Opel Corsa 1.4 Cosmo (2011)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Corsa 1.4 Cosmo |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2011 |
Jaar van aanschaf | 2011 |
KM-stand laatst | 1.250 km |
Eerste 4 weken
- 1.250 km
De auto begin januari 2011 opgehaald, nu 4 weken mee gereden. De wagen ligt als een blok op de weg. Ik heb het Sport&Style-pakket erbij genomen: voor 500,- extra heb je dan 17" lichtmetalen velgen en een 20mm verlaagd onderstel, en progressief variabele stuurbekrachtiging. Hiervoor reed ik ook in 1.4 Corsa's, maar die hadden 90pk, deze auto heeft 100pk en dat is vooral te merken bij het optrekken en inhalen. Dit is mijn 10e Opel Corsa, en de 3e van het laatste type D. Ik heb alle Corsa modellen vanaf het begin gereden, 1x een A, 3x type B, 3x type C en nu de 3e type D).Zie bijgaande fotootjes van mijn laatste 3 Corsa's: in 2006 kocht ik de lichtblauwe, met 17" AEZ Xylo-velgen (deze is van november 2006, en was toen een van de eerste van het nieuwe "D"-model, met 5 deuren). Daarna heb ik in maart 2009 de lichtgroene Corsa, deze heb ik 2 jaar later verkocht aan een vriendin die hem graag wilde overnemen, omdat zij wist hoe er mee gereden was. En nu in 2011 dus de 1.4 Cosmo in de kleur Pepperdust. Die kleur had ik voor het eerst gezien om de nieuwe Meriva, en was nu ook verkrijgbaar op de Corsa, en nieuwe kleuren vind ik altijd wel gaaf. Ik moet nog even wennen aan de bediening van de Climate Control, maar met het boekje erbij lukt het prima, alles loopt nu over het display waar je digitaal kunt aflezen hoe alles is ingesteld. De vorige Corsa's reden makkelijk 1:16, deze rijdt 1:15 maar dat zal wel komen omdat de Climate Control nu standaard op "A" staat, en de verlichting ook automatisch aangaat bij schemer. De banden zijn van Dunlop, SP Sport Maxx 215/45R17-87V, ik heb ze alle 4 op 2.2bar stikstof gezet, ligt als een dijk op de weg. Van mijn garage (Hofplein in Vianen) heb ik er gratis 4 slotbouten af-fabriek bij gekregen, wel een veilig gevoel. Ik heb er ook nog een volwaardig reservewiel bijgekocht, en een dubbele laadvloer in de kofferruimte (niet duur, wel heel handig voor laarzen en paraplu's), en kentekenplaten met opgelegde letters. De stoelen zitten heerlijk (zijn half in stof en half in leer) en bieden veel steun. Bij 100km/u op de CruiseControl hoor je de motor haast niet. De richtingaanwijzers vind ik superhandig (even kort is 3x knipperen, doorduwen is constant aan). Krijg veel complimenten over de kleur, die door velen als chique wordt ervaren, en dus goed bij de luxe uitstraling van de Cosmo past.
Het dashboard is van kwalitatief zeer goede materialen en voelt erg degelijk aan, eigenlijk zoals de hele auto: geen kraakjes en geen rammeltjes, hij voelt aan alsof je in een auto van een grotere klasse rijdt.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.