Opel Corsa 1.3 CDTI ecoFLEX Business Edition (2012)
autoreview

Signalement
Uitvoering | Corsa 1.3 CDTI ecoFLEX Business Edition |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2012 |
Jaar van aanschaf | 2012 |
KM-stand laatst | 160.500 km |
10.000km
- 11.750 km
Na 2000km eigenlijk nog een te korte periode om iets over de auto te kunnen zeggen. Echter direct bij het op de snelweg rijden veel gekraak aan de rechter voorzijde van de auto bij snelheden boven de 110km. Dit direct bij de dealer gemeld. Zij hebben dit direct opgepakt en hadden direct een vermoeden wat het kon zijn. Zij hebben isolatie materiaal bij het schudboard aan de rechterzijde beter vast gezet. Het gekraak bij snelheden boven de 110km is helemaal verdwenen. De motor draait mooi soepel rond. Alleen tot 1500 tpm zit er niet zoveel fut in. Het gemiddelde verbruik zit op dit moment op 4,6l/100km.
Na 11750km schommelt het verbruik tussen de 4,5 en 4,6l/100km. Verder is er eigenlijk niets verandert t.o.v. de eerste 2000km, er hebben geen storingen of iets dergelijks voor gedaan. De corsa doet het gewoon naar behoren goed.
22.750km
- 22.750 km
Het schakelen is nog steeds een beetje hakerig, dit wordt niet beter. Verbruik blijft schommelen rondom de 4,5l/100km. Verder geen storingen of problemen.
30.000km
- 30.000 km
De eerst 30.000km beurt heeft de corsa weer gehad. Gewoon de standaard 30.000km beurt verder geen problemen. Verbruik blijft hangen rondom 4,6l/per 100km. Alleen het stugge schakelen is een beetje jammer.
47.250km
- 47.250 km
De corsa blijft het bedrijfszeker doen. Banden rondom vervangen door een 4 seizoenen band. Echter dit is gewoon gebruiksslijtage en de corsa niet aan te rekenen.
51.500 km
- 51.500 km
In de bestuurders stoel zit wat los. Er is een inbusbout los gekomen. Hoop dat de reparatie wachten kan tot de 60.000km beurt.
65.000 km
- 65.000 km
De corsa blijft het goed doen. Geen storingen er is alleen onder tussen bij 61000 km de 60000km beurt uitgevoerd. Hierbij is de normale beurt uitgevoerd en zijn de remblokken voor vervangen en de ruitwisserbladen.
90.000 km
- 92.500 km
De corsa is toch nog toe erg betrouwbaar.
De 90.000km beurt bestond uit een standaard beurt.Verder geen storingen.
Wel blijf ik geluids niveau storend vinden in het interieur.
100000 km
- 98.000 km
De eerst apk heeft de Corsa glans rijk door staan. Alleen één lampje van de kentekenverlichting stuk.
110.000 km
- 109.000 km
De corsa blijft het goed doen zonder storingen. Starten en lopen. Wel moeten nu de 4seizoenen aan de voorzijde vervangen worden. Binnenkort hiervoor een afspraak maken.
120.000km
- 116.500 km
De eerste storing van de corsa. Noodloopregeling lampje brandt in het dashboard. Uit laten lezen in de garage. De gloeibougie van de derde cilinder is kapot. Garage adviseert ze alle vier te vervangen. Tevens opdracht gegeven om de 120000km beurt iets vervroegd uit te voeren en de remblokken + riemschijven voor tevens te vervangen.
125.000km
- 125.500 km
De corsa is weer gekeurd APK. Geen opmerkingen, behalve dat er twee lampjes zijn vervangen. Dat mag geen naam hebben. Nog 1jaar sturen met de Corsa, daarna zal hij vervangen worden.
132.500km
- 132.500 km
De corsa was de gehele tijd zo mooi storingsvrij. Echter nu toch een behoorlijke reparatie. De oliekoeler is stuk gegaan en daar door is het hele koelwater systeem vervuild met olie. De oliekoeler, waterpomp, radiator, thermostaat zijn vervangen door de garage.
160000 km
- 160.500 km
Voorruit geheel vervangen ivm scheur. Hier kan de Corsa natuurlijk niets aan doen. Tevens de ruitenwissers vervangen. Aan het einde van de maand de APK Keuring. Verder opdit moment geen storingen.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
PRIVATE LEASE Opel Corsa

Lezersreacties (0)
Reageren