achter het dashboard van de recirculatiefans.

Enz.

1,8